به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۳۲۸۴۰
ارزش امیری در بازار نقل و انتقالات

فوتبالیست افغان‌تباری که قهرمان اروپا شد

گروه ورزشي: تیم ملی فوتبال جوانان آلمان با حضور یک بازیکن افغان‌الاصل به مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا دست پیدا کرد.
فوتبالیست افغان‌تباری که قهرمان اروپا شد
به گزارش بی‌بی‌سی، ندیم امیری فوتبالیستی است که با حضور در رقابت‌های بوندسلیگا و پوشیدن پیراهن تیم ملی جوانان آلمان، صاحب آوازه زیادی در میان اهالی فوتبال شده است.امیری که از پدر و مادر افغان است در تاریخ ۲۷ اکتبر ۱۹۹۶ در شهر لودویکسهافن آلمان متولد شده. این فوتبالیست نام‌دار در حال حاضر با ۲۰ سال سن، یکی از پدیده‌های فوتبال آلمان و اروپا به حساب می‌آید.ندیم امیری فوتبالش را از سنین نونهالی در تیم شهر زادگاهش، لودویکسهافن آغاز کرده است. وی که سابقه حضور در تیم "والدهوف مانهایم" را نیز در کارنامه دارد، هم اکنون بازیکن تیم فوتبال "هوفنهایم" در دسته برتر رقابت‌های فوتبال این کشور یعنی "بوندسلیگا" است.
 
 
فوتبالیست افغان‌تبار با پیراهن تیم ملی آلمان قهرمان اروپا شد
 
حضور در بوندسلیگا
امیری سه فصل پیش در فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵ با درخشش در تیم دوم هوفنهایم در رقابت‌های بوندسلیگای ۴ به تیم اول هوفنهایم دعوت شد. ندیم در ۱۷ سالگی برای هوفنهایم در یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتبال دنیا به میدان رفت. وی در نخستین فصل حضورش در رقابت های بوندسلیگا در ۷ مسابقه بازی کرد.وی سال گذشته و در فصل ۲۰۱۵/۲۰۱۶ نیز بار دیگر در رقابت‌های بوندسلیگا در ترکیب هوفنهایمی بازی کرد که در آستانه سقوط به دسته پایین تر رقابت ها قرار داشت. امیری در فصل موصوف نیز در ۲۵ بازی برای تیمش به میدان رفت و با به ثمر رساندن ۴ گل، نمایش درخشانی در ترکیب تیمش داشت.اما در فصل فوتبالی ۲۰۱۶/۲۰۱۷ آلمان که چند ماه پیش به پایان رسید، امیری با توجه به پیشرفت قابل ملاحضه‌اش، بیشتر فرصت حضور و درخشش در رقابت‌های بوندسلیگا را پیدا کرد.
 
فوتبالیست افغان‌تبار با پیراهن تیم ملی آلمان قهرمان اروپا شد
 
هوفنهایم در فصل به پایان رسیده آلمان با نمایشی بی‌نظیر موفق به قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر رقابت‌ها شد. امیری در این فصل ۱۹۳۸ دقیقه در غالب ۳۳ بازی برای تیم هوفنهایم بازی کرده است که این مسئله نمونه بارزی از پیشرفت این فوتبالیست در رقابت‌های فوتبال آلمان است.نکته قابل توجه اختلاف ۲ امتیازی هوفنهایم با تیم دورتمند برای قرار گرفتن در جایگاه سوم جدول در فصل گذشته بوندسلیگا بود. با توجه به این که سهمیه حضور مستقیم تیم‌های آلمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان ۳ تیم است، امیری و یارانش با گرفتن چند امتیاز بیشتر می‌توانستند به طور مستقیم در فصل بعدی رقابت‌های معتبر لیگ قهرمانان حضور پیدا کنند.اما حالا که هوفنهایم تیم چهارم جدول است، این تیم با برگزاری دو دیدار رفت و برگشت در مرحله پلی آف، کماکان شانس حضور در رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا در فصل بعد را پیدا خواهد کرد که در صورت صعود این تیم، امیری نخستین فوتبالیست افغانی خواهد بود که در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌رود.
 
فوتبالیست افغان‌تبار با پیراهن تیم ملی آلمان قهرمان اروپا شد
 
ارزش امیری در بازار نقل و انتقالات
توجه به این ستاره فوتبال در آلمان، تنها به رقابت‌های بوندسلیگا و تیم ملی آلمان خلاصه نمی‌شود. سال گذشته و پس از درخشش ندیم در ترکیب هوفنهایم، سه تیم نامدار فوتبال در اروپا خواهان جذب این فوتبالیست شدند.باشگاه‌های تاتنهام و لیورپول در انگلیس و اتلتیکو مادرید در اسپانیا سال گذشته برای خرید این فوتبالیست از هوفنهایم اقدام کردند، اما امیری علی رغم داشتن پیشنهاد از تیم های نامدار اروپا، بازی در بوندسلیگا و هوفنهایم را انتخاب کرد.امیری که ارزش تخمینی‌اش در سایت رسمی ترانسفرمارکت ۱۰ میلیون یورو عنوان شده، است از تیم‌های بایر لورکوزن، بروسیا مونشن گلادباخ، لایپزیگ و دورتمند نیز پشنهاد دریافت کرد، اما در نهایت چندی پیش قرار دادش را تا پایان سال ۲۰۲۰ با هوفنهایم تمدید کرد و گفت که قصد ترک این تیم را ندارد.
 
حضور در تیم ملی فوتبال آلمان
امیری از پانزده سالگی در مقاطع سنی نونهالان و نوجوانان برای تیم ملی فوتبال آلمان به میدان رفته است، اما نمایش این ستاره ۲۰ ساله در طول ۳ فصل حضور در رقابت های بوندسلیگا باعث شد تا سرمربی تیم ملی جوانان آلمان نیز از او بخاطر حضور در ترکیب تیم ملی فوتبال آلمان در جام ملت های اروپا دعوت به عمل بیاورد.وی در بازی اول آلمان مقابل جمهوری چک نیمکت‌نشین بود، اما در مسابقه دوم این تیم مقابل دانمارک پس از ورود به میدان، جواب اطمینان مربی را داد و با حرکتی زیبا موفق به باز کردن دروازه حریف برای سومین بار شد.
 
فوتبالیست افغان‌تبار با پیراهن تیم ملی آلمان قهرمان اروپا شد
 
این فوتبالیست افغان‌تبار شاغل در آلمان تا کنون ۸ بازی برای تیم زیر ۱۸ سال، ۱۲ بازی برای تیم زیر ۱۹ سال، ۷ بازی برای تیم زیر ۲۰ سال و ۱۰ بازی برای تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان به انجام رسانده است.امیری همچنان در آخرین بازی مرحله گروهی آلمان در این مسابقات نیز، ۱۴ دقیقه مقابل ایتالیا بازی کرد. او در مرحله نیمه نهایی نیز یکی از ارکان اصلی صعود آلمان به فینال مسابقات بود. 
 
امیری ضمن حضور ۳۰ دقیقه ای در مقابل انگلستان، در ضربات پنالتی نیز برای آلمان درخشید و موفق شد آخرین و حساس ترین پنالتی آلمان را وارد دروازه انگلیس کند. در واقع آلمان پس از گل امیری و دفع پنالتی توسط دروازه بانش نخستین مسافر فینال این رقابت ها شد.این فوتبالیست جوان در دیدار نهایی این رقابت‌ها نیز از دقیقه ۸۰ وارد میدان شد که در نهایت آلمان با برتری ۱ بر ۰ مقابل اسپانیا به مقام قهرمانی رقابت های جام ملت‌های اروپا تکیه زد. 
 
فوتبالیست افغان‌تبار شاغل در آلمان تاکنون ۸ بازی برای تیم زیر ۱۸ سال، ۱۲ بازی برای تیم زیر ۱۹ سال، ۷ بازی برای تیم زیر ۲۰ سال و ۱۰ بازی برای تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان به انجام رسانده است که در مجموع در این ۳۷ بازی موفق به ثمر رساندن ۷ گل نیز شده است.امیری که دارای هوش واستعداد بالایی در فوتبال است با ادامه این روند و با توجه به جوان‌گرایی یوآخیم لو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان، قدم به قدم به حضور درتیم ملی فوتبال بزرگسالان این کشور نزدیک‌تر می‌شود. اتفاقی که بدون شک برای او و خانواده اش ارزش فراوانی خواهد داشت.
 
فوتبالیست افغان‌تبار با پیراهن تیم ملی آلمان قهرمان اروپا شد
 
بازی در تیم ملی فوتبال افغانستان
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی فوتبال در افغانستان و مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور، استفاده از این بازیکن کارساز و نامی در ترکیب تیم ملی فوتبال افغانستان بوده است. در طی سه سال گذشته، فدراسیون فوتبال افغانستان رایزنی‌های زیادی برای جذب این بازیکن برای حضور در تیم ملی افغانستان انجام داده است، اما تمامی این رایزنی‌ها به در بسته خورده است.
 
امیری که تاکنون با رسانه‌های افغانستان گفت‌وگو نکرده است، چند ماه پیش در گفتگو با یک خبرنگار فارسی زبان در آلمان اعلام کرده است که هدفش بازی در تیم ملی فوتبال آلمان است و علاقه‌ای برای پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال افغانستان ندارد.این در حالی است که پسر عمو این بازیکن زبیر امیری، هم اکنون عضو تیم ملی فوتبال افغانستان است. به هرحال، با توجه به شرایط و اتفاقات موجود، فدراسیون فوتبال افغانستان تا زمانی که امیری پیراهن تیم ملی بزرگسالان آلمان را بر تن نکند، برای حضور او در تیم ملی افغانستان کماکان امیدوار است.