به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۱۳۲۴۲۱

ترامپ، اوباما را متهم کرد

گروه بین الملل: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، دولت اوباما را متهم کرد که پیش از انتخابات 2016 از دخالت روسیه در امور داخلی آمریکا با خبر بوده و اقدامی انجام نداده است.
ترامپ، اوباما را متهم کرد
به گزارش ایرنا، ترامپ شامگاه جمعه به وقت محلی توییت کرد: خبر تازه: دولت اوباما مدتها پیش از 8 نوامبر (تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) از دخالت روسیه در انتخابات باخبر بود. هیچ اقدامی انجام نداد. چرا؟ ساعاتی پیش از این توییت روزنامه واشنگتن پست خبر داده بود که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) حدود سه ماه پیش از برگزاری انتخابات، اوباما را از تلاش های روسیه برای دستکاری روند انتخابات آگاه کرده بود.
بر اساس این گزارش، دولت اوباما بعد از برگزاری انتخابات و در ماه دسامبر تصمیم گرفت که با تصویب مجموعه ای از تحریم ها به این اقدام روسیه پاسخ دهد.جه جانسون (Jeh Johnson) وزیر پیشین امنیت داخلی آمریکا نیز روز چهارشنبه در کمیته اطلاعات مجلس گفته بود که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) همچون سیا در ماه اوت سال 2016 از تلاش روسیه برای دخالت در روند انتخابات آمریکا آگاه شده بود ولی دولت اوباما بیم از آن داشت که اگر در این زمینه اطلاع رسانی کند متهم به اقدام جناحی و اثرگذاری در نتایج انتخابات شوند.