به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۱۳۳۳۸۱

دهنوي، مسئول بسیج دانشجویی بود

دهنوي، مسئول بسیج دانشجویی بود
 گروه سياسي: ایران آنلاین نوشت: برخی رسانه های آمریکا مدعی شدند که ایرانی دیپورت شده، مدیر بسیج دانشجویی ستاد جلیلی بوده است. محسن دهنوی همراه خانواده اش با عنوان پژوهشگر ایرانی روز سه‌شنبه ۲۰ تیر از فرودگاه بوستون آمریکا دیپورت شد و با هواپیمای قطری به ایران بازگردانده شد.
 
پیش از این خبرگزاری‌های داخلی گفته بودند دهنوی به منظور کار و پژوهش در بیمارستان کودکان امریکا همراه همسر و سه فرزند خود به امریکا سفر کرده بود‏ اما ماموران اداره مرزبانی و گمرک ایالات متحده مانع ورود آنها به خاک امریکا شدند. این رخداد قبل از هر چیز فرمان دونالد ترامپ برای محدودیت سفر شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به امریکا را به ذهن متبادر می‌کرد و برخی فعالان از همین زاویه به دیپورت محسن دهنوی اعتراض کردند از جمله تریتا پارسی بنیان‌گذار شورای ملی ایران امریکا (نایاک).

با این حال خبرگزاری آسوشیتدپرس همان روز اظهارات یکی از سخنگویان مرزبانی و گمرک امریکا را بازتاب داد که تاکید می‌کرد اساسا دیپورت محسن دهنوی و خانواده او ارتباطی با فرمان مهاجرتی آقای ترامپ نداشته و پس از بررسی مدارک وی در فرودگاه چنین تصمیمی اتخاذ شده است. آسوشیتدپرس مدعی شد: محسن دهنوی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ ایران مسئول بخش دانشجویی ستاد سعید جلیلی بود و برخی رسانه‌ها از جمله «تقاطع» نوشته‌اند که او سال ۱۳۸۶ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف بوده است.