به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۳۲۳۷۴
واكنش‌ها به خودزني ديروز شكست‌خوردگان در انتخابات

هشتگ #حامی_روحانی_ام ، ‏ترند اول جهانی را بدست آورد!

هشتگ #حامی_روحانی_ام ، ‏ترند اول جهانی را بدست آورد
هشتگ #حامی_روحانی_ام ، ‏ترند اول جهانی را بدست آورد
گروه سياسي: معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: اهانتی که به رییس جمهوری منتخب مردم امروز انجام شد خیانت به کشور بود که امیدواریم‌ مراجع و مقامات مسوول هر چه سریعتر نسبت به برخورد قاطع و قانونی با عوامل و فریب خورده های این رفتار زشت و ناپسند اقدام کنند و گزارش آن را به اطلاع مردم عزیز و ‌شریف ایران برسانند.

حسینعلی امیری در واکنش به اهانت عده ای به رییس جمهوری در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: روز قدس از روزهای تجلی اتحاد ملی است که باید در این روز علیه رژیم کودک کش صهیونیستی شعار داده شود نه علیه رییس جمهور منتخب مردم. وی ادامه داد: هر چند تعداد شعاردهندگان علیه رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری، رییس و نایب رییس مجلس شورای اسلامی اندک بودند اما توهین همین جمعیت اندک به رییس جمهوری منتخبی که حدود یک ماه پیش رای اکثریت مطلق مردم کشور را کسب کرده تنها اهانت به ایشان نیست بلکه اهانت به مردم شریف و عزیز ایران است چرا که بعد از رهبری رییس جمهور عالی ترین مقام رسمی کشور است.

معاون امور مجلس رییس جمهوری با بیان اینکه اهانت به رییس جمهوری اهانت به شعور مردم است گفت: در واقع کسانی که امروز این کار زشت را انجام دادند آب به آسیاب دشمن ریختند و‌ دشمن صهیونیستی را خوشحال کردند.این افراد اندک که یا فریب خورده یا نادان هستند کار آن ها برای رسانه های معاند خوراک تبلیغاتی درست کرد. این عده نادان یا فریب خورده در واقع جمهوریت نظام اسلامی را مورد اهانت قرار دادند؛ رییس جمهوری در نظام اسلامی با رای مستقیم مردم و براساس جمهوریت نظام انتخاب می شود.

معاون رییس جمهوری گفت: این افراد نابخرد یا نادان بدانند روحانی تنها نیست ،روحانی از پشتوانه اکثریت مطلق مردم برخوردار است. حماسه آفرینان 29 اردیبهشت ماه هیچ موقع دکتر روحانی تنها نمی گذارند. وی ادامه داد: اهانتی که به رییس جمهوری منتخب مردم امروز انجام شد خیانت به کشور بود که امیدواریم‌ مراجع و مقامات مسوول هر چه سریعتر نسبت به برخورد قاطع و قانونی با عوامل و فریب خورده های این رفتار زشت و ناپسند اقدام کنند و گزارش آن را به اطلاع مردم عزیز و ‌شریف ایران برسانند. معاون رییس جمهوری گفت: این انتظار مردم از مقامات مسوول دارند تا ریشه اینگونه اقدامات غیرشرعی و غیرقانونی و زشت و‌ناپسند که نفع برای دشمنان ما دارد خشکانده شود و عبرتی برای افراد ساختار شکن باشد.

معین: اهانت به رییس‌جمهور، خیانت به آرای مردم است
مصطفی معین در یادداشتی در اینستاگرام درباره توهین به روحانی در راهپیمایی روز قدس نوشت: دشمن‌ستیزی یا مردم ستیزی، رییس‌جمهور منتخب مردم بالاترین مقام اجرایی کشور ، مجری قانون اساسی و میثاق ملی و نماینده ملت است. اهانت به او توهین به همه مردم و خیانت به آرایشان است.
به راستی دادستان قاضی القضات و مسئولان اطلاعات و امنیت کجا هستند؟!


