به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۳ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۱۳۲۸۲۵

آمریکا برای مخالفان سوری پایگاه ایجاد می‌کند

گروه بين‌الملل: ائتلاف آمریکا تصمیم دارد برای مخالفان مسلح سوری در منطقه الشدادی پایگاه ایجاد کند.
آمریکا برای مخالفان مسلح سوری پایگاه ایجاد می‌کند
به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «ابو یعقوب» از اعضای ارشد گروه مسلح موسوم به «ارتش آزاد» گفت، ائتلاف قصد دارد پایگاهی نظامی را در منطقه «الشدادی» نزدیک دیرالزور، برای استقرار نیروهای گروه موسوم به «مغاویر الثوره» ایجاد کند. روزنامه الغد اردن به نقل از ابو یعقوب نوشت، هدف از ایجاد این پایگاه و انتقال نیروهای مغاویر الثوره به آن، کنترل بر شهر دیرالزور است که اکنون برای همه گروه‌های درگیر، هدفی مهم به شمار می‌آید.

مغاویر الثوره گروه مسلحی است که با حمایت آمریکا تشکیل شده، و از پشتیبانی ائتلاف آمریکا برخوردار است. روسیا الیوم به نقل از روزنامه الغد خاطرنشان کرد، ائتلاف آمریکا به مخالفان مسلح و به ویژه مغاویر الثوره اعلام کرده است که در ایجاد پایگاه نظامی در منطقه الشدادی کمک می‌کند. این گروه مسلح  گذرگاه «التنف» بین سوریه و عراق را تحت کنترل دارد. ائتلاف آمریکا همچنین به گروه مسلح ارتش آزاد اعلام کرده که آماده است ۱۰۰ تن از عناصر مغاویر الثوره را با تجهیزات و سلاح هایشان به پایگاه جدید منتقل کند.

الشدادی در استان حسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد. این پایگاه جدید، سومین پایگاه گروه مسلح مغاویر الثوره خواهد بود که نیروهای ائتلاف نیز در آن حضور خواهند داشت. این گروه مسلح همچنین دو پایگاه به نام التنف و الزکف را در مناطق مرزی سوریه و عراق در اختیار دارد که ۷۰ کیلومتر با هم فاصله دارند.
ابو یعقوب خاطرنشان کرد که ایجاد پایگاه نظامی در منطقه الشدادی به دلیل نزدیک بودن آن به چاه های نفت دیرالزور است.

از سوی دیگر، «سعید سیف» از مسئولان اطلاع‌رسانی ارتش آزاد (گروه مسلح وابسته به ترکیه) گفت که دلیل ایجاد پایگاه جدید در منطقه الشدادی، نارضایتی آمریکا از عملکرد نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال سوریه است. سیف خاطرنشان کرد، عناصر سوریه دموکراتیک به نوعی در حال تمرد هستند، و ائتلاف از قرار دادن سلاح های پیشرفته در اختیار آنها پشیمان است، و ترکیه نیز ائتلاف را به خاطر این مسأله تحت فشار قرار داده است.