به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۱۳۳۵۱۷

تجهیز آیفون8 به سنسور لیزری 3بعدی

گروه فناوری: رفته‌رفته صدای حضور فناوری واقعیت مجازی در آیفون 8 به گوش می‌خورد، اکنون نیز در خبرها داشتیم که آیفون 8 شاید به یک سنسور لیزری سه‌بعدی برای استفاده‌ در واقعیت افزوده و فوکوس‌ خودکار مجهز شود.
تجهیز آیفون8 به سنسور لیزری 3بعدی
بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، مهندسین اپل سخت در تلاشند تا یک سنسور سه‌بعدی لیزری را در پشت آیفون 8 تعبیه کنند. از قرار معلوم این سنسور باعث بهینه‌شدن فوکوس خودکار دوربین و همچنین تجربه‌ای بهتر در فناوری واقعیت افزوده خواهد شد.این سنسور به صورت عمودی پرتوهای لیزر را از پشت بدنه آیفون 8 ساطع کند و ظاهرا این گونه که پیداست می‌‌تواند تاثیر قابل توجهی در تشخیص عمق داشته باشد.

اپل به تازگی کیت ARKit را نیز برای استفاده از فناوری واقعیت مجازی معرفی کرده است، حضور این سنسور لیزری جدید برای تعامل با کیت واقعیت افزوده ARKit ضروری به نظر می‌رسد.به این ترتیب به کمک تمهیداتی که برای استفاده از فناوری واقعیت افزوده در آیفون 8 در نظر گرفته شده است، توسعه دهندگان قادر هستند تا اپلیکیشن‌‌های پیشرفته‌ای را برای تعامل با فناوری واقعیت افزوده راهی بازار کنند.

در حال حاضر توسعه‌دهندگان برای استفاده از واقعیت افزوده در آیفون‌های فعلی چاره‌ای ندارند به غیر از اینکه از دوربین اصلی گوشی کمک بگیرند. این امر باعث شده است تا توسعه‌دهندگان با محدویت‌های مختلفی در این زمینه روبرو باشند.ساز و کار لیزری که در پشت آیفون 8 به خدمت گرفته خواهد شد بهینه‌سازی‌های زیادی را برای فوکوس خودکار این گوشی به ارمغان خواهد آورد.ناگفته نماند که گوشی‌های هوشمند زیادی در حال حاضر از لیزر برای فوکوس خودکار جهت تشخیص بهتر عمق اجسام کمک می‌گیرند.

سیستم لیزر و تشخیص سه‌بعدی باعث ارتقا حالت عکس‌برداری پرتره نیز خواهد شد. منبعی که خبر حضور سنسور لیزری در پشت آیفون 8 را منتشر کرده است مدعی شده که اپل برای ساخت این سنسور از شرکت Lumentum کمک گرفته است.بد نیست بدانید Lumentum ید طولایی در فناوری تشخیص سه‌بعدی دارد و مدتی است که در این زمینه با اپل برای توسعه قابلیت‌های واقعیت افزوده در آیفون 8 همکاری می‌کند.در پایان به این نکته نیز اشاره شده است که علی‌رغم تلاش سخت مهندسان اپل برای استفاده از لیزر و حضور فناوری تشخیص سه‌بعدی در آیفون 8 ممکن است این امر در نهایت عملی نشود و چه بسا در نسل پس از آیفون 8 شاهد چنین ویژگی‌ باشیم.