به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۱۳۳۰۶۰

قتل فجیع خانوادۀ سوری در ترکیه

گروه حوادث: سه نفر از اعضای یک خانوادۀ سوری که به ترکیه پناه برده بودند، به طرز وحشتناکی کشته شدند.
به گزارش العالم، یک زن پناهجوی سوری به نام «امانی الرحمن» باید جمعه دومین فرزند خود را به دنیا می آورد ولی جسدش به همراه جسد کودک ۱۰ ماهه اش به پزشکی قانونی استان ساکاریا در شمال غرب ترکیه منتقل شد زیرا انتظار نداشت که میزبانان تُرک به وی تجاوز کنند و سر خودش و سر کودک چند ماهه اش را بشکنند و جانشان را بگیرند و جنین ۷ ماهه اش را نیز از حق زندگی محروم کنند.روزنامه خبر چاپ ترکیه به جزئیات جنایت وحشتناک ساکاریا پرداخت و نوشت: دو تبعۀ تُرک دیروز پنجشنبه درِ خانۀ امانی الرحمن را شکستند و این زن سوری باردار را به همراه دخترش به یک جنگل بُردند و پس از اذیت و آزار، سر این زن پا به ماه  و سر پسرش را شکستند و آن دو را از پای در آوردند.
 
"خالد الرحمن" شوهر زن سوری نگون بخت پلیس را از ناپدید شدن خانواده اش مطلع کرده بود و ساکنین یک روستا جسد مادر و پسر را پیدا کردند.به نوشته روزنامه حریت ؛ عاملان جنایت به نام های " ب. ک" و " ج. ک" بازداشت شدند و به جُرم خود اعتراف کردند و مدعی هستند که به علت اختلاف شان با خالد، شوهر زن، این جنایت دلخراش را مرتکب شدند! خالد به علت شوک ناشی از مرگ فجیع خانواده اش در بیمارستان بستری شده است.
 
قتل فجیع خانوادۀ پناهجوی سوری در ترکیه
 عاملان جنایت
 "صلاح الدین آیدین" رئیس دفتر مرکز "کمک های انسان دوستانه" در استان ساکاریا گفت: کمپین ناسیونالیستی" سوری ها بروند" که برخی از شخصیت های سیاسی و هنری ! در شبکه های اجتماعی به راه انداخته اند ، در وقوع این جنایت فجیع تأثیر زیادی داشت.وزارت کشور ترکیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بزرگ نمایی اتفاقات نگران کننده ای که گاه بین پناهجویان سوری و اتباع تُرک پیش می آید، هدفی جز تفرقه افکنی بین پناهجویان و مردم ترکیه و دست یابی به منافع سیاسی خاصّ ندارد!