به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۸ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۳۳۱۰۱
عذرا وکیلی: «سلام کوچولو» نباید لطمه ببیند

تصمیم رادیو برای یک برنامه‌ ۴۶ ساله

گروه فرهنگي: سازنده «سلام کوچولو» برنامه‌ای که ۴۶ سال روی آنتن رادیو رفته است، درباره تغییرات ناگهانی این برنامه قدیمی و خاطره‌انگیز نکاتی را مطرح کرد.
تصمیم رادیو برای یک برنامه‌ ۴۶ ساله
عذرا وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد:‌ با توجه به تجربیاتی که دارم، دشوار است که این برنامه را در دل یک برنامه دیگر بگنجانیم؛ چرا که «سلام کوچولو» با این شرایط هویت خود را تغییر می‌دهد و شکل آن عوض می‌شود.او درباره‌ی جزئیات تغییر برنامه «سلام کوچولو» اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مدیر گروه در رادیو داشتیم، این تغییر ناگهانی مطرح شد؛ در حالی‌ که این برنامه مخاطبان خود را دارد. برنامه‌ای که سال‌ها روی آنتن رفته است با این تغییر ناگهانی مخاطبان خود را از دست می‌دهد در حالی که برای جذب یک مخاطب سال‌ها باید تلاش صورت بگیرد.
وکیلی ادامه داد:‌ مدیران تصمیم گرفتند زمان برنامه «خانواده» که از ساعت ۹ الی ۹:۴۵ به روی آنتن می‌رفت را بیشتر کنند و به صورت مجله‌ای پخش شود. تصمیم گرفتند در دل این برنامه مجله‌ای هم بخشی از «سلام کوچولو» را بگنجانند و در آن به حوزه کودک پرداخته شود اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این برنامه که پیش از این مجزا به روی آنتن می‌رفت زمان زیادی را به خود اختصاص داده بود و اکنون این زمان به کمترین حد یعنی، هفت دقیقه می‌رسد. در این زمان هفت دقیقه‌ای چگونه می‌توان در دل یک برنامه دیگر درباره حوزه کودکان کار کرد.
این گوینده همچنین اظهار کرد:‌ اگر برنامه «سلام کوچولو» مجزا پخش می‌شد، بهتر می‌بود؛ چرا که برای جذب مخاطب باید تلاش بسیاری صورت بگیرد. اینکه آیا مخاطب با این شرایط جذب برنامه شود یا نه بسیار دشوار است. از طرفی کار ما نیز دشوارتر می‌شود. زمانی که این برنامه مجزا بود تلاش می‌کردم مخاطب را جذب کنم و برنامه مخاطبان خود را داشت اما با این شرایط جذب مخاطب دشوارتر می‌شود و نمی‌دانم چه باید کرد تا بتوانیم جایگاه و شخصیت برنامه را حفظ کنیم تا لطمه‌ای به آن نخورد. اما شاید صلاح بر این باشد و تصمیم مدیران تصمیم درستی باشد.
وکیلی همچنین درباره بازخورد برنامه «سلام کوچولو» اظهار کرد:‌ بسیاری از مهدکودک‌ها را می‌شناسم که در ساعتی که «سلام کوچولو» پخش می‌شد رادیو را روشن می‌کردند ولی با این اتفاق مشخص نیست که مخاطب چگونه پای برنامه بنشیند.«سلام کوچولو» سال هاست که میزبان کودکان در رادیو ایران است و شاید یکی از معدود برنامه هایی است که سال‌ها تداوم داشته و با حضور کودکان ساخته می شود؛ برنامه ای که در طول این سال ها مجریانی را هم تحویل جامعه داده است که از جمله آنها می توان به ژاله صادقیان و مژده لواسانی اشاره کرد.برنامه «سلام کوچولو» پیش از این هر روز ساعت ۱۰:۴۵ به روی آنتن رادیو ایران می‌رفت و اکنون به مدت دو هفته برای ترکیب با برنامه «خانواده» رادیو ایران و شیوه‌ای جدید متوقف شده است.