به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۱ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۱۳۳۳۷۵

تداوم دمای 52 درجه در خوزستان

گروه جامعه: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته شوش، آبادان و گتوند با دمای 52 درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند.
کوروش بهادری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت، دمای هوا در اهواز و 9 نقطه دیگر خوزستان از جمله امیدیه، آغاجاری و شوشتر نیز به 51 درجه سانتیگراد رسید.
براساس مصوبه ستاد بحران خوزستان در 22 خرداد، ساعت پایان کار ادارات و دستگاه های اجرایی استان در روزهایی که دمای هوا به بالای 49 درجه می رسد، ساعت 13 اعلام شده است.
وی افزود: از فردا تا روز شنبه هفته آینده دمای هوا 2 تا سه درجه کاهش می یابد و از یکشنبه تا آخر هفته روند افزایش دما به همراه شرجی برای خوزستان پیش بینی می شود.
بهادری ادامه داد: امروز به دلیل وزش باد و گرد و غبار، شعاع دید در بعد از ظهر کاهش می یابد و ممکن است شعاع دید در اهواز، آبادان و بستان تا یک هزار و 500 متر کاهش یابد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: منشاء گرد و غبار کانون های داخلی شمال بستان و شمال غربی شوش است و سرعت باد در اهواز 45 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.
گرد و غبار از عصر سه شنبه هفته جاری برخی نقاط خوزستان را فرا گرفت و شعاع دید در اهواز را حداقل به یک هزار و 500 متر کاهش داد.