به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۱۳۲۴۸۴
پاسخ یک شاعر کشورمان به مداح هتاک نماز عید فطر

واکنش‌ها به شعر سخیف یکی از مداحان قدرت و سیاست

در دو تصویر از نماز عید فطر تهران، میثم مطیعی مداح طیف افراطیون که با الفاظی چاله میدانی و سخیف، رئیس‌جمهور را مورد بی حرمتی قرار داد و همان لحظه‌ای که آقای روحانی در صف اول نمازگزاران حضور داشت را می‌بینید.
در دو تصویر از نماز عید فطر تهران، میثم مطیعی مداح طیف افراطیون که با الفاظی چاله میدانی و سخیف، رئیس‌جمهور را مورد بی حرمتی قرار داد و همان لحظه‌ای که آقای روحانی در صف اول نمازگزاران حضور داشت را می‌بینید.
گروه سیاسی: در پی تداوم هتاکی و توهین های شکست خوردگان انتخابات اخیر (طیف افراطیون)؛ یک استاد حوزه و دانشگاه می‌گوید: دولت و رئیس جمهور خونسردی خود را مقابل اهانت ها حفظ کنند.

حجت الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم در رابطه با اهانت خودسرها به رییس جمهور گفت: این گونه حرکات، دست و پا زدن هایی است که از سر ناچاری و هماهنگ با اهداف دشمن است. در این اوضاع حساس جهانی، شرایط بد منطقه و فشارهایی که #صهیونیزم جهانی و داعش می‎خواهد به کشور ما اعمال کند؛ این نوع شیطنت های داخلی چراغ سبزی است به #تروریست‎ ها و برای امنیت ما بسیار خطرناک است. امید است دولت و رییس جمهور محترم خونسردی و متانت خود را حفظ کنند چرا که ایشان حمایت قاطع مردم را دارند و این خودسرها در مقابل 24 میلیون حامی او عددی نیستند.

گفتنی اینکه، مداح باند افراطی از عید فطر هم نگذشت و پیش از نماز عید فطر در مصلای تهران به بیان اظهارات تند سیاسی علیه برجام و خواندن شعری پر از کنایه خطاب به دولتمردان پرداخت!


موضع شورای سیاستگذاری ائمه جمعه
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره حواشی نماز عید فطر، گفت: من از این موضوع بی‌اطلاعم و ستاد اقامه نماز جمعه تهران باید پاسخگو باشد. حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی درباره قرائت شعری در حاشیه نماز عید فطر اظهار داشت: من از این موضوع بی اطلاعم و چیزی نشنیده‌ام اما در هر صورت موضوعاتی از این دست ارتباطی به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ندارد، بلکه ستاد برگزاری نماز جمعه تهران باید در این‌باره پاسخگو باشد.

رییس ستاد اقامه نماز:
از مضمون اشعار مداح مراسم اطلاعی نداشتیم!


رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: ما همانطور که از دانشجویانی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی می‌کنند درخواست ارائه متن سخنان‌شان را نداریم از مداح نماز عید فطر هم چنین درخواستی نداشته‌ایم و بنابراین پیش از قرائت این اشعار اطلاعی از مضمون آن نداشتیم. مسئولیت برگزاری این مراسم با ستاد اقامه نماز جمعه تهران بوده است و ما از آقای میثم مطیعی که سال گذشته هم به عنوان مداح در این مراسم حضور داشت و اجرایش با استقبال حاضران مواجه شده بود، دعوت به حضور کرده بودیم. تریبون‌های نماز جمعه و نماز عید فطر محلی برای ارائه نظرات کسانی است که به این مراسم‌ها دعوت می‌شوند. البته این دعوت از تمامی طیف‌های داخل نظام صورت می‌گیرد و همه نیروهای داخل نظام از این تریبون‌ها استفاده می‌کنند و کسی هم متن سخنان آنان را پیش از ارائه، مورد بررسی قرار نمی‌دهد. ممکن است برخی‌ها از آنچه که شخصی از این تریبون‌ها مطرح می‌کند، ناراحت شوند و برخی هم ناراحت نشوند!!


