به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۱۳۲۳۲۷
مشکلی با برنامه‌های تیم ملی ندارم

برانکو: می‌خواستیم رفیعی را نگه داریم

گروه ورزشي: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید تیمش به بهترین نحو ممکن بسته شده و از روند جذب بازیکن راضی است.
برانکو: می‌خواستیم رفیعی را نگه داریم

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط این روزهای تیمش و آغاز روند تمرینات پرسپولیس به صحبت پرداخت. سرمربی پرسپولیس معتقد است که به بهترین شکل ممکن تیمش را برای فصل جدید بسته است و این تیم فقط کریستیانو رونالدو  و لوییس سوارس را کم دارد.

* درباره روند تمرینات پرسپولیس و برنامه‌های‌تان برای آماده‌سازی تیم صحبت کنید.

چند روز است که تمرین را شروع کرده‌ایم اما دیروز (پنج‌شنبه) به شکل جدی تمرینات‌مان آغاز شده است. روز اول تمرین که فقط جلسه آشنایی بود و در ادامه هم یک جلسه تمرین را به تست‌های پزشکی اختصاص دادیم. بنابراین روز پنج‌شنبه رسما تمریناتمان در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد.

* درباره روند جذب بازیکنان هم صحبت کنید. در زمانی که ایران نبودید، باشگاه تعدادی بازیکن جذب کرد. چند درصد از خواسته‌های شما محقق شده است؟

از روند جذب بازیکن کاملا راضی هستم. شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی و منشا و همین طور شایان مصلح به جمع ما ‌اضافه شدند که از بهترین نفرات هستند. البته چند بازیکن تیم امید هم به تیم بزرگسالان آمدند تا در کنار ما تمرین کنند و اگر شرایطش را داشتند به تیم بزرگسالان اضافه شوند. در حال حاضر سامان نریمان‌جهان، آرام‌طبع و همین طور کرملاچعب و آقایی هم از جمع ما جدا شدند.

* به غیر از منشا آیا بازیکن خارجی جذب می‌شود؟

فعلا عجله‌ای برای جذب بازیکن نداریم. اگر فرصت خوبی پیش آمد و بازیکن خوبی را دیدیم که قیمت مناسبی داشت و از شرایط بدنی و فنی مناسبی هم برخوردار بود از جذب او استقبال می‌کنیم.

* سروش رفیعی از جمع پرسپولیس جدا شد و به تیم الخور قطر پیوست. او در مصاحبه جالبی اعلام کرد که پیش از جدایی‌اش با شما صحبت کرده و کاملا صادقانه درباره ترک پرسپولیس به شما نظراتش را گفته است. درباره جدایی این بازیکن هم صحبت کنید.

ما کاملا از سروش رفیعی رضایت داشتیم. او به تیم ما کمک کرد. می‌خواستیم او را حفظ کنیم اما سروش یک فوتبالیست حرفه‌ای است. قراردادش با باشگاه به پایان رسیده بود و می‌خواست شرایط دیگری را تجربه کند. نباید فراموش کنیم که عمر ورزشی یک فوتبالیست آن چنان زیاد نیست؛ بنابراین سروش حق داشت که برای آینده‌اش تصمیم بگیرد و به جایی برود که از نظر مالی شرایط بهتری داشته باشد. من برایش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با عملکرد خوبش در تیم الخور دوباره به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دعوت شود. این را هم بدانید که پرسپولیس همیشه به این بازیکن خوش‌آمد می‌گوید.

* پرسپولیس در لیگ شانزدهم به مقام قهرمانی دست یافت و در لیگ قهرمانان آسیا هم توانست به جمع هشت تیم برتر آسیا برسد. فکر نمی‌کنید  این اتفاقات خوب در فصل جدید  توقعات  را از تیم شما بالا برده است؟

ما کاملا به این موضوع و توقعات هواداران واقف هستیم. سال قبل هم زمانی که می خواستیم تمریناتمان را آغاز کنیم گفتیم که هدف ما چیست و می‌خواهیم به قهرمانی آسیا برسیم. امسال هم می‌خواهیم موفق باشیم.

