به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۳۳۴۹۵

حمله دوباره ترامپ به «اوباماکر»

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا در پیام هفتگی خود با انتقاد شدید از اوباماکر ( طرح خدمات درمانی اوباما)، آن را دروغی بزرگ و یک کابوس خواند.
دونالد ترامپ در نطق هفتگی خود گفت: هموطنان آمریکایی من، هفته بعد مجلس سنا به لایحه قانونی رای خواهد داد که آمریکایی ها را از فاجعه اوباماکر نجات می دهد. اوباماکر زندگی های آمریکایی را به ویرانی کشانده است و اگر ما آن را جایگزین نکنیم مصیبت بدتر از این هم می شود و وقتی می گویم بدتر منظورم به مراتب بدتر است!ترامپ با اشاره به داستان فجیع زندگی خانواده ای با کودکی مبتلا به بیماری اوتیسم تحت اوباماکر، گفت: آمریکایی ها بدجور نیاز به رهایی از این قانون بد و وحشتناک دارند.دموکرات های سیاستمداری که اوباماکر را تصویب کردند وعده های بزرگ و بسیاری دادند که بعد معلوم شد همگی دروغ بوده اند: دروغ هایی محض و تمام عیار!
 
آنان وعده دادند که اوباماکر حق بیمه ها را تا 2500 دلار کاهش می دهد اما در عوض، حق بیمه ها سر به فلک کشیدند آن هم به آمار و ارقامی که هیچ کس حتی نمی تواند باور کند! بعضی وقت ها این رقم به هزاران دلار رسیده است!آنان وعده دادند که شما اگر طرح بیمه خود را دوست دارید می توانید آن را نگه دارید اما میلیون ها خانواده آمریکایی شاهد لغو شدن طرح های خود بودند.آنان وعده دادند که اوباماکر گزینه های بهتری را در اختیار خانواده های آمریکایی قرار خواهد داد اما در طول دو سال گذشته، نیمی از شرکت های بیمه خود را ( از اوباماکر) بیرون کشیدند و بازار بیمه فردی را ترک کردند. و امروز، آمریکایی ها در یک سوم بخش های ایالات آمریکا، فقط یک (شرکت) بیمه برای تبادلات خود دارند که می توانند آن را انتخاب کنند. و احتمالا خیلی زود آنان حتی آن یک بیمه را هم برای انتخاب نخواهند داشت.
 
لایحه مجلس سنا فاجعه اوباماکر را متوقف خواهد کرد، گزینه های انتخاب را گسترش خواهد داد، و هزینه ها را فرو خواهد کاست.و من می خواهم به شما بگویم که سناتورهای آمریکایی بسیار سخت کار می کنند تا به دستاوردی برسند که واقعا خوب باشد! یعنی به نقطه مخالف دروغ بزرگ که همان اوباماکر است! لایحه (مجلس سنا) تا سال 2020، حق بیمه ها را تا 30 درصد یا بیشتر کاهش می دهد و به ایالات این آ‍زادی را می دهد که از بیشتر قوانین اوباماکر فرار کنند و راه حل های ابتکاری برای خدمات درمانی شهروندان خود خلق کنند. به عبارت دیگر، ما از دولت فدرال یک چیز را می گیریم و (اختیار) آن را به ایالات برمی گردانیم که بهتر می توانند به ارائه خدمات بپردازند و خودشان بهتر می دانند که چه کاری باید انجام دهند! این لایحه، بودجه ای دست و دل بازانه برای مردمی کنار گذاشته است که وضع سلامتی آن ها هزینه بر است و این بودجه حق بیمه را در بازار بیمه انفرادی کاهش می دهد.
 
این لایحه همچنین مبلغی را که آمریکایی ها می توانند در حساب های سپرده (ویژه) سلامتی بدون مالیات نگه دارند دو برابر می کند و به شما اجازه می دهد تا از این حساب ها برای پرداخت حق بیمه های خود استفاده کنید! این طرح به ایالات انعطاف پذیری لازم را می دهد که بهتر برنامه خدمات درمانی خود را مدیریت کنند و پوشش خدمات درمانی را برای هر سالمند، هر ناتوان، و هر کودک آمریکایی حفظ کنند که تحت برنامه (بیمه) هستند.»
 
ترامپ افزود: وقتی من نامزد رئیس جمهور شدم به مردم آمریکا این تعهد را دادم که اوباماکر را ملغی و آن را جایگزین کنم. من خوشحالم که گزارش دهم ما (جمهوریخواهان) بسیار نزدیک به پایان دادن این کابوس خدمات درمانی هستیم. ما خیلی نزدیک هستیم! لایحه قانونی که از کنگره عبور کرده و به تصویب می رسد به مردم قدرت کنترل و انتخابی را خواهد داد که مردم می خواهند و به گونه ای قابل دسترس خواهد بود که مردم نیاز دارند و کیفیتی خواهد داشت که مردم شایسته آن در خدمات درمانی هستند. این لایحه رویکرد موافق عقل سلیم دارد که رابطه مقدس دکتر و بیمار را احیا می کند. و شما بالاخره خدمات درمانی عالی با هزینه پایین خواهید داشت.