به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۶ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۱۳۲۵۰۴

هشدار آمریکا درباه حمله شیمیایی در سوریه

گروه بین الملل: نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادعای بی‌پایه‌ و اساس اعلام کرد در صورت انجام حمله شیمیایی جدیدی در سوریه، مسکو و تهران باید مسوولیت آن را بپذیرند.
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در حساب توییتری خود نوشت:‌ مسوولیت هرگونه انجام حمله شیمیایی جدید توسط رژیم اسد به عهده ایران و روسیه خواهد بود.

پیش‌تر نیز یک حمله شیمیایی در سوریه انجام شد که آمریکا و کشورهای غربی آن را به رژیم اسد و سوریه ربط دادند، در حالی که هیچ‌گونه مدرکی در این‌باره منتشر نشد و مقامات روسی و سوریی نیز این اتهامات را کذب خواندند. اظهارات نیکی هیلی در حالی مطرح می‌شود که کاخ سفید مدعی شده است برخی شواهد نشان‌دهنده احتمال انجام حمله جدید شیمیایی در سوریه است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای ادعا کرد از آماده شدن احتمالی دولت سوریه برای انجام یک حمله شیمیایی با خبر شده است. کاخ سفید در این بیانیه گفته است: «ایالات متحده تدارکات احتمالی رژیم اسد برای انجام یک حمله شیمیایی دیگر که احتمالا به کشتار دسته‌جمعی غیرنظامیان از جمله کودکان بی‌گناه منجر خواهد شد را شناسایی کرده است.»

این بیانیه ادعا کرده که فعالیت‌های یاد شده مشابه تدارکاتی هستند که دولت سوریه قبل از حمله شیمیایی 4 آوریل 2017 آنها را انجام داده است. اشاره کاخ سفید به یک حمله شیمیایی در منطقه «خان شیخون»، در استان ادلب سوریه است که بر اثر آن ده‌ها نفر کشته شدند.