به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۸ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۱۳۲۵۷۶
اهواز، دیروز گرم ترین شهر جهان بود

کاهش دمای هوا از اوایل هفته آینده

کاهش دمای هوا از اوایل هفته آینده
گروه جامعه: کارشناس هواشناسی گفت: از یکشبه هفته آینده شاهد کاهش دما در مناطق شمالی کشور خواهیم بود.
 
محمد اصغری افزود: از روز یکشنبه هفته آینده موج جدید بارش ها از سمت شمال وارد ایران می شود  و کسانی که می خواهند سفر کنند  منتطر بارش در شمال غربی و سواحل دریای خزر باشند. اصغری افزود: درمناطق شمالی آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل نیز بستر برای وقوع بارندگی های خفیف آماده است. وی افزود: در ارتفاعات مازنداران و در شرق گیلان هم احتمالا این شرایط را خواهیم داشت. اصغری با اشاره به افرایش دما در سایر مناطق کشور گفت :کانون گرما در خوزستان ، ایلام وکرمانشاه واقع شده است.
 
وی گفت: دیروز حداکثر دما در اهواز به 53 درجه  و در تهران به 37 درجه رسید. اصغری افزود: این شرایط روند  افزایش دما در نیمه غربی به اوج خودش می رسد ضمن اینکه در نیمه شرقی نیز با افزایش دمای نسبی روبر هستیم و جریان شمالی تضیعف می شود.اصغری با اشاره به کاهش سرعت باد درشرق کشور گفت: برای روزهای پنجشنبه و جمعه مقداری از وزش باد و گرد و خاک در منطقه زابل کم می شود و آب های دریای عمان تقریبا مواج خواهد بود.
 
اصغری گفت: از روز شنبه دوباره میزان سرعت باد افزایش می یابد و در بخش هایی از جنوب سمنان، شمال اصفهان، استان قم، جنوب تهران و استان مرکزی کماکان منتظر ناسالم شدن و گرد و غبار هوا باشیم و در بخش های از شمال شرق کشور نیز به دنبال بارش هستیم.

اهواز، دیروز گرم ترین شهر جهان بود
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان این‌که امروز نیز همانند روز گذشته دمای هوای 51 و 52 درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهیم کرد، گفت: روز گذشته اهواز گرم‌ترین شهر جهان بود.

کوروش بهادری با اشاره به وضعیت دمایی حاکم بر استان طی دو روز اخیر، اظهار کرد: روز گذشته(چهارشنبه 7 تیرماه) دمای هوای اهواز به 53 درجه سانتی‌گراد رسید و اهواز گرم‌ترین شهر جهان بود. حداقل در هفته‌های اخیر در هیچ نقطه‌ای از دنیا دمای 53 درجه سانتی‌گراد نداشتیم.

وی ادامه داد: دیروز 14 شهرستان خوزستان دمای 51 و 52 درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند. برای امروز نیز انتظار می‌رود شاهد تداوم همین وضعیت دمایی در استان و رسیدن به دمای 51 و 52 درجه سانتی‌گراد در بسیاری از نقاط استان باشیم ولی بعید به نظر می‌رسد امروز دمای 53 درجه سانتیگراد را مانند روز گذشته تجربه کنیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش حدودی و جزئی میانگین دمای استان در روز جمعه خبر داد و تصریح کرد: از شنبه هفته آینده تا اواخر هفته مجددا انتظار روند افزایش دما در اکثر نقاط استان را داریم.