کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرباز آمريكا در جنگ با داعش كشته شد

20 تير 1396 ساعت 12:18


گروه بين الملل: يك سرباز آمریکایی در جریان جنگ با داعش در شهر رقه کشته شد. به گفته مقامات پنتاگون نام اين سرباز "رابرت گرود"  است. از چند هفته پيش تاكنون، درگیری‌های شدید بين نیروهای سوریه دموکرات (مجموعه‌اي از مخالفان كرد و عرب سوري) كه توسط نيروي هوايي و لجيستكي ارتش آمريكا حمايت مي‌شوند، با گروه موسوم به خلافت اسلامي (داعش) براي آزادسازي شهر رقه در جریان است.
 

دی میستورا: باید تضمینی برای استفاده نکردن از سلاح‌ شیمیایی در سوریه ارائه شود

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به اینکه هدف مذاکرات ژنو صدور بیانیه‌ای درباره مناطق سه‌گانه کاهش تنش در سوریه است، تاکید کرد، باید تضمینی برای عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ارائه شود. استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با تاکید بر اینکه هدف ما دستیابی به اعلامیه‌ای درباره مناطق سه‌گانه شامل مناطق کاهش تنش است، گفت: مذاکرات ژنو بخشی از رویکردی گسترده‌تر است و ما در خلأ کار نمی‌کنیم.

دی میستورا با اشاره به اینکه شرایط در ادلب دشوار است و این وضعیت در دست بررسی و مذاکره است، گفت:‌ می‌توانیم بگوییم که فرصت‌های بزرگی برای موفقیت‌آمیز بودن توافقنامه آتش‌بس در جنوب غرب سوریه وجود دارد. فرستاده سازمان ملل در امور سوریه افزود:‌ یک مرکز عملیات برای نظارت بر اجرای آتش‌بس در جنوب غرب سوریه وجود دارد و توقف درگیری‌ها در این منطقه پیشرفتی مهم و نقطه عطفی در بحران سوریه است.
وی در ادامه تاکید کرد، باید تضمینی برای عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی در درگیری‌ها در سوریه وجود داشته باشد. دی میستورا گفت:‌ ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه باید به توقف حملات در این کشور منجر شود.


کد مطلب: 133286

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/133286/سرباز-آمريكا-جنگ-داعش-كشته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir