به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۱۳۲۸۹۳

تلاش سازمان ملل برای خوزستانی‌ها

گروه جامعه: نماینده مقیم سازمان ملل در تهران گفت: سازمان ملل تلاش می کند مردم خوزستان بابت گرد و غبار، زندگی بهتری داشته باشند.
گری لوئیس در همایش مقابله با گرد و غبار در اهواز اظهار کرد: از ساعت ۵ صبح به اهواز آمده ام و برای چهارمین بار هست که به خوزستان می آیم. از چهار ماه پیش سولهایم، معاون دبیرکل سازمان ملل قول داد بود به اهواز آمدیم تا مسئله گرد و غبار در خوزستان را بررسی کند. وی افزود: تاکنون ایران مورد توجه جامعه جهانی است و برای همین سمینار گرد و غبار در تهران برگزار شده و همه جهان به ایران به ویژه مسئله گرد و غبار آن توجه می کند. صحبت های خیلی خوبی روز گذشته در جلسه های همایش داشتیم و امروز نیز دو تیم برای بازدید از کاشان و اهواز اعزام شدند. چیزهای بسیاری را یاد گرفتیم و برای نتیجه گیری نهایی کنفرانس به تهران برمی گردیم.

لوئیس عنوان کرد: از مردم این استان بابت مقاومت در برابر گرد و غبار با ایجاد بادشکن و آبیاری تقدیر و تشکر می کنم. از طرف سازمان ملل و خودم تلاش می کنم که یک وضعیت بهتر را برای ایران به ویژه خوزستان ایجاد کنیم. نماینده مقیم سازمان ملل در تهران گفت: راهکارهای خوبی را برای نجات دریاچه ارومیه به کار بردیم و از ۲۵ سال قبل در ایران برنامه های خوبی به منظور ایجاد فضای سبز در فلات مرکزی انجام شده است. لوئیس با اشاره به اینکه یک سری چالش های بعدی در مورد آب در خوزستان و هامون خواهیم داشت، گفت: در سازمان ملل تلاش می کنیم کمک های مالی نیز برای حل موضوع گرد و غبار داشته باشیم.