به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۰ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۱۳۳۲۹۸
مولر که بخت شماره شانزده برای قهرمانی محسوب می‌شود

حذف نادال پس از یک ماراتن نفس‌گیر

گروه ورزشی: رافائل نادال، مرد شماره دو تنیس جهان، با شکست سه بر دو برابر ژیل مولر از لوکزامبورگ، از مسابقات ویمبلدون حذف شد.
حذف نادال پس از یک ماراتن نفس‌گیر
به گزارش بی بی سی، در این مسابقه طولانی که بیش از چهار ساعت و ۴۷ دقیقه طول کشید ژیل مولر سی و چهار ساله در پنج سِت و با نتایج ۳-۶، ۴-۶، ۶-۳، ۶-۴ و در نهایت ۱۳-۱۵ حریف نامدارش را شکست داد. این مسابقه آن‌قدر طولانی شد که مسابقه نواک جوکوویچ و آدرین مانارینو که قرار بود بعد از این بازی انجام شود، به سه شنبه موکول شد.نادال سی و یک ساله برای رسیدن به جمع هشت تنیس‌باز نهایی تورنمنت امسال با تمام وجود جنگید، ولی در نهایت آرزوهایش برای کسب سومین قهرمانی در ویمبلدون نقش بر آب شد.ژیل مولر نفر بیست و ششم در فهرست رده‌بندی جهان، با این که ست‌های سوم و چهارم را به نادال باخت، اما خونسردی خودش را حفظ کرد و این مسابقه نفس‌گیر را به نفع خودش تمام کرد تا در مرحله یک‌چهارم نهایی حریف مارین چیلیچ از کرواسی شود.آخرین باری که مولر توانسته بود در مسابقات گرنداسلم به یک‌چهارم نهایی صعود کند ۹ سال پیش در رقابت‌های اوپن آمریکا بود.
 
ژیل مولر که بخت شماره شانزده برای قهرمانی در ویمبلدون محسوب می‌شود در دیدار با نادال ثابت کرد که در بهترین روزهای عمر حرفه‌ای شانزده ساله‌اش به سر می‌برد. او از ابتدای سال میلادی ۲۰۱۷ روندی درخشان را پشت سر گذاشته.او در ابتدای سال توانست برای اولین بار در یک تورنمنت ای.تی.پی تنیس در سیدنی اول شود. ماه پیش هم برای نخستین مرتبه، یک تورنمنت چمن در دن‌بوس هلند را فتح کرد. این تنیس‌باز بلندقامت لوکزامبورگی برابر نادال یازدهمین پیروزی خود در مسابقات چمن را کسب کرد تا در جمع تنیس‌بازان مرد جهان، با یازده بُرد بیشترین تعداد بُرد را در فصل چمن مسابقات ثبت کند.
 
حذف نادال پس از یک ماراتن نفس‌گیر 
 
مولر بعد از پیروزی غیره‌منتظره برابر نادال گفت: «حتی در ست‌های سوم و چهارم که باختم، بد بازی نکردم. به خودم گفتم که به همین شیوه ادامه بده. به خودم گفتم اگر تا آخر مسابقه این‌طوری بازی کنم و ببازم، از خودم راضی‌ام. خوشبختانه سرویس‌های من بهتر شد و بازی را در نهایت هرطوری که بود بردم.»ژیل مولر در شرایطی نادال را شکست داد که این تنیس‌باز اسپانیایی، در سه مسابقه ابتدایی خود در ویمبلدون حتی یک ست را هم واگذار نکرده بود. نادال، قهرمان پانزده گرنداسلم، بعد از این شکست گفت که برای هر توپی نهایت تلاشش را کرد، ولی حریفش به خصوص در ست پنجم خیلی خوب بازی کرد.نادال گفت حریفش بسیار سرسخت بود و او برای بازی برابر او در بهترین شرایط قرار نداشت.قضاوت این مسابقه برعهده علی نیلی، داور ایرانی- آمریکایی بود.