عبدالجبار کاکایی شاعر شناخته شده به حواشی نماز عید سعید فطر واکنش نشان داد.

................................................................

نویسنده اشعار اهانت آمیز مداح عید فطر مشخص شد

بعد از آنکه مداح امروز نماز عید فطر در برابر دوربین رسانه ها و مخاطبان داخل و خارج اشعاری پر از نیش و کنایه علیه رئیس جمهور و عباراتی اهانت آمیز علیه برجام و دولتمردان بکار برد، منابع خبری اعلام کردند که سراینده این اشعار جنجالی محمدمهدی سیار است که پیش از این اشعار زیادی را علیه آنچه جریان فتنه خوانده می شود سروده بود. محمدمهدی سیار همانند میثم مطیعی (مداح خبر ساز امروز) از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق است. متولد ٦٢ که اشعار تندش علیه جریان اصلاح طلب با عنوان ضدیت با فتنه بر صفحه اول کیهان و وطن امروز می نشیند.

سیار بعد از موج انتقادها از اشعار اهانت امیز امروز در یادداشتی مدعی شد که این متن را بر اساس اظهارات تیم هسته ای تنظیم کرده است. در توضیح این شاعر آمده است: ترجمه‌ای‌ است ساده از متن نامه «دکتر محمدجواد ظریف» به خانم «موگرینی» در اعتراض به «تحریم‌های جدید سنا». سیار برای کاستن از بار انتقادها و فشارها بر مداح امروز عید فطر در پایان یادداشت خود مدعی شده است که او قطعه ای ویژه به مناسبت سند ٢٠٣٠ سروده بود که میثم مطیعی (مداح) نخوانده است.

در جریان انتخابات اخیر سیار یکی از اعضای حلقه شاعران حامی ابراهیم رئیسی را تشکیل می داد. ریاست این گروه با علیرضا قزوه بود و بیانیه ای را علیه روحانی و اصلاح طلبان منتشر کرد. سیار پیش از این به بهانه یکی از سخنان روحانی که گفت با شعر و شعار نمی توان کشور را اداره کرد در صفحه شخصی‌اش خود به رئیس جمهور تاخته بود. در حالی که روحانی تفکر شعار گرایی را نقد کرده بود سیار مدعی شد که اظهارات روحانی توهین به شعرا و هنر شعر در کشور است.


غلامعلی رجایی در واکنش به اشعاری که مداح امروز نمازعیدفطر در مصلی تهران از پشت تریبون قرائت کرد، در کانال تلگرامی خود نوشت:
سلام
عید همه مبارک
اشعاری که میثم مطیعی قبل از اقامه نماز عید توسط رهبری درمصلای تهران خواند، کام بسیاری را تلخ کرد.
امروز برای یک لحظه خودم راجای دکتر روحانی گذاشتم و گفتم اگرجای روحانی بودم، وقتی این مداح عملا در هجو ایشان شعر می خواند پا می شدم  و مراسم را تا اقامه نماز رهبری ترک می کردم.
کماکان معتقدم سناریوی مستمرا در حال اجرای مخالفان دولت و شکست خوردگان بی‌جنبه انتخابات اخیر،عصبانی کردن دکتر روحانی است.
من که طبع شعری دارم می دانم  که حتما از مدتها قبل به شاعری، سفارش سرودن این شعر داده شده است تا جناب روحانی را در صف اول نماز مجسم کند و شعرش را خطاب به او بگوید.
دکتر روحانی که بقدر کافی میدان دیده است و این جریان را می شناسد،باید خویشتن دار باشد. بهتراست در چنین مواردی برای اینکه شاهد هتک خود نباشد، حضور خود را در مراسم بگونه ای طراحی کند که همزمان با ورود رهبری یا لحظاتی قبل از ورود ایشان به مراسم نماز ،وارد صف نماز شود.