انزجار ملی از هتاکی به رئیس جمهور ملت ایران
 
روزنامه ایران در گزارشي از حوادث تلخي كه روز گذشته تعدادي از افراطيون به وجود آوردند نوشت: در راهپیمایی امسال روز قدس، «حاشیه»ها می‌خواستند خود را همپای «متن» پیش ببرند. شعار علیه رئیس جمهوری، معاون اول او، رئیس و نایب رئیس مجلس بازخوردهای راهپیمایی روز قدس امسال را در شبکه‌ها ی اجتماعی و بحث‌هایی که میان مردم مطرح شد، بیشتر به سمت حاشیه‌ها سوق می‌داد. در پی حواشی دیروز چهره‌های متعددی از مقامات دولتی گرفته تا شخصیت‌های سیاسی در فضای مجازی به این اتفاقات واکنش نشان دادند. تا آنجا که نایب رئیس مجلس و همچنین نایب رئیس فراکسیون امید خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و پیگیری قضایی ماجرا شدند. در آخرین ساعات روز گذشته هم وزیر کشور به معاون امنیتی و انتظامی خود دستور پیگیری این اتفاقات را صادر کرد. این وزارتخانه همچنین در اطلاعیه‌ای با محکوم کردن حواشی رخ داده در راهپیمایی دیروز، به مردم نیز اطمینان خاطر داد که این حواشی پیگیری خواهند شد.
 
 
این در حالی است که بسیاری از ناظران و از جمله علی ربیعی، وزیر کار در اظهارنظرهایی تاکید کردهاند اتفاقات دیروز خودجوش نبوده و از جاهایی هدایت می شده است. علی ربیعی در این باره گفت: «جریانی سامان‌یافته از طرقی، محل ورود فرد مورد نظر به راهپیمایی و خروج آن را به دست می‌آورند. این افراد سامان‌یافته، به طور ثابت در آن مکان می‌مانند و به محض حضور فرد مورد نظر، شعارهای خود را می‌دهند.» اتفاقات دیروز در شبکه های مجازی یک بار دیگر باعث یادآوری حادثه حمله به سفارت عربستان شد. رخدادی که بارها رئیس جمهوری و مقامات دولتی از تبعات منفی آن برای کشور سخن گفتند. حادثه حمله به سفارت عربستان هم در روزهای نخست «خودجوش» معرفی شده بود اما پس از چندی مشخص شد که این حادثه از برخی جاها سازماندهی می شده و سازماندهان اصلی آن نیز در ارتباط نزدیک با برخی از شخصیتهای متنفذ سیاسی بوده اند.
 
بعد از ظهر دیروز وزیر کشور به معاون امنیتی و انتظامی خود دستور پیگیری اتفاقات رخ داده در حاشیه مراسم روز قدس را صادر کرد. در این دستور آمده است: «لازم است با عنایت به بیانات رهبر معظم انقلاب که ضمن تصریح مخالفت خود با اینگونه اقدامات، آن را به ضرر کشور بیان فرمودند با هماهنگی و مساعدت وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به پیگیری موضوع و به موجب قانون معرفی خاطیان به مراجع قضایی اقدام نمایید.» وزارت کشور همچنین در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرده که «حماسه بزرگ حضور ملت ایران در راهپیمایی دشمن شکن روز قدس، البته با برخی حواشی بسیار محدود نظیر اقدام غیرقانونی و دشمن شادکن تعدادی انگشت شمار از عناصر غافل یا فریب خورده در قالب توهین به برخی مقامات ارشد نظام همراه شد که رفع آن، مستوجب برخورد ریشه‌ای و ارزیابی علل اصلی وقوع چنین غفلت‌هایی است. از چنین کوته اندیشی‌های وحدت شکنانه بر ضرورت برخورد با جریان‌های شبه رسانه‌ای زمینه ساز و سبب ساز اینگونه تحرکات دشمن شادکن تأکید می‌کند.»
 
در راهپیمایی امسال روز قدس، «حاشیه»ها می‌خواستند خود را همپای «متن» پیش ببرند. شعار علیه رئیس جمهوری، معاون اول او، رئیس و نایب رئیس مجلس بازخوردهای راهپیمایی روز قدس امسال را در شبکه‌ها ی اجتماعی و بحث‌هایی که میان مردم مطرح شد، بیشتر به سمت حاشیه‌ها سوق می‌داد. در پی حواشی دیروز چهره‌های متعددی از مقامات دولتی گرفته تا شخصیت‌های سیاسی در فضای مجازی به این اتفاقات واکنش نشان دادند. تا آنجا که نایب رئیس مجلس و همچنین نایب رئیس فراکسیون امید خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و پیگیری قضایی ماجرا شدند. در آخرین ساعات روز گذشته هم وزیر کشور به معاون امنیتی و انتظامی خود دستور پیگیری این اتفاقات را صادر کرد. این وزارتخانه همچنین در اطلاعیه‌ای با محکوم کردن حواشی رخ داده در راهپیمایی دیروز، به مردم نیز اطمینان خاطر داد که این حواشی پیگیری خواهند شد.
 
