به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۱۳۳۰۰۸
والیبال جام باشگاه‌های آسیا؛

بانک سرمایه در آسيا طلایی شد

گروه ورزشي: تیم والیبال بانک سرمایه با شکست نماینده ژاپن در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا، دوازدهمین طلا ایران و دومین عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها را به دست آورد.
بانک سرمایه در آسيا طلایی شد
هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا که از هفتم تیرماه به میزبانی ویتنام آغاز شده بود، با قهرمانی بانک سرمایه به پایان رسید. در دیدار نهایی این رقابت ها تیم والیبال بانک سرمایه به مصاف تویودای ژاپن رفت و در سه ست متوالی با امتیازهای 39 بر 37، 25 بر 14 و 25 بر 23 به پیروزی رسید تا برای دومین بار مقام قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد.

بانکی ها در این دوره از رقابت ها شش بار به میدان رفتند و در همه بازی ها برابر حریفان به پیروزی رسیدند تا والیبال ایران برای دوازدهمین بار بر روی سکو نخست آسیا در رقابت های باشگاه های قاره کهن قرار گیرد و سهمیه حضور در رقابت های جهانی سال 2018 را نیز به دست آورد. مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، لوگاس ژیگادلو، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، فرهاد ظریف، قاسم کارخانه، علی شفیعی، علیرضا جلالی، مجتبی یوسفی، بهزاد حیدری شاهی و رحمان داوودی 14 بازیکن تیم بانک سرمایه در هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا بودند.

همچنین مصطفی کارخانه به عنوان سرمربی، مصطفی منطقی (سرپرست)، سیامک افروزی (پزشک)، محمدرضا تندروان و کامبیز یعقوبی (مربیان)، رضا زینل زاده (مربی بدنساز)، علیرضا پیشیاره (ماساژور) و علی تاج الدین به عنوان آنالیزور تیم بانک سرمایه را در این رقابت ها همراهی کردند. در دیدار رده بندی این رقابت ها نیز تیم العربی قطر سه بر یک نماینده قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت تا نسبت به سال گذشته یک پله نزول را تجربه کرده باشد. العربی در سال 2016 در دیدار نهایی مغلوب بانک سرمایه شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.

اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی نیز از جمله تماشاگران دیدار بانک سرمایه و تویودای ژاپن در مرحله نهایی رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا بودند. نمایندگان ایران تا کنون 19 مدال شامل 12 طلا، چهار نقره و سه برنز در رقابت های باشگاه های آسیا به دست آوردند. تیم پیکان با کسب 11 عنوان از جمله 7 مقام قهرمانی در سالهای 2002، 2006، 2007، 2008 ، 2009، 2010 و 2011، دو نایب قهرمانی در سالهای 2000 و 2004 و دو مقام سومی در سال های 1999 و 2015 در این مسابقات به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا شناخته می شود.

تیم های بانک سرمایه با دو مقام قهرمانی در سال های 2016 و 2017، صنام با یک قهرمانی در سال 2004 و یک نایب قهرمانی در سال 2002، متین ورامین با یک قهرمانی سال ۲۰۱۴، تیم سایپا با یک مقام نایب قهرمانی در سال 2005 و تیم کاله مازندران با یک مقام قهرمانی در سال 2013 و یک عنوان سومی در سال 2012 به کار خود در این مسابقات پایان دادند. نمایندگان کشورمان تنها در سال 2001 نتوانستند صاحب مدال شوند و ضمن اینکه این مسابقات در سال 2003 هم برگزار نشد. همچنین در برخی دوره ها دو نماینده از ایران در این رقابت ها حضور داشتند.