ستاد نمازجمعه تهران ستاد سلیقه خاصی نیست و نباید باشد. این ستاد باید پاسخگو باشد که چرا تریبون مهم نماز عید فطر تهران را که بصورت زنده از شبکه یک سیما هم پخش می شود مکرر در اختیار مخالفان بی انصاف و کم اطلاع دولت قرار می دهد تا درحضور رییس جمهور  منتخب مردم،وی را عملا هتک کنند؟
بگمانم این رویه ستاد نمازجمعه تهران، هواداران بی شمار دولت را که فارغ از سلایق سیاسی شان مشتاقانه درنماز عیدفطر به امامت رهبری به مصلا می کشاند، در مرتبه های بعدی دچار چنان تردید و تزلزلی خواهد کرد که به رغم ارادتشان به رهبری، ترجیح بدهند درمساجد محل شان، نماز عید بخوانند و عطای حضور در مصلا را به لقایش ببخشند.
عجیب است!
یک باخت انتخاباتی و این همه دلهره وعقده وکینه؟آن هم با هزینه ومصادره کردن جولطیف معنوی اقامه نماز عیدفطر؟ شوربختانه یا خوش بختانه اشتباهات جناح دلواپس اصولگرا تمامی ندارد.


پاسخ یک شاعر کشورمان به مداح هتاک  امروز عید فطر

سلام ای شاعر و مداح گمنام
سلام ای کاسب تحریم، ای خام

بنازم شعر با معنایتان را
صدای خوش، قد رعنایتان را

حصار حجب را از هم گسستی
به جای روزه، حرمت را شکستی

عجب جان بر کف و بی‌باک هستی
تو شاعر نیستی، هتاک هستی

تو هم ای قاری و مداح بی‌شرم
نداری عفت و احساس و آزرم

چه شد؟ در آستینت مار دیدی؟
صف اول به چشمت خار دیدی؟

گمان کردی که او تنهای تنهاست؟
صدایت را ببِر او مرشد ماست

عزیز مردم ایران زمین است
بخواهی یا نخواهی، او همین است

تن نازت چرا این‌گونه خارد؟
عزیزم شصت درصد رای دارد

سخن از حکمت برجام گفتی
عجب بی‌مایه و گردن کلفتی

اگر ملت دوباره خام می‌ماند
اگر برجام، نا فرجام می‌ماند

یقین ایران مصاف جنگ می‌شد
برای خواندنت جا تنگ می‌شد

عزیز فتنه‌گر، فرماندهت کیست؟
سیاست عرصه مداح‌ها نیست

اگر از کار خود نادم نگردی
برای مردمت خادم نگردی

به یمن این گناه و تیره بختی
از این مردم خوری سیلی به سختی.

متن دکتر معین
مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات در واکنش به شعرخوانی سخیف و بی ادبانه یکی از مداحان در مراسم نماز عیدفطر مصلی تهران در اینستاگرام خود نوشت:‌
"مداحان قدرت و سیاست"
گروهی حزبی و سیاسی - سراسری و سازمان یافته - بدون مجوز قانونی - در پوشش مروجان دین و محبان اهل بیت ع - ولی در عمل: مداحان قدرت و دلواپسان دنیا و خشونتگرایان و هتاکان به مسئولان و خدمتگزاران مردم!؟ (بمناسبت تهدید و رفتار موهن مجدد نسبت به رئیس جمهور برخاسته از رای اعتماد مردم در مراسم وحدت آفرین نماز عید فطر در قبل از اقامه نماز)

