به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۳۲۳۷۷
شرح حال این روزهای عثمان محمدپرست بعد از عمل حراجی؛

پاهای دوتارنواز خراسان از کار افتاد

گروه فرهنگي: عثمان محمدپرست مهمترین دوتار‌نواز زنده خراسان که دو ماه قبل در مشهد مورد عمل جراحی قرار گرفت، این روزها توان حرکتی هر دو پایش را از دست داده است.
پاهای دوتارنواز خراسان از کار افتاد
عثمان محمدپرست (که نماد زنده دوتار نوازی خراسان محسوب می‌شود) ضمن بیان این مطلب که اوان حرکتی را از دست داده است، به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه از دو ماه قبل که از بیمارستان مرخص شدم در منزل بستری هستم و حالم اصلا بهتر نشده است. اواخر فروردین امسال پزشکان به من گفتند مشکل تنگی کانال نخاعی دارم که برای رفع این مشکل مورد عمل جراحی قرار گرفتم منتهی بعد از عمل هنوز حال و روزم بهتر نشده است.این دوتار نواز برجسته موسیقی خراسان در ادامه افزود: البته پزشکان گفته‌اند این وضعیت تا حدود 5 ماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن باید ببینیم که وضعیتم چگونه خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: شب قبل از اینکه عمل جراحیِ شوم؛ پای راستم از کار افتاد. وقتی در منزل بودم به یکباره احساس کردم پای راستم هیچ حسی ندارد. فردای آن شب مرا به بیمارستان سینا در مشهد آوردند. پزشکان مرا مورد معاینه قرار دادند و عکس‌های "ام آر آی" من را بررسی کردند و به سرعت دستور عمل جراحی دادند. پزشکان معالجم گفتند ضایعاتی برای کانال نخاع مشکل ایجاد شده که باید به سرعت برداشته شوند.عثمان محمدپرست درباره نتیجه این عمل جراحی گفت: پس از عمل جراحی، علاوه بر پای راستم، پای چپم هم از کار افتاد و حس آن را نیز از دست دادم. یعنی الان هر دو پایم حس ندارند و نمی‌توانم راه بروم. در واقع از 31 فروردین امسال که مورد عمل جراحی قرار گرفته‌ام تاکنون نمی‌توانم حرکت کنم.
این موزیسین خوافی که در حال حاضر مهمترین دوتارنواز زنده خراسان محسوب می‌شود در ادامه افزود: از آن زمان به اینسو به‌طور مرتب کار فیزیوتراپی انجام می‌دهم. علاوه بر آن نیز برنامه مرتب ماساژ را در برنامه درمانی‌ام دارم اما هنوز وضعیتم هیچ تغییر مثبتی نکرده است. من تا قبل از فروردین امسال هیچ مشکلی در این زمینه نداشتم حتی 5 فروردین که به پزشک مراجعه کردم دکتر پس از دیدن "ام آر آی" به من گفته بود شما هیچ مشکلی ندارم.
عثمان محمدپرست یکی از مهمترین و شناخته شده‌ترین راویان موسیقی دوتار خراسان است که از 10 سالگی در این حوزه فعالیت کرده است.این هنرمند در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه و مدرسه‌سازی نیز فعالیت‌های بسیاری داشته است. او از مؤسسان جامعه یاوری فرهنگی به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی مدرسه ساز در ایران است. محمدپرست همراه با مجتبی کاشانی و نیکول فریدنی این سازمان را تاسیس کرده و این جمع در سال‌های فعالیت خود توانستند بیش از 600 مدرسه در مناطق محروم کشور بنا کنند.