 
این در حالی است که بسیاری از ناظران و از جمله علی ربیعی، وزیر کار در اظهارنظرهایی تاکید کردهاند اتفاقات دیروز خودجوش نبوده و از جاهایی هدایت می شده است. علی ربیعی در این باره گفت: «جریانی سامان‌یافته از طرقی، محل ورود فرد مورد نظر به راهپیمایی و خروج آن را به دست می‌آورند. این افراد سامان‌یافته، به طور ثابت در آن مکان می‌مانند و به محض حضور فرد مورد نظر، شعارهای خود را می‌دهند.» اتفاقات دیروز در شبکه های مجازی یک بار دیگر باعث یادآوری حادثه حمله به سفارت عربستان شد. رخدادی که بارها رئیس جمهوری و مقامات دولتی از تبعات منفی آن برای کشور سخن گفتند. حادثه حمله به سفارت عربستان هم در روزهای نخست «خودجوش» معرفی شده بود اما پس از چندی مشخص شد که این حادثه از برخی جاها سازماندهی می شده و سازماندهان اصلی آن نیز در ارتباط نزدیک با برخی از شخصیتهای متنفذ سیاسی بوده اند.
 
بعد از ظهر دیروز وزیر کشور به معاون امنیتی و انتظامی خود دستور پیگیری اتفاقات رخ داده در حاشیه مراسم روز قدس را صادر کرد. در این دستور آمده است: «لازم است با عنایت به بیانات رهبر معظم انقلاب که ضمن تصریح مخالفت خود با اینگونه اقدامات، آن را به ضرر کشور بیان فرمودند با هماهنگی و مساعدت وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به پیگیری موضوع و به موجب قانون معرفی خاطیان به مراجع قضایی اقدام نمایید.» وزارت کشور همچنین در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرده که «حماسه بزرگ حضور ملت ایران در راهپیمایی دشمن شکن روز قدس، البته با برخی حواشی بسیار محدود نظیر اقدام غیرقانونی و دشمن شادکن تعدادی انگشت شمار از عناصر غافل یا فریب خورده در قالب توهین به برخی مقامات ارشد نظام همراه شد که رفع آن، مستوجب برخورد ریشه‌ای و ارزیابی علل اصلی وقوع چنین غفلت‌هایی است. از چنین کوته اندیشی‌های وحدت شکنانه بر ضرورت برخورد با جریان‌های شبه رسانه‌ای زمینه ساز و سبب ساز اینگونه تحرکات دشمن شادکن تأکید می‌کند.» این وزارتخانه همچنین اطمینان داده است: «بررسی دقیق ابعاد مختلف این موضوع در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفته و نتایج آن اعلام خواهد شد.»
 
 
شعارهای خودسرها علیه منتخب ملت
حوالی ظهر دیروز بود که اخبار، فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه­‌های اجتماعی نشان از وضعیتی نه چندان عادی در حاشیه راهپیمایی روز قدس داشت. نخستین فیلمی که منتشر شد، لحظه‌ای را به تصویر می‌کشید که رئیس جمهوری در حال سوار شدن به خودروی خود بود و عده‌ای از جمعیت اطراف هم شعار «روحانی، بنی‌صدر، پیوندتان مبارک» را سر می‌دادند. ساعاتی پس از پایان مراسم دیروز، فیلم‌های بیشتری از حاشیه‌های ایجاد شده منتشر شد تا معلوم شود، گروه‌های خودسر تنها رئیس جمهوری را هدف شعارهای خود در روز قدس قرار نداده‌اند و شخصیت‌های دیگری نظیر علی لاریجانی، رئیس مجلس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس هم با همین وضعیت مواجه شده‌اند.
 
با وجود این رسانه‌های مختلف تعداد افراد خودسر شعار دهند به رئیس جمهوری و دیگر مقامات در این مراسم را «اندک» توصیف کردند. خبرگزاری «ایرنا» هم گزارش داد در حاشیه توهین‌های صورت گرفته به رئیس جمهوری، عده بیشتری از مردم هم با شعارهایی به حمایت از حسن روحانی پرداختند. همچنین خبرگزاری تسنیم، در مطلبی تعداد توهین‌کنندگان را «معدود» ارزیابی کرده و اقدام آنها را نیز «زشت و ناپسند» خواند.

شروع واکنش‌ها؛ یادآوری اهمیت وحدت
توهین صورت گرفته به رئیس جمهوری و دیگر مقامات در حاشیه راهپیمایی روز قدس اما واکنش‌های زیادی به همراه داشت. در یکی از نخستین واکنش‌ها، جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری در توئیتر خود نوشت: «اهانت به رئیس جمهوری، معاون اول و نایب رئیس مجلس، آن هم در روزی که نماد وحدت علیه دشمنان اسلام است، مصداق واقعی بازی خوردن از دشمن است.» مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهوری هم در گفت‌و‌گو با سایت جماران گفت: «توهین به رئیس جمهوری ایستادن در برابر جمهوریت نظام و شعار علیه ملت ایران است» و «پشت صحنه این اقدام عناصر نفوذی اسرائیل و منافقین قرار دارند.» وی افزود: «مسؤلین امنیتی، اطلاعاتی و قضایی کشور باید به شناسایی و برخورد قاطع با آنها بپردازند.»

 
اقدام علیه روحانی، خودجوش نبود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درباره شعارهای معدودی از تظاهرکنندگان روز قدس علیه حسن روحانی گفت: اقدام امروز علیه رئیس جمهوری، توهین به ملت، توهین به شعار وحدت اسلامی برای روز قدس و آرمان‌های آن و کاملاً سازمان‌یافته است. امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، همواره نسبت به اینگونه حرکات گلایه‌مند بوده و مخالف چنین تحرکاتی هستند. به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی ادامه داد: تجربه طولانی در مواجهه با اینگونه حوادث دارم. ماجرا در چند گام سامان می‌گیرد. اول اینکه باید گفت این افراد و اقدام آنها به هیچ عنوان خودجوش نیست و از متن طبیعی اجتماع راهپیمایان برنمی‌خیزد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بعد  اینکه جریانی سامان‌یافته از طرقی، محل ورود فرد مورد نظر به راهپیمایی و خروج آن را به دست می‌آورند. این افراد سامان‌یافته، به طور ثابت در آن مکان می‌مانند و به محض حضور فرد مورد نظر، شعارهای خود را می‌دهند. ربیعی اظهار داشت: چهارم اینکه دوستان و همکاران من که شاهد این ماجرا بوده‌اند نقل کرده‌اند که عده زیادی از راهپیمایان به این افراد توجه نکرده‌اند و بخش دیگری هم به چنین شعارهایی واکنش نشان داده‌اند. این مشاهدات، نظریه پیش‌گفته درباره خودجوش نبودن این اتفاق را تأیید می‌کند. ربیعی در پایان گفت: دکتر روحانی خود نیز بخوبی با چنین پدیده‌ای آشناست و خوب می‌دانند که چنین اقداماتی،‌شأن و منزلت ایشان را در پیشگاه ملت افزایش می‌دهد.
 
پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری نیز در توئیتر خود نوشت: به نظر شما صهیونیست‌ها و داعش چقدر باید هزینه می‌کردند تا رسانه‌های امریکایی تیتر بزنند: راهپیمایی روز قدس با شعار علیه روحانی برگزار شد! حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری نیز در همین رابطه نوشت: «رئیس جمهوری مظلوم است؛ او نمادعقلانیت، تدبیر، امید و اخلاق مداری درکشور است و برایش عظمت ایران و اسلام و آرمان‌هایش اصالت دارد.» وی تأکید کرد: «باید یکبار برای همیشه در اجماعی ملی به پلیدی آفرینی و تخریب امیدهای این ملت نه گفت.»
 
