به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۳۲۵۳۴

دیگر غولی به نام کنکور وجود ندارد

گروه جامعه: استاد دانشگاه و روانشناس برجسته اصفهانی گفت: گاهی شاید اگر توقع خود را کم کرده و یک کاردانی قبول شوید آینده بهتری در انتظار شما خواهد بود.
دیگر غولی به نام کنکور وجود ندارد

به گزارش  ایسنا، غلامرضا نیکراهان در همایش تکنیک‌های موفقیت در آزمون سراسری ویژه کنکوری‌ها با حضور دختران با بیان این موضوع که دیگر غولی به نام کنکور وجود ندارد، اظهار کرد: امروز با افزایش ظرفیت‌های دانشگاهی نیازی نیست ترسی به خود راه بدهید، بلکه تنها کافی است تلاش کل خود را برای موفقیت بیشتر انجام دهید.وی به فرصت 15 روز باقی مانده تا کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت، بسیاری از چیزهایی که شما را از کنکور دور کرد را از خود دور نگه داشتید. آن‌هایی که تلاش کردند به‌زودی به جشن پیروزی می‌روند و این خبر خوشی است.

این محقق  که خود توانسته رتبه نخست آزمون دکتری را کسب کند به دانش آموزان حاضر در جلسه تأکید کرد: خبر خوب این است که همه شما به دانشگاه می‌روید. باید به شما تبریک گفت زیرا سختی‌ها تمام شد، این استرس‌های ناسالم دیگر دوامی نخواهد داشت.وی با اشاره به میانگین نمرات رتبه‌های زیر 1000 در کنکور سراسری افزود: با کمی دقت متوجه می‌شوید که اگر تمام تست‌های یک درس را هم نزنید، باز هم می‌توانید موفق شوید پس خود را در کنکور بسنجید. رقابت نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده و ظرفیت پذیرش بالا رفته و شانس دختران نیز برای قبولی بیشتر است.

نابغه ریاضی ایران کجا قبول شد؟!

وی به مریم میرزاخانی نابغه ریاضی اشاره کرد و ادامه داد: او لیسانس ریاضی دانشگاه صنعتی قبول شد اما این به معنی شکست او در کنکور نبود، او امروز در اوج قله‌های افتخار ایستاده و مایه افتخار ایران است.نیکراهان ادامه داد: با شناسایی استعدادهای خود می‌توانید موفق‌تر عمل کنید، گاهی شاید اگر توقع خود را کم کرده و یک کاردانی قبول شوید آینده بهتری در انتظار شما خواهد بود.این مدرس همایش موفقیت در آزمون سراسری با بیان این موضوع که چگونه در این روزهای آخر به مطالعه بپردازیم، گفت: شیوه مطالعه در این دوران باید متفاوت باشد، نکات اصلی را بخوانید. دیگر زمان یادگیری تمام شده باید آنچه را خوانده‌اید مرور کنید.

وی یادآور شد: رتبه‌های اول این روزها می‌دانند که چه باید بکنند، آن‌ها نیز احساس می‌کنند از برنامه خود عقب هستند. این روزها باید سرعت دویدن خود را زیاد کنید. کسانی رتبه‌های اول را کسب می‌کنند که تمام زمان خود را گذاشته‌اند، از اول تلاش کرده و تا آخر به تلاش خود ادامه می‌دهند؛ اما کسانی موفق‌تر هستند که آخرین روزها را بیشتر تلاش کرده‌اند.نیکراهان، هر روز باقی مانده را برابر یک هفته دانست و گفت: اگر در این روزها یک ساعت بیشتر تلاش کنید ارزش دارد. اگر موبایل‌های خود را خاموش کنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. دختران کنترل تکانه دارند و می‌توانند موبایل‌های خود را کنار بگذرانند و باید بگویم تلویزیون و موبایل به عنوان دو تفریح به شما خستگی می‌دهد.وی با بیان اینکه امروز دوره سریع خواندن است، ادامه داد: باید این ایام آزمون دهیم؛ اکنون فرصت مرور آزمون‌های دوره‌های گذشته است، پس حداقل روزی یک آزمون را امتحان کنید. بعد از آزمون ترمیم کنید و آنچه بلد نیستید را یاد بگیرید.

تست زدن تنها برای دیدن سئوالات نیست

وی با بیان این موضوع که تست زدن تنها برای دیدن سؤالات نیست، افزود: در تست زنی نقاط ضعف را بشناسید و آن‌ها را اصلاح کنید. درس‌هایی را مرور کنید که می‌دانید امکان موفقیت در آن بیشتر است و درس‌هایی که ضریب بیشتری دارد ، انتخاب کنید.نیکراهان به نقش اعتماد به نفس برای موفقیت در آزمون سراسری اشاره کرد و افزود: رتبه‌های تک رقمی خود را نمی‌بازند، حتی اگر اول 5 تست سخت هم نتوانند بزنند اعتماد به نفس خود را از دست نمی‌دهند. اشتباهات خود را بشناسید و مشورت کنید.

علت اصلی بی‌دقتی، سرعت بالاست

وی در مورد بی‌دقتی گفت: علت اصلی بی‌دقتی سرعت بالاست. هر کس به دلیلی بی‌دقت است. تست‌های آسان را سرسری نزنید و اگر نیاز دارید، با خود حرف بزنید. خود را با یک تست خانگی امتحان کنید و فراموش نکنید این روزهای آخر سبک کاری خود را تغییر ندهید.وی ادامه داد: دغدغه‌های همگانی کمبود وقت، فراموش کردن مطلب و استرس است. این فکر سراغ همه می‌آید که من همه چیز از یادم رفته است. منطقی است که برخی موارد از یاد ما برود. برجسته سازی نکات گسترده برای دو روز آخر مهم است.این روانشناس مدیریت زمان را در روزهای پایانی بسیار مهم دانست و گفت: باید بدانید که چه چیزهایی وقت شما را تلف می‌کند، برای 15 روز پایانی خسیس باشید. از هر چه باعث می‌شود شما را از کنکور دور کند دوری کنید. تنها کارهایی که می‌شود انجام داد تفریح و مطالعه است. تفریح تا حدی که به من انرژی می‌دهد.

وی تأکید کرد: باید این روزها به خودتان برسید، معمولاً دختران از کمبود آهن رنج می‌برند و دچار خستگی می‌شوند حتماً قرص آهن مصرف کنید. خود گویی مثبت و واقعی داشته باشید. از فرسودگی دوری کنید برخی تفریحات مانند استخر در زمان کوتاه انرژی زیاد می‌دهند. اگر فکر کنید خدا کمکتان می‌کند حتماً این اتفاق می‌افتد.وی در پایان با بیان این موضوع که با زندگی ستیز نکنید، یادآور شد: این روزهای پایانی نیاز است تا تلاش خود را چندین برابر کنید. به‌زودی همه شما در جشن موفقیت خود شرکت خواهید کرد