به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۳ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۳۳۴۴۶

اما و اگرهای لیست 18+3 نفره منصوریان

گروه ورزشی: سرمربی استقلال در بازگشت از ایروان باید لیست 18 نفره خود برای ثبت قرارداد را انتخاب کند.
اما و اگرهای لیست 18+3 نفره منصوریان
به گزارش "ورزش سه"، با اضافه شدن احتمالی رابسون جانواریو به استقلال، کار سخت منصوریان برای تهیه لیست 18 نفره آبی ها، سخت تر از گذشته خواهد شد. سرمربی استقلال باید در بازگشت از ارمنستان و پیش از ثبت قرارداد بازیکنان برای فصل پیش رو، لیست متشکل از 18 بازیکن بالای 23 سال خود را انتخاب کند. مهدی رحمتی و سید حسین حسینی 2 دروازه بان بالای 23 سال استقلال هستند. آبی پوشان در مرکز خط دفاعی خود پژمان منتظری، پادوانی و مگویان را در اختیار دارند و در دو سمت راست و چپ نیز وریا غفوری و خسرو حیدری در لیست منصوریان هستند. امید ابراهیمی، روزبه چشمی و فرشید باقری 3 هافبکی دفاعی استقلال در اردوی ارمنستان هستند که در کنار داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی، سرور چپاروف و مجتبی جباری خط میانی آبی ها را تشکیل می دهند.
 
سجاد شهباززاده، علی قربانی دو مهاجم منصوریان هستند که در کنار جابر انصاری، محسن و یعقوب کریمی و حسن بیت سعید 20 بازیکن لیست استقلال را تا پیش از انتقال رابسون شامل می شوند؛ لیستی که با اضافه شدن رابسون جانواریو حداقل 3 خروجی خواهد داشت. علیرضا منصوریان و باشگاه استقلال امید زیادی دارند تا با موافقت مهدی تاج با تغییر سال میلادی به شمسی، محسن کریمی و رابسون جانواریو به لیست بازیکنان زیر 23 سال منتقل شوند و البته باشگاه های دیگر لیگ برتری نیز از این موضوع منتفع خواهند شد. در صورت موافقت تاج با این درخواست استقلالی ها، علیرضا منصوریان باید تنها یک بازیکن را از لیست خود خارج کند که برای این موضوع گزینه های زیادی دارد. در صورت عدم موافقت تاج و فدراسیون فوتبال با این درخواست، سرمربی استقلال باید 3 بازیکن را از لیست خود خارج کند؛ سه بازیکنی که البته انتخاب آنها بسیار سخت به نظر می رسد.
 
 
رابسون جانشین کدام مدافع می شود؟
با اضافه شدن رابسون، اولین گزینه در خط دفاع خواهد بود و منصوریان از میان پادوانی و مگویان باید یک گزینه را از لیست خود کنار بگذارد؛ پادوانی هنوز قرارداد خود با آبی ها را ثبت نکرده و منصوریان برای خارج کردن او کار سختی پیش رو ندارد اما پادو مدافع مورد علاقه منصوریان است. هزینه سنگین فسخ قرارداد در کنار بدهی استقلالی ها به این بازیکن سنگ بزرگ پیش روی منصوریان است که کنار رفتن آن بسیار دشوار به نظر می رسد.
 
 
ترافیک خط هافبک کم می شود
با توجه به مصدومیت ابراهیمی، حضور پر تعداد نورافکن در تیم ملی امید و البته بازگشت روزبه چشمی از مصدومیت بعد از یک فصل و نیم دوری از فوتبال به نظر می رسد هیچکدام از هافبک های دفاعی استقلال از لیست خارج نشوند اما این احتمال وجود دارد که منصوریان چپاروف را با دریافت مبلغ رضایت نامه به تیم دیگری واگذار کند. اتفاقی که البته با توجه به مشتری دست به نقدی مانند سپاهان خیلی دور از دسترس نیست.
 
 
یکی از کریمی ها برابر درب خروج
حضور همزمان محسن کریمی و یعقوب کریمی در کنار جابر انصاری و بیت سعید ترافیک در این منطقه از زمین را بالا برده است. به ویژه آنکه استقلال بازیکنان جوانی مانند مهدی قائدی آماده را در اختیار دارد و البته خسرو حیدری نیز می تواند در این پست به استقلال کمک کند. انصاری بازیکن مورد علاقه منصوریان و دیگر اعضای کادرفنی است. همچنین بیت سعید نیز خرید جدید استقلال به شمار می رود تا احتمالا یکی از دو کریمی استقلال در آستانه خروج از این تیم قرار داشته باشند تا به این ترتیب لیست استقلال برای فصل آینده به عدد 18 برسد.