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۰۱:۲۰
اینها همه از آتشی است که رای 24 میلیونی مردم ایران به جان افراطی ها انداخته اند. بسوزید و با فحش خود را ارام کنید. روحانی دوست داریم (354196)
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۵:۵۷
میثم, مطیع نفس شدی روز عید فطر؟ عقده گشای رییسی –شکست شدی روز عید فطر؟ در منجلاب ..... و تمسخر فرو شدن؟ آیا از آن بود که مسخ شدی روز عید فطر؟ (354244)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۰۱:۴۳
امثال این افراد پر رو و بی ادب باید سلی محکمی بخورند اینها همون داعشیهای بی ارزش وطنی هستن ننگ به همشون (354199)
وحيد
Netherlands
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۰۲:۴۵
در بيابان گر به شوق كعبه خواهي زد قدم
سرزنشها گر كند خار مغيلان غم مخور (354203)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۰۲:۴۹
چیزی که همه ملت می دونن اینه که جنگی رخ نخواهد داد چه با برجام یا بی برجام چون جنگ با ایران هزینه بر است و جنگ با یمن نیست به خود بیایید و فرجام هم آنچه که دولت مردان انتظار داشتند نشد و خودشان هم راضی نیستند ولی سیاست غربی نه اسلامی باعث می شود تمام قد از فرجام دفاع کنند و خطا ها را نپذیرند به امید هدایت به سمت تفکر عزتمند (354204)
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۰۶:۵۳
بازهم خداروشکر، خوب شد حداقل این بار نگفتن اینهم از طرفدارهای روحاتی بوده مثل کاری که روز قدس کردند شعارها و توهین هاِی که علیه روحانی سر دادند و اخر سر گفتند کار خود طرفدارای روحانی بودند!!! (354206)
فاطمه
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۰۷:۳۱
هر کس نقد کنه میشه چاله مبدونی ؟ پناه بر خدا از شکستن دهان منتقدان .... (354207)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۰۷:۵۶
ايكاش كساني كه نگاه به خارج از كشور دارند كمي برگردند و نگاهي به داخل كشور كنند . مگر شليك موشك توهين به شماست ؟ مگر صف اول نشين فقط روحاني بود ؟ مگر تحريمهاي آمريكا شما را بيشتر خوشحال كرده ؟ كمي به خود آييد و به خدا اطمينان كنيد . چماق 24 ميليون رأي و لبخند آمريكا چاره ساز مشكلات مردم نيست كه نيست . (354208)
فرزین
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۰۸:۳۵
کسانی که میگن مخاطب اشعار مداح روحانی بوده ...... بطور ضمنی قبول کردن که روحانی اون صفات و اون رفتار رو داره . وگرنه چه جبه گیری دارید!؟ اونهمه آدم صف اول بودن! (354213)
dayani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۰:۰۱
شاعر یا شاعران این شعر هرکس که هست، شاعر نیست یا ازسنت شاعران واقعی ایران بی بهره است. و گر نه قبل از پشت سرهم قرار دان این کلمات نا مربوط به شعر به این توصیه فردوسی توجه می کرد:

خداوند رای و خداوند شرم
سخن گفتن خوب و آوای نرم

نه سخن خردمندانه ای بیان شده و نه در بیان آن شرم رعایت شده است .
اولین باری که خواندن این متن را با آن صدای رسا و حرکات تهاجمی دیدم، یاد سخنرانیهای و حرکات هیتلر به هنگام سخنرانی افتادم. .

