به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۸ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۱۳۳۱۴۳
۵ مبارزه، ۱۵ دقیقه، ۴۸ امتیاز

هنرنمایی به سبک حسن یزدانی

گروه ورزشی: رقابت‌های انتخابی تیم‌ ملی کشتی آزاد برای معرفی مسافران جهانی پاریس فرصتی بود تا حسن یزدانی با نمایشی خیره‌کننده بار دیگر یک رکورد جالب توجه از خود بر جای بگذارد.
هنرنمایی به سبک حسن یزدانی
به گزارش ایسنا، نابغه کشتی ایران و جهان اینبار نیز فرصت عرض اندام به حریفان مطرح داخلی در وزن جدید را نداد و به محض حضور بر روی تشک انتخابی تیم ملی با جسارت مثال زدنی که ناشی از میل همیشگی به پیروزی و بهترین بودن است،نمایشی زیبا ارائه داد تا باز هم شور و هیجان را به کشتی بیاورد.یزدانی جوان اولین بار در رقابتهای انتخابی مسابقات جهانی لاس‌وگاس ۲۰۱۵ در مشهد رودرروی حریفان مطرحی چون مهدی تقوی عنوان‌دار و باتجربه قرار گرفت و آنجا نیز با شکست مقتدرانه همه حریفان از جمله مهدی تقوی کاری کرد که تقوی پس از شکست مقابل پدیده کشتی ایران قید حضور در مبارزه دوم مقابل یزدانی و حضور در جهانی لاس‌وگاس را زد.یزدانی پس از قهرمانی در وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک به وزن ۸۶ کیلوگرم آمد و پس از نمایشی خوب در جام تختی و جام جهانی اینبار در انتخابی تیم ملی مقابل مدعیان این وزن به قدری خوب بود که هیچ حرفی برای گفتن باقی نگذاشت. تفاوت عمده یزدانی با دیگر کشتی‌گیران اینست که وی فقط به فکر گرفتن امتیاز و حفظ پیروزی نیست بلکه کاری با حریفانش می‌کند که تا همیشه در خاطرشان بماند.
او باز هم نشان داد دوست ندارد هر بار ۶ دقیقه مبارزه کند و فقط به یک پیروزی برسد.گویی او اعتقادی به ایستادن، دفاع و مهار حریفان ندارد او آمده تا فقط یورش ببرد، حریفان را از نفس بیندازد و کارشان را خیلی زود یکسره کند.یزدانی در این رقابت‌ها ابتدا در دور نخست مقابل حنیف باقرزاده  در مدت زمان یک دقیقه و ۲۵ ثانیه با نتیجه۱۰ بر صفر  به برتری رسید. سپس اسماعیل محمودی را در ۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه ده بر صفر برد.
یزدانی در ادامه یکه‌تازی خود اینبار مقابل عزت‌الله اکبری دارنده مدال نقره جهان  در ۲ دقیقه و ۴۳ثانیه ۱۱ بر صفر پیروز شد.چهارمین حریف یزدانی علیرضا کریمی نفر سوم جهان و یکی از بهترین‌ نفرات حاضر در انتخابی تیم ملی بود که بر خلاف رقابت‌های گذشته از وضعیت روحی و بدنی خوبی برخوردار بود. یزدانی اینبار نیز در مصافی جذاب و تماشاگرپسند کریمی را ۵ بر صفر از پیش رو برداشت و در نهایت در دیدار فینال دوم بار دیگر مقابل عزت‌الله اکبری به روی تشک رفت و در  ۲ دقیقه و ۴۹ ثانیه با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل عزت‌الله اکبری پیروز شد و مقتدرانه و بدون هیچ حرف و حدیثی مسافر جهانی پاریس شد.
یزدانی در این رقابت‌ها ۵ مرتبه به روی تشک رفت و اینبار نیز آماری شگفت‌انگیز و قابل توجه از خود بر جای گذاشت. یزدانی در ۵ مبارزه در مجموع  حدود ۱۵ دقیقه و 12 ثانیه موفق به کسب ۴۸ امتیاز شد و تنها ۲ امتیاز آن هم در کشتی آخر مقابل عزت الله اکبری از دست داد تا برای بزرگان داخلی و جهانی در وزن جدید نیز خط و نشان بکشد.
نابغه کشتی ایران و جهان اینبار نیز همانند انتخابی مسابقات جهانی لاس وگاس همه را از دم تیغ گذراند تا نشان دهد در هر وزنی که باشد هیچ کس جلودارش نخواهد بود.