درخواست مطهری برای پیگیری قضایی
در ادامه واکنش‌ها اما دیروز عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رئیس فراکسیون امید خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای پی بردن به ریشه‌ها و اهداف اتفاقات رخ داده شد. همزمان علی مطهری، نایب رئیس مجلس هم در پستی که در اینستاگرام خود منتشر کرد نوشت: «شعارهایی که عده‌ای با برنامه‌ریزی قبلی علیه رئیس جمهوری در راهپیمایی روز قدس سر دادند قطعاً مصداق جرم است و اسناد آن نیز موجود است. باید ببینیم قوه قضائیه که به صرف احتمال وقوع جرم یک برنامه سخنرانی را در روز اربعین در مشهد لغو می‌کند اکنون که با یک جرم مشهود مواجه است چگونه رفتار می‌کند. دادستان تهران اکنون در معرض یک آزمایش بزرگ است که آیا با تعقیب مجرمان استقلال و عدالت خود و قوه قضائیه را نشان می‌دهد یا با چشم پوشی از آن، گرایش سیاسی را بر اجرای حق و عدالت مقدم می‌دارد؟» او معتقد بود: «توهین‌های به رئیس جمهوری که از روی عناد صورت گرفت حتماً باید پیگیری شود.»
 
فراکسیون امید نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن توهین به رئیس جمهور تأکید کرد: همه افرادی که تحت تاثیر برخی القائات مسموم و یا به منظور انتقام گیری از رای مردم، وارد این بازی خطرناک شده اند، هشدار می‌دهد که در شرایط حساس منطقه ای و جهانی، هرگونه تلاش برای تخریب دولتی که به پشتوانه آرای قاطع مردمی، کارآمدترین ابزار نظام در مجامع بین المللی است، خطایی نابخشودنی و آسیبی جبران ناپذیر به منافع ملی است.
 
حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری هم در واکنش به توهین عده‌ای به رئیس جمهوری در کانال تلگرامی خود نظر صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شعار علیه مسئولان را یادآورشد و نوشت: «بازخوانی نظر صریح رهبر انقلاب درباره شعار دادن علیه مسئولان: این را هم عرض بکنیم؛ اینکه من از بعضی مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار مخالفم. اینکه شما یک نفر را به‌عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند، بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم. بارها به کسانی که می توانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را می کنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. می‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ بخشی از سخنان رهبر انقلاب در 28 بهمن 91» کانال تلگرامی مجلس خبرگان رهبری هم در واکنش به طرح شعارها علیه رئیس جمهوری، نظر صریح رهبر انقلاب درباره شعار دادن علیه مسئولان را منتشر کرد.
 
 
محمد تقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز هم در واکنش به این اقدامات به سایت «انتخاب» گفت: «این‌ها که دست به این اقدامات می‌زنند حزب‌اللهی و ولایتمدار نیستند و هیچ ربطی هم به جریان اصولگرا ندارند. کسی حزب‌اللهی و ولایتمدار است که مصالح نظام و کشور را رعایت کند. اینها افراد مغرضی هستند که اقدام‌شان به نفع دشمنان ما و برخلاف وحدت ملی و اجتماعی در درون کشور است.» عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات نیز در واکنش به این ماجرا در توئیتر خود نوشت: «توسعه کشور و بهبود وضعیت اشتغال و معیشت عمومی در گرو حفظ اتحادملی است.
 
 
نباید در دام دوقطبی‌سازی مصنوعی عوامل امریکا افتاد که وحدت ملی را هدف دارند».  همچنین محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید نیز در همین رابطه نوشت: «طرح شعارهای انحرافی و توهین‌آمیز توسط وحدت‌شکنان در راهپیمایی روز قدس، همسویی و همصدایی با دشمنان ملت است.»  در حالی که منتقدان دولت از «خودجوش» شعارها علیه رئیس جمهوری سخن گفته‌اند اما کانال خبرگزاری فارس ساعاتی پس از پایان راهپیمایی دیروز مطلبی به قلم «محمد ایمانی» منتشر کرد که در آن حمایت از حواشی رخ داده دیروز به روشنی مشهود بود.

در این مطلب آمده بود: «اگر کسی عنوان ریاست‌جمهوری را یدک بکشد و به منتقدان فرهیخته القابی مانند «مزدور، بی‌شناسنامه، ترسو، افراطی، جیب‎بر، مستضعف فکری، متوهم، بزدل، کاسب تحریم، فاسد، عقب مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری و...» نثار کند، شایسته است اما اگر چند نفر او را منافق بخوانند و با بنی‌صدر مقایسه کنند، کار ناشایستی کرده‌اند؟» این مطلب با پیش کشیدن این فرض که احتمالاً اتفاقات دیروز توسط خود دولت برای مظلوم نمایی سازماندهی شده بود، نوشته است: «چگونه است که وقتی آقای روحانی باد به دماغ می‌اندازد، رگبار اهانت و اتهامات خلاف واقع را به سمت به منتقدان دانشگاهی و حوزوی و علمای برجسته و سپاه و بسیج و... می‌گیرد و با افتخار لبخند می‌زند، سیاسیون و رسانه‌های همسو با دولت نه تنها ترش نمی‌کنند، بلکه حتی برای او کف هم می‌زنند و هورا می‌کشند؟» این در حالی است که منتقدان اتفاقات دیروز معتقدند حواشی رخ داده پیام راهپیمایی روز قدس را تحت‌الشعاع خود قرار داد و نگذاشت تا پیام وحدت در برابر اسرائیل و حامیان آن با وضوح سال­‌های قبل به دنیا مخابره شود.

بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۰:۰۱
جواب ناکسان افراطی را در فضای مجازی دادیم ما هم آتش به اختیاریم منتهی انسانی نه عقده ای نسل در حال تکامل است بهتره بروند به حال نزارشان بگریند مقبول عام نداری این آگاهی ملت هرچه بیشتر مقبولیت فسیل ها کمتر جلوی آگاهی را نتوان گرفت (354116)
آسمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۲:۱۲
کاش دستگاه قضایی به جای برخورد شدید با روزه خواران یه برخورد مناسب با توهین کنندگان به رییس جمهور انجام دهد! (354124)
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۲۳:۴۲
هر چیزی سر جایش، مقایسه این دو با هم بی معنی است. (354160)
سیدمحمد حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۲:۳۱
بعید نیست افراطیون جناح مقابل تحمل موفقیت و سخنان تند و تیز روحانی را نداشته و به سیم اخر بزنند (354127)
توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۲:۳۲
روحانی تنها نیست انشاا... (354128)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۳:۴۱
توهین بی شرمانه تعداد انگشت شماری فتنه گر به رئیس جمهور بیست و چهار میلیونی شدیدا محکوم است و مردم و رسانه ها از این اتفاق زشت عده ای بی بصیرت کوتاه نخواهند آمد . اتفاق دیروز آنقدر نا پسند و زشت بود که لازمه هرچه زودتر قوه قضائیه وارد شود و برخورد کند تا برای همیشه بساط این عده جمع شود. (354129)
مانا
Romania
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۱۸:۵۶
جالبه که خبرگزاری فارس میگه رباتها رای میدن یاد ازهاری افتادم که می گفت نواره !! (354151)
۱۳۹۶/۰۴/۰۴ ۰۴:۱۷
ازکوزه برون همان تراورد که دراوست یا کافرهمه را به کیش خودپندارد (354169)
فرهاد راد
United States
۱۳۹۶/۰۴/۰۴ ۰۰:۵۵
نه تنها قوه قضائیه باید با گروههای سازماندهی شده برای اهانت به منتخبان مردم در اجتماعات و راهپیمایی ها به شدت برخورد کند، بلکه رسانه های مشوق و حامی آن ها مثل کیهان، وطن امروز، فارس و صدا و سیمای میلی را هم باید به پای میز محاکمه بکشاند! (354161)
رضا .ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۴ ۰۳:۵۱
در کشورهای آزاد و پیشرفته پس از پایان انتخابات رقبا به فرد پیروز تبریک گفته و همکاری میکنند یا نقطه ضعفها بررسی میشود تا در دور یعد آرای مردم را جذب کنند ولی در ایران کار غیر اخلاقی تخریب انجام میشود حتی به قیمت مشگلات مردم و ناکام کردن رییس جمهور که میشود بازی ناجوانمردانه که با خلق و خوی ایرانی سازگار نیست . (354167)