به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۳۲۳۳۵

برای زادروز مردی که سنبل بازیگری شد

گروه فرهنگي: پرویز پرستویی، چهره سرشناس بازیگری کشور که در بیش از سه دهه حضور در آثار سینمایی، با ایفای نقش‌های ماندگار، مورد تمجید بزرگان سینما قرار گرفته، امروز جمعه (دوم تیرماه) ۶۲ ساله شد.
به گزارش ايسنا، جمشید مشایخی با بیان اینکه سال‌هاست عاشق پرویز پرستویی است، مطرح کرد: این رک‌گویی و اینکه مجیز کسی را نمی‌گوید، ارزش زیادی دارد؛ آن هم در روزگاری که همه متملق شدند.محمدعلی کشاورز هم پرستویی را به معنای واقعیِ کلمه هنرمند دانست که خصوصیات انسانی دارد و ادامه داد: در دانشکده استادی بنام حسین تهرانی داشتیم که می‌گفت اول آدم باشید، بعد هنرمن؛د که این مصداق پرستویی است. جوانان باید ببینند شما چه کردید و چگونه سمبل بازیگری شده‌اید.

علی نصیریان هم با بیان اینکه از هر نسلی افراد شاخصی پیدا می‌شوند گفت: خودِ شما (پرستویی) هم از پدیده‌های نسل بعد ما هستید.عزت‌الله انتظامی هم با بیان اینکه «پرویز پرستویی خودش یک کوه است» به اظهارنظر درباره او پرداخت و گفت: با پرویز یک کار داشتم، اما کارهای او را دیده‌ام. «آژانس‌ شیشه‌ای» خود دنیایی است. خیلی خوب است آدم در کار هنری‌اش این ارزش را پیدا کند و چقدر خوب است تماشاگر را محترم بشمارد.پرویز پرستویی در دوم تیرماه ۱۳۳۴ در همدان متولد شد و فعالیتش را در تئاتر با نمایش «ماجرای یک محل» در سال ۴۸ و بازیگری‌اش را در سینما با «دیار عاشقان» در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد که با همان فیلم موفق به دریافت جایزه بازیگری از جشنواره فیلم فجر شد.

از دیگر فیلم‌های سینمایی این بازیگر می‌توان به «حکایت آن مرد خوشبخت»، «آدم برفی»، «لیلی با من است»،‌ «مهر مادری»، «روانی»، «آژانس شیشه‌ای»، «مرد عوضی»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «آب و آتش»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «مارمولک»، «کافه ترانزیت»، «بید مجنون» ،«پاداش سکوت»، «صد سال به این سال‌ها»، «سیزده ۵۹»، «من و زیبا»،«خرس»، «میهمان داریم»، «امروز» ، «دو» و «بادیگارد» اشاره کرد.این بازیگر که دو فیلم «قاتل اهلی» و «خانه کاغذی» را آماده اکران دارد معتقد است: «همیشه سعی کردم به دنبال موضوعات تاثیرگذار باشم که در ابتدا برای خودم جذاب باشد. چرا که در هر کاری به دنبال خودم می‌گردم.»