کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قول 3 ماهه‌ برای حل مشکل موسسات

20 تير 1396 ساعت 21:21

گروه اقتصادی: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس کل بانک مرکزی درجلسه این کمیسیون بیان کرد که سعی می کنیم درمدت 2 تا 3 ماه آینده مشکلات کلیه موسسات مالی و اعتباری را رفع کنیم.


«سیدحسین نقوی» حسینی عصر روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حضور « ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی و معاون او درجلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه همچنین سردارسرتیپ دوم حمیدرضا اشراق معاون نیروی انتظامی، مسئولین پولی و مالی برخی دستگاه های امنیتی ذیربط حضور داشتند و بحث موسسات مالی - پولی و مشکلاتی که برای سپرده گذاران موسسات مذکور به گفت و گو گذاشته شد.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ابتدا سیف به گذشته موضوع (موسسات مالی) اشاره کرد و گفت که اینجانب در ابتدای کار خود نسبت به خطر موسسات مالی- پولی هشدارهای لازم را دادم. رییس کل بانک مرکزی توضیح داد که در شرایطی که نرخ سود سرکوب شده و تورم بسیار بالا است، مسلما (اینها) زمینه ساز رشد این گونه موسسات می شود. وی افزود: رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد که این موسسات مالی و اعتباری با وعده سود بیشتر شکل می گیرند و پول های مردم را جمع می کنند و عمده ترین فعالیت آن ها نیز بازپس دهی برخی از سپرده ها و خرید ملک بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارکرد: سیف در ادامه بیان کرد که با توجه به رکود ملک و کاهش سپرده گذاری طبیعی بود که بحران رخ می دهد، در حالی که با توجه به قیمت کارشناسی املاک، تراز موسسه درست بود، ولی واقعیت این که کسی برای آن کارشناسی ها پولی پرداخت نکرد. نقوی حسینی گفت: رئیس کل بانک مرکزی افزود که ما برای رفع مشکل راه حل ارائه کرده ایم تا دراولین فرصت مشکل را رفع کنیم و درعین حال در دراز مدت، باید اجازه فعالیت به چنین موسساتی ندهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان این که در ادامه جلسه، فرشاد حیدری معاون نظارت بانک مرکزی نحوه عملیات هر یک از موسسات در خصوص نحوه باز پرداخت سپرده گذاران را توضیح داد، افزود: « وی گفت که باید به نحوی عادلانه دارایی های موجود را بین سپرده گذاران توزیع کنیم که چه سپره گذاران کلان و چه سپرده گذاران خرد به نسبت دریافت سپرده خود را داشته باشند» نقوی حسینی گفت: پس از توضیحات مسئولان بانک مرکزی، همکاران نقطه نظرات خود را مطرح کردند؛ دهقانی، کریمی قدوسی، ذوالنوری، کواکبیان، نقوی حسینی، برزگر، رضایی، برومندی، جمالی، حسن بیگی و نوریان اظهار نظر کردند.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ابراز تاسف از وضعیت جاری موسسات مالی - اعتباری و مشکلات فراوان پیش آمده برای مردم بر ضرورت حل هرچه سریع تر مشکلات و بازپرداخت پول سهام داران با مدیریت و تدبیر بانک مرکزی و برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه ادامه داد: در ابتدای جلسه نیز ابوالفضل حسن بیگی به عنوان مسئول کمیته آب انتخاب شد و از زحمات محمد مهدی برومندی قدردانی شد؛ وی به عنوان نایب رئیس کمیسیون انجام وظیفه می کند.


کد مطلب: 133314

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/133314/قول-3-ماهه-حل-مشکل-موسسات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir