به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۳ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۱۳۳۴۶۳

رکود خانه‌های میلیاردی تهران

گروه اقتصادی: در حال حاضر نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که سهم پایتخت از این رقم حدود 400 هزار واحد مسکونی است که اغلب آن ها جزو خانه های گران شهر هستند که کمتر کسی قدرت خرید آن را دارد.
رکود خانه‌های میلیاردی تهران
طبق آخرین گزارش سرشماری نفوس و مسکن چیزی حدود 2 میلیون و 500 هزار خانه خالی در کشورمان وجود دارد که طبق گفته وزیر راه و شهرسازی ارزش این سرمایه حبس شده در بخش مسکن بالغ بر 250 میلیارد دلار است. از سوی دیگر در کشور 2 میلیون و 115 هزار واحد خانه دوم وجود دارد که معادل 7 درصد کل موجودی مسکن را شامل می ‌شود. یعنی در کشورمان امار خانه های خالی و شبه خالی (خانه دوم) بیش از 4 میلیون و 600 هزار واحد است. طبق گفته مسئولان و کارشناسان یکی از عواملی که باعث طولانی شدن دوره رکود بازار مسکن شد، وجود همین خانه های خالی بوده است .

حال اینکه در تهران، تعدد خانه های خالی و لوکس یکی از متهمان اصلی تعمق رکود بازار مسکن بوده و خانه هایی که اغلب انها حاصل ورود بانک ها و موسسات مالی به بازار املاک و مستغلات است. این روزها خبر خوش در بازار مسکن ورود تدریجی به دوره رونق است اما این رونق فعلا شامل حال خانه های کم متراژ و ارزان قیمت مناسب شرایط اقشار متوسط می شود و هنوز نوبت به خانه های لوکس نرسیده و گویا بازار خانه های لوکس تا اطلاع ثانوی در رکود باقی می ماند.
مرجع : ایلنا