به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۹ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۱۳۲۶۱۸
تحلیل گریه خطیب داعش در تلعفر در خطبه‌های امروز نماز جمعه

آیا ابوبکر البغدادی کشته شده است؟

گروه بین‌الملل: برخی منابع در عراق امروز جمعه گفته‌اند که خطیب نماز جمعه داعش در تلعفر در غرب موصل، امروز هنگام قرائت خطبه وقتی به نام ابوبکر البغدادی رهبر داعش رسید، زیر گریه زد، موضوعی که به اعتقاد برخی ناظران شایعات مربوط به کشته شدن رهبر داعش را تقویت می‌کند.
آیا ابوبکر البغدادی کشته شده است؟
به گزارش السومریه نیوز، یک پایگاه خبری در عراق، در گزارش خود به نقل از منابع محلی ، نام خطیب را ابوقتیبه، از نزدیکان و مقربان البغدادی معرفی کرده و افزوده است، هنگامی که ابوقتیبه، سهوا و یا بطور طبیعی نام ابوبکر البغدادی را به زبان راند، کنترلش را از دست داده و زیر گریه زد. این منبع خبری اضافه کرده است: اگرچه شاید نام البغدادی از دهانش پریده باشد، اما به نوعی می تواند تایید کننده اخبار ضد و نقیض درباره مرگ البغدادی باشد. منابع گفته اند که ابوقتیبه برای لحظاتی سخنش را قطع کرد و خبر آن به سرعت در سطح منطقه پیچید. گفته می‌شود معمولا خطبه‌های این خطیب داعشی از نظر گروه تروریستی داعش بسیار مهم است و اتفاق امروز جمعه شاید اشاره ای زود هنگام به هلاکت رهبر داعش باشد.

پیشتر برخی منابع روس از به  کشته شدن ابوبکر البغدادی خبر داده بودند و در مقابل منابع آمریکایی آن را رد کردند. با اینحال هنوز خبر دقیق درباره سرنوشت البغدادی در دست نیست، اما روز گذشته با آزادی مسجد النوری (مسجدی که البغدادی در آن اعلام خلافت کرد) و مناره الحدباء در منطقه موصل قدیم توسط نیروهای عراقی، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق ، پایان عمر دولت داعش را با شعار 'پایان دولت خرافه' در عراق اعلام کرد. مسجد نوری برای داعش بخاطر محلی که البغدادی در آن خطبه اعلام خلافت دولت به اصطلاح اسلامی را خواند، دارای ارزش معنوی بود که به همین دلیل مقاومت سختی نیز برای حفظ آن صورت گرفت و در نهایت هفته گذشته آن مسجد و مناره تاریخی نزدیک آن را منهدم کردند. هنوز بخش کوچکی از بخش قدیمی موصل در اختیار گروه تروریستی داعش است که درگیری ها در این محلات همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود آزادی کامل این شهر بطور رسمی در هفته آینده اعلام شود.