* سال گذشته که عمان به عنوان میزبان دیدارهای پرسپولیس در برابر الهلال عربستان انتخاب شد، انتقادهای زیادی به این مساله مطرح شد اما دوباره این کشور به عنوان میزبان انتخاب شده است و عنوان شد که با نظر شما عمان به عنوان میزبان انتخاب شده است. دلیل این مساله را مطرح می‌کنید؟

چه کسانی به این مساله انتقاد کرده‌اند؟ اگر ما با عمان بازی نمی‌کردیم باید در کجا میزبانی می‌کردیم؟ در ازبکستان و یکسری کشورهای دیگر شرایط میزبانی مهیا نبود. قطر و کشورهای دیگر هم نمی‌توانستند از ما میزبانی کنند اما می‌دانیم که بهترین گزینه برای میزبانی پرسپولیس کدام کشور بود. بهترین جا برای میزبانی، ایران و تهران بود. بروید و بپرسید که چرا نمی‌توانیم در تهران بازی کنیم.

* به نظر می‌رسد اختلاف نظرهایی با باشگاه پرسپولیس داشته‌اید و از این که پاداش‌هایتان پرداخت نشده ناراحتید، آیا این مسائل حل شده است.

من هیچ سوء‌تفاهمی با باشگاه نداشته و ندارم.

* طی روزهای اخیر شایعات زیادی پیرامون جدایی علی‌رضا بیرانوند و پیوستن این دروازه‌بان به فنر باغچه ترکیه مطرح شده است، آیا شما موافق جدایی بیرانوند هستید؟

فوتبالیست‌ها همه حرفه‌ای هستند. این را بدانید که ما قهرمان ایران هستیم و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌ایم. طبیعتا باشگاه‌های خارجی درخواست‌های زیادی به باشگاه می‌فرستند تا برخی از بازیکنان‌مان را به خدمت بگیرند. در این بین باشگاه‌های بزرگ هم به دنبال جذب بازیکنان ما هستند. اگر باشگاه فنر باغچه واقعا بیرانوند را می‌خواهد این یک افتخار برای بیرانوند و باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود. برای ما مربیان هم باعث خوشحالی است که او را تمرین دادیم تا به این جایگاه برسد. فنر باغچه یکی از تیم‌های بزرگ دنیا است. البته من نمی‌دانم این پیشنهاد چقدر جدی است اما مطمئنا باشگاه تصمیم‌گیری خواهد کرد و در این بین منافع هر دو طرف مطرح است. هم بیرانوند از این انتقال سود خواهد کرد و هم باشگاه به منافعی می‌رسد. باشگاه جلوی پیشرفت بازیکن را نمی‌گیرد حتی اگر این جدایی باعث تضعیف پرسپولیس شود. شاید در زندگی هر فوتبالیست یک بار چنین اتفاقی و چنین شانسی به وجود بیاید. من هم دوست ندارم جلوی پیشرفت فوتبالیستی که می‌خواهد پیشرفت کند را بگیرم. در همه جای دنیا بازیکنان از باشگاهی به باشگاه دیگر منتقل می‌شوند و این یک مساله معمولی است.

* برنامه‌های اردوی تیم‌ ‌ملی هم مشخص شده است، نظر شما درباره برنامه تیم ملی چیست؟

برنامه‌ریزی ایده‌آل قاعدتا خیلی سخت است اما واضح است که سازمان لیگ بهترین گزینه را برای لیگ و باشگاه‌ها انتخاب می‌کند و من هم مشکلی با برنامه‌های تیم‌ ‌ملی ندارم.

* تیم شما آیا برای قهرمانی آسیا بسته شده است؟

تیم ما به بهترین نحو ممکن بسته شده و فقط کریستیانو رونالدو و لوییس سوارس را کم دارد.