به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۰ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۱۳۳۳۰۵

جایزه دیگری به تام هنکس اهدا می‌شود

گروه فرهنگی: تام هنکس بازیگر سینما برای ارایه تاریخ آمریکا در آثارش با دریافت یک جایزه تجلیل می‌شود.
به گزارش مهر، به نقل از رویترز، تام هنکس برای بازی در فیلم‌هایی چون «نجات سرباز رایان»، «آپولو ۱۳» و «پل جاسوسان» که هر یک به نوعی نشان دهنده تاریخ کشورش است، جایزه دستاورد تاریخچه سال را می‌گیرد.
 
جایزه دیگری به تام هنکس اهدا می‌شود

بنیاد آرشیو ملی با اعلام این خبر افزود: هنکس ۶۱ ساله این جایزه را برای ارایه اطلاعات و افزایش آگاهی نسبت به تاریخ آمریکا دریافت می‌کند. این جایزه در مراسمی که ۲۱ اکتبر از سوی این بنیاد غیرانتفاعی در موزه آرشیو ملی  واشنگتن برگزار می‌شود، به هنکس اهدا خواهد شد.هنکس که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد و یکی از ۲۱ فردی بود که مدال آزادی رییس جمهوری آمریکا را در سال ۲۰۱۶ دریافت کرد با تشکر از دریافت این جایزه گفت احساس می‌کند در آب‌های نرم شناور می‌شود.

هنکس بازیگر فیلم‌های متعدد مبتنی بر وقایع تاریخی بوده که «نجات سرباز رایان» درباره جنگ جهانی دوم ساخته استیون اسپیلبرگ و «اگه می‌تونی منو بگیر» بر مبنای متقلبی واقعی به نام فرانک آباگنال از جمله آنهاست.جدیدترین فیلم وی «سالی» نیز بر مبنای تلاش خلبان چلسی سالنبرگر در سال ۲۰۰۹ برای جلوگیری از سقوط هواپیمای مسافربری و فرود آن در رودخانه هادسون ساخته شد.هنکس از تهیه‌کنندکان و نویسندگان و کارگردانان سریال تلویزیونی درباره جنگ جهانی دوم در سال ۲۰۰۱ با عنوان «اتحاد برادران» بود.

استیون اسپیلبرگ کارگردان تام هنکس که در شماری از این فیلم‌ها که اکنون در حال ساخت فیلم تاریخی دیگری با عنوان «اسناد» است، نیز از برندگان پیشین این جایزه بوده است.ران چرنو تاریخ‌نگار برنده جایزه پولیتزر، توماس کیل کارگردان تئاتر برنده جایزه تونی و لین مانویل آهنگساز و ترانه‌سرای نمایش «همیلتون» و برنده جایزه تونی از برندگان پیشین این جایزه بوده‌اند.