کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخوندی: مناطق ساحلی پرجمعیت می‌شوند

15 تير 1396 ساعت 10:41

گروه اقتصادي: وزیر راه و شهرسازی با بیان این که سیاست‌های اقتصادی کشور باید به سمت توسعه دریامحور حرکت کند، اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها در این حوزه افزایش بار جمعیتی مناطق ساحل‌نشین خواهد بود.


به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در مراسم روز جهانی دریانورد با بیان این مطلب اظهار کرد: در تمام مناطق دنیا شهرها و حوزه‌های نزدیک به دریا از نظر جمعیتی بسیار پرتراکم بوده و از نظر اقتصادی توسعه‌یافته به حساب می‌آیند. از این رو یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های کلان اقتصادی ایران باید به سمت توسعه مناطق دریایی و افزایش جمعیت ساکن آن باشد.  وی با بیان این که با اجرایی شدن برجام وضعیت حمل و نقل دریایی ایران به شکل قابل توجهی بهبود یافت، تصریح کرد: ایران از نظر جغرافیایی در حوزه‌ای قرار دارد که می‌تواند برای بسیاری از تحولات دریایی منطقه نقشی حیاتی ایفا کند. از این رو چگونگی حضور ما در این عرصه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در راستای آن برنامه‌ریزی‌های کلانی صورت گیرد.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم رقابتی شدن بنادر ایران در سطح منطقه و جهان اعلام کرد: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای که انجام می‌دهیم شرایط را برای بهبود سطح اقتصادی بنادر کشور فراهم کنیم و از این طریق شانس رقابت خود با بنادر خارجی را بالا ببریم تا ایران امکان آن را پیدا کند که با رقابت بین بنادر خارجی شانس بالایی در تحولات آینده داشته باشد.  آخوندی با اشاره به سطح بالای امنیت در آب‌های کشور اظهار کرد: خوشبختانه با منویات مقام معظم رهبری و تلاش‌های صورت گرفته آب‌های ایران شرایطی ایمن دارند که می‌توان در آن فعالیت‌های جدی کرد و این مساله افق دریایی کشور را بسیار روشن می‌کند.


کد مطلب: 132951

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/132951/آخوندی-مناطق-ساحلی-پرجمعیت-می-شوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir