به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۳۲۳۴۹
اگر روحانی مثل بنی صدر است، چرا شورای نگهبان تاییدش کرده؟

توهین به روحانی، ریشه در عصبانیت افراطيون دارد

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور گفت: ملت با حضور قاطعانه در راهپیمایی روز قدس می‌خواهند به آمریکا بگویند که ملت جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعی به آن‌ها داده و مسیر ملت را ادامه می‌دهد.
توهین به روحانی، ریشه در عصبانیت افراطيون دارد
سید حسین مرعشى خواستار برخورد با متخلفان و وحدت شکنان شد و نوشت: توهین به رییس جمهور محترم که ریشه در عصبانیت ناشى از شکست برخى از افراد تندرو در انتخابات گذشته را دارد، توهین به نظام و توهین به ملت بزرگ ایران تلقى مى شود و نحوه برخورد با متخلفان و وحدت شکنان آزمون بزرگ مقامات قضایى و امنیتى است. ملت بزرگ ایران و همه شخصیتها و احزاب در این مقطع تاریخى وظیفه حمایت از رییس جمهور محترم ، مقابله با بد اخلاقى صورت گرفته و تلاش براى رفع تشنج در فضاى سیاسى را دارند.

حسين مرعشي؛ همچنين در روزنامه اعتماد نوشت: توهين به رييس‌جمهور كشور توهين به ملت ايران است و توهين‌كنندگان در چنين روزي كه روز وحدت ما براي فرياد كشيدن بر سر امريكا است وحدت را شكستند. با اين اتفاق قطعا مسوولان امنيتي و قضايي ما در معرض اين آزمايش قرار دارند تا ببينيم با توهين‌كنندگان به ملت و نظام و كساني كه وحدت ملي را شكستند چه برخوردي خواهند كرد.
 
طبيعي است كه آقاي روحاني مخالفيني داشته و دارد. اما اينها در انتخابات حاضر شدند و حرف‌ها و مطالب‌شان را بيان كردند. اين حرف‌ها نه مورد تاييد شوراي نگهبان و نهادهاي نظارتي قرار گرفت و نه مورد تاييد ملت قرار گرفت. الان ديگر وقت آن رسيده است تا آقايان اين رفتارها را كنار بگذارند و به راي نهادهاي نظارتي نظام و به راي قاطع ملت احترام بگذارند و اجازه بدهند كشور بر اساس قانون اداره شود و نه بر اساس فشارها و حملات و اقدامات فراقانوني يا غيرقانوني. نكته ديگر در رابطه با اتفاقات روز گذشته شباهت‌سازي‌ها ميان آقاي روحاني و بني‌صدر است. شباهت‌سازي كه به اعتقاد من خيلي عجيب است.
 
هنوز سه ماه نيست كه آقاي روحاني مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته است. اگر آقاي روحاني همانند بني‌صدر است پس چرا شوراي نگهبان ايشان را تاييد صلاحيت كرده و چرا ١٢ مرداد قرار است راي ملت توسط مقام معظم رهبري به ايشان تنفيذ شود؟ واقعيت اين است كه اينها بر سر شاخ نشسته‌اند و بن شاخ مي‌برند. سوال اين است كه اين افراد نظام را قبول ندارند يا آقاي رييس‌جمهور را؟ آقاي رييس‌جمهور جداي از نظام نيست. اين قبيل مشابهت‌سازي‌ها سوءاستفاده از تاريخ است.
 
آقايان يك بار نظرات‌شان را به مردم گفتند و مردم هم با راي‌شان نشان دادند اين نظرات را نمي‌خواهند. اين ديگر بحث ندارد. اين دوستان «به ظاهر» انقلابي بايد شكست را بپذيرند و معلوم نيست چرا پذيرش شكست آنقدر براي‌شان سخت است. به اعتقاد من اين واكنش‌ها برآمده از عصبانيت‌هاي ناشي از باخت آنها در انتخابات است. با اين حال من معتقدم روال امور و اداره كشور، نهادهاي قانوني و رسمي كشور همه تحت نظارت عاليه رهبر معظم انقلاب هستند و...

 مسائل كشور تحت تاثير اين جوسازي‌ها قرار نخواهد گرفت. اصولگرايان تندرو و مخالفان آقاي روحاني به نفعشان است كه شكست‌شان در انتخابات را بپذيرند. اين كارها پايگاه سياسي دوستان‌مان را بيشتر خراب مي‌كند و اتفاقا راي مردم را از دست مي‌دهند. راه صحيح اين است كه به دنبال جذب آراي عمومي بروند. اينكه راي نداشته باشند و بعد بخواهند با شعار و تندي و عصبيت راي جمع كنند در ايران جواب نمي‌دهد.

