به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۳۳۳۵۰

الهه کولایی: اجرای قانون برای همه

گروه سياسي: الهه کولایی-عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان در روزنامه بهار نوشت: هر رفتار اجتماعی و سیاسی می‌تواند در انطباق با قانون شامل جنبه‌های مثبت و منفی شود و به طور طبیعی اینگونه کنش‌های انسانی می‌تواند با انجام رفتارهایی فراتر و یا به گونه‌ای ناقض استانداردهای قانونی همراه باشد.

تخلفاتی در زمان انتخابات انجام شده و معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم به آن اشاره کرده است و آنها تاکید دارند که باید به این تخلفات رسیدگی شود، هرچند نتیجه آن تاثیری در روند انتخابات نداشته باشد. زیرا برای دولتی که اجرای قانون را هدف قرار داده است و شعار خود را تحکیم مبانی قانونی اعلام کرده، بسیار طبیعی است که در فرآیندهای قانونی به تخلف‌ها و نقض قوانین در مراحل مختلف رسیدگی کند.

در نهایت آنچه که اهمیت دارد، یکپارچگی و رفتار منطبق با قانون در تمامی مراحل انتخاباتی است تا از این طریق امکان دفاع از حقوق شهروندی برای همه مردم که در این فرآیند انتخاباتی شرکت داشته‌اند، فراهم شود. همچنین همان طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند که باید طبق موازین قانونی به این تخلفات رسیدگی شود، طبیعی است که در تمامی نظام‌های سیاسی که قصد اجرایی کردن موازین قانونی و همچنین محکم کردن مبانی قانونی را دارند، چنین تذکراتی مطرح شود و برای اجرایی کردن آن، باید تلاش همه جانبه صورت گیرد.

بنابراین توصیه به اجرای موازین قانونی انتظاری است که از طرف مسئولان بلندپایه نظام در همه سطوح می‌رود تا زمینه‌های اجرایی تحقق این رویکردها فراهم شود و از این طریق امکان سرایت و گسترش این‌گونه رفتارها در جامعه نیز فراهم آید.