به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۳۲۲۹۵
۸۰ فایل کلیدر در اینترنت غیرقانونی فروخته می‌شود

دولت‌آبادی: غارتم کرده‌اند

گروه فرهنگي: محمود دولت‌آبادی از پیگیری حقوقی فروش غیرقانونی کتاب‌هایش در اینترنت توسط یک وکیل خبر داد.
دولت‌آبادی: غارتم کرده‌اند

محمود دولت‌آبادی (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره دغدغه‌های امروزش گفت: مهمترین دغدغه‌ام اینکه تکلیف چاپ رمان کلنل در ایران هنوز از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد روشن نشده است و خبری جدیدی هم در این مورد به من نداده‌اند حال آنکه متاسفانه چاپ‌های متعدد جعلی از این کتاب به صورت قاچاق در باراز وارد شده و فروش می‌رود. حتی به تازگی فایل صوتی هم از روی همین فایل جعلی آماده شده که واقعا جای تاسف دارد.

او سپس از پیگیری حقوقی فروش غیرقانونی کتاب‌هایش در اینترنت خبر داد و اظهار داشت: یک وکیل گرفته‌ام که موضوع استفاده غیرقانونی از تمام کتاب‌ها به جز کلنل را پیگیری کند. فایل پی دی اف کتاب‌ها و داستان‌هایم به راحتی روی اینترنت قرار گرفته و به فروش می‌رسد. در چنین شرایطی می‌توان گفت؛ من یک موجود غارت شده هستم. ۸۰ مورد فقط پی‌دی‌اف از کتاب کلیدر روی اینترنت و سایت‌ها قرار داده شده و به فروش می‌رسد. واقعا این قبیل اتفاقات شرم‌آور است. نمی‌دانم کسانی که این کارها را می‌کنند آیا دوست‌دار کتاب هستند یا دشمن نویسنده و می‌خواهند به این ترتیب جلوی او را بگیرند؟

خالق رمان «کلیدر» همچنین درباره آنچه که در ضیافت افطاری اهالی فرهنگ و هنر با رئیس‌جمهوری گذشت و اینکه آیا فرصت شد تا مباحث و دغدغه‌هایش را در حضور حسن روحانی مطرح کند، یادآور شد: حقیقت این است که احساس کردم آن روز با توجه به اتفاقی که روز ۱۷ خرداد افتاده بود و در تهران شاهد حمله تروریستی بودیم؛ چندان فضای مناسبی نیست که درباره کتاب و ادبیات و دغدغه‌ها صحبت کنیم. هم خودم به قدری افسرده و غمگین بودم و از این اتفاق عصبی شده بودم و هم رئیس‌‌جمهور شرایط ویژه‌ای را پشت‌سر می‌گذاشت، پس ترجیح دادم صحبتی نداشته باشم. درنهایت هم بعد از سخنرانی خود رئیس‌جمهور که مراسم رسمی پایان یافت، جلسه را ترک کردم.

آخرین اثر محمود دولت‌آبادی که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شد، کتابِ سیصد و هشتاد صفحه‌ای است که "این گفت و سخن‌ها..." نام دارد.این کتاب مجموعه‌ای‌ست از بیست و چهار مصاحبه‌ او با روزنامه‌نگاران و نشریات مختلف طی دو دهه‌ گذشته. گفت‌گوهایی که با نشریاتی مانندِ تجربه، اعتماد، یادآور، شرق و... در سال‌های مختلف و با موضوعات مختلف انجام شده است. در این گفت‌و‌گوها دولت‌آبادی از مسائل گوناگونی حرف زده است. از ماجراهای مختلفِ نوشته‌شدن و انتشارِ رمان‌های مشهورش مانندِ "جای خالی سلوچ"، "لیدر" و... تا نگاه‌های سیاسی‌اش در دوره‌های مختلف نسبت به پدیده‌های گوناگون مانند انتخابات.