لاري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۰:۳۰
آخه درد ما توي اين كشور كه يكي و دو تا نيست . حالا اينا با رئيس جمهور مشكل دارن !!!!! بدبخيتي بالاتر اونجاست كه قوه قضاييه و نهادهاي نظامي كه پشت اينا هستند رو كجاي دلمون بزاريم ؟؟؟؟؟!!!!!!! اينا كه بايد با وحدت و همدلي پشت همديگه باشن و روز قدس رو وحدت آفريني كنن با حرفاشون و كاراشون با اين افراد معلوم الحال يكي ميشن . ميگيد بعضي از اين مسئولين نظام و نظاميان اين افراد رو قبول ندارن ما هم ميگيم خوب باشه قبول ندارن . پس اين دلگرمي كه اونا دارن و باهاشون برخورد نميشه كه به رئيس جمهور محترم و مقامات توهين ميكنن پس چطوري توجيه ميكنيد . حتما ميگيد مدعي العموم و سران قوه قضاييه خواب بودن . ما هم ميگيم بابا اين اتفاق صبح افتاده و توي راهپيمايي بوده چرا با اينا برخورد نميشه حالا اگه شعار داده بودند اون 63 حساب قوه رو بررسي كنيد كه فورا همون لحظه بند تنبون طرف رو پاره ميكردند و ميفرستادن جايي كه عرب ني انداخت . ميگفتيد تشويش اذهان عمومي هست . چرا بايد حتما به باند خودشون توهين بشه تا برخورد كنن . چرا يك بام و دو هوا برخورد ميشه . پس نگيد چرا مردم به نظام و مسئولين دارن بد بين ميشن . (354118)
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۱:۴۵
این ها خودسر نیستند، این ها کنترل شده هستند و هدایت می شوند (354122)
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۷:۰۷
🔸همین چند روز پیش بود که شبکه رسانه ای آلوده به نفوذ، در هم آهنگی با وزارت خارجه آمریکا به ترور شخصیت رهبر اصلی نهضت ملی شدن نفت ( آیت الله کاشانی ) پرداختند و این روحانی مبارز و ضد انگلیسی و ضد آمریکایی را آخوند_آمریکایی جا زدند. چه هیجانی بود در نشریات زنجیره ای و بی بی سی و رادیو فردا و VOA , BBC و رادیو فردا و کانال های تلگرامی و صفحات توییتر وسایت های مجازی همسو!

🔷چند روز بعد در جریان راهپیمایی روز قدس، دست بر قضا چند نفر با دیدن آقای روحانی شعار دادند آخوند_آمریکایی ! ..... (354143)
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۱:۵۲
آیا توهین کردن نشان از عصبانیت دارد یا دلسوزی ؟
آیا توهین کردن راهی برای اتحاد است یا تفرقه ؟
آیا توهین موجب خیرخواهیست یا شقاوت و بدبختی ؟
امیدوارم واقعیت را ببینیم ، امیدوارم درک کنیم که چه کسانی دنبال دو دستگی و انشقاق هستند !!! (354123)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۲:۳۰
فقط انشاا...برخورد قانونی عادلانه و قاطع با قانون شکنان و توهین و تهمت زنندگان خودسر و پشت گرم که برا یکبار بحث این افراد مشخص شود (354126)
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۴:۳۵
نهایت ساده لوحی است که تصور کنیم منشأ این نوع رفتارها مسائل احساسی است. کسانی که سرنخ این افراد را در دست دارند عامل بیگانه هستند و تا کنون هر بار در بزنگاه های تاریخی با رفتار خود به دشمنان قسم خورده این کشور خدمت کرده اند. (354134)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۵:۲۶
به روحانی رای دادم. عزیزان چرا آزادی بیان رو درک نمی کنید؟ چه اشکالی داره مگه اقلیت مردم حرفشونو برنن و به بیان احساسات بپردازند... من اشکالی نمی بینم تو اتفاق اخیر بلکه زیبایی تمام بود. مگه جز این است که روحانی برای آزادی های اجنماعی رای آورده است این قبیل اتفاق ها هم نمودی از اون آزادیه که روحانی در سطح بالاتری به ما قولشو داده ...آزدی رو در بند نکنیم حتی برای اقلیت های جامعه! (354136)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۶:۴۵
متن تون عالی بود باید جامعه از این افراط گرایی ها پاک بشه اما یه نکته خود آقای رئیس جمهور هم توی این آتش مدام دارن می دمند مثل تویت های که کردن صفحه اینستا یا حرف هایی که علیه سپاه میزنن (354141)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۷:۲۰
افرادی که این کارها رو انجام میدن آتش بی اختیارها هستند و هدفشون ایجاد توازن کاذب در فضای دو قطبی سیاسی کشور و جبران شکست خود در انتخابات هست. (354144)
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۷:۵۶
هرکی خربزه میخوره پای لرزشم میشینه!!! (354146)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۸:۴۱
متن زیر عین فرمایش رهبر معظم انقلاب در سال 88 می باشد
" انتخابات براي اين است كه همه اختلافها سرصندوق راي حل و فصل بشود. بايد در صندوقهاي راي معلوم شود كه مردم چي مي خواهند، چي نمي خواهند؛ نه در كف خيابانها. اگر قرار باشد بعد از هر انتخاباتي آنهايي كه راي نياورند، اردوكشي خياباني بكنند، طرفدارانشان را بكشند به خیابان پس چرا انتخابات انجام گرفت؟ زورآزمايي خياباني بعد از انتخابات كار درستي نيست، بلكه به چالش كشيدن اصل انتخابات و اصل مردم سالاري است. " (354150)
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۹:۵۲
خوب اگر خیلی عصبانی اند آب را بریزند آنجایی که می سوزد . " نقل قول از ..... " (354153)