اگر فقط این مداح یک گندم انصاف می داشت، به روحانی که در آن موقعیت ، نمی توانست چیزی جز انسانی دست و پا بسته باشد ، با چنین فیگور قهرمانانه نمی تاخت . (354216)
سید علی
United States
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۰:۳۵
دوست عزیز مراقب باش خودت هم درست خبر رسانی کن. ما ایرانیها همه موظف به رعایت اخلاقیم. من خودم هم خیلی خوشم نیومد از این مدل شعر گفتن ولی اون بیت که میگه وقت آنست سرجای خودت بنشینی... بعد از بخشی از شعری هست که خطاب به داعشه نه رئیس جمهور محترم. (354217)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۰:۵۵
دیگه شورش را درآورده اند!!!!!!
تازه می گویند این شعرهای سروده شده کجاش توهین آمیزه!!!!!!!
به شخص رییس جمهور توهین در آن هست.
تاکتیک برد - برد مذاکراتی رییس جمهور را مسخره کرده
دولت را به اعتماد به عمو سام (امریکا )متهم کرده در حالی که مبنای بندهای برجام بر مبنای بی اعتمادی به آمریکا نوشته شده.
جوگیر شده بود و انگشت اشاره اش را خیلی در هوا می چرخاند.
آیا طرفداران دولت هم حق دارند از شاهکارهای دولت آقای احمدی نژاد و همچنین آقای قالیباف در شهرداری تهران شعرهای حماسی بسرایند ؟؟؟؟
روزعید فطررا باعث اختلاف کردند .
جمنایی ها از نتایج انتخابات هنوز عصبانی هستند و نمی توانند پیروزی دکتر روحانی را تحمل کنند.
باعث تاسف (354219)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۱:۰۲
فقط مایه تاسف تاثر تامل و تدبر است از این همه اجحاف و تهمت و توهین و تخریب اعتدال و امید و اصلاحات (354220)
مرتضی شاملو
United Kingdom
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۱:۰۳
چرا نگویند؟براستی چرا؟کاسبی ناجوانمردانه شان را فقط در حفر چاه نفت ببین 11000000دلار با دیگران تفاوت دارد ایرا از دست داده اند...... (354223)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۱:۰۴
جای تفکر و اندیشه است از این همه کینه اصولگرایان و خودسرها و ...که با زر زور و تزویر به تخریب روحانی و دولت و برجام دست میزنند و عدم توفیق روحانی را موفقیت خود درسال1400 می دانند (354226)
رستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۱:۰۹
جای تاسف داره....مداح سلیقه ای عمل کنه...شکست در انتخابات برایشان سخت بود
مداح باید مدح کنه نه هجو بگه (354229)
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۱:۴۳
با سلام . به نظرم اسم دانشگاه امام صادق ع باید عوض شود . (354232)
م. امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۲:۵۸
بکُشید ما را؛
ملت ما بیدارتر می‌شود.
ما از مرگ نمی‌ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی شب، متفکران ما را می‌کشید.
برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت می‌کردید؛ مباحثه می‌کردید. (354235)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۳:۰۴
خیلیا صف اول بودن.... چرا یکی ب خودش بگیره...فکر کنم خودشم به این نتیجه رسیده که شایسته این حرفا هست (354237)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۳:۰۶
عصبانیت ناشی از شکست در انتخابات در چهرۀ مداح پیداست. بدون اغراق دلم بحال این بیچاره سوخت. بیماری که احساس حقارت میکند، و در تریبونی که فرصت طلبان (از وقت و هزینه مردم) در اختیارش نهاده اند، چه دست پایی می زند تا انتقام شکست باندش را از مردم و منتخب شان بگیرد. کاش یکی پیدا میشد به او بفهماند که با این رفتار سخیف ماهیت خود و همفکرانت را بیشتر برملا کردی و مهر روحانیِ صبور را در دل ما افزون کردی. (354238)
کوثر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۵:۴۲
از شاعر بزرگ و سترگ ایران زمین، سعدی ثانی و فردوسی دومین، مولانا علیرضا قزوه (دام ظله) استدعا دارم به شاگردان با استعدادشان دست کم وزن درست شعر را بیاموزند که بیچاره آبروی خودش را در ملا عام، با آن بافته های بی وزن و قافیه اش نبرد و حنجرهء آن مداح بیچاره تر هم با خواندن اینها پاره نشود. قبل ترها اینها با استعدادتر بودند... (354243)
amiR
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۱۷:۱۳
سلام به همه عزیزان.به جای طرفداری از عده ای که همیشه کاسه داغتر از آش هستند و فکر میکنند با زور میشه همه کار کرد و تو محفل های شبانه بهشون آموزش اینجور کارها داده میشه ، دستشون رو از این تریبون ها کوتاه کنید که از روی جهالت و نادانی با دشمنان این کشور هم سو نباشند.
طبق فرموده رهبری آتش به اختیار داشتن به منزله بی قانونی و توهین نیس (354248)
شهریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ۲۲:۲۴
سیلی واقعی رو مردم تو انتخابات زدند و اینها اثرات همون سیلی ملت هستش. (354262)
۱۳۹۶/۰۴/۰۷ ۰۷:۵۹
به خدا قسم امام علی (ع) هم از این افراد دل خونی داشتند اسلام فقط و فقط از دست این گونه افراد ضربه خورد و می خورد (354283)