به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۱۳۳۵۳۵

تسلیت شخصیت‌ها برای مریم میرزاخانی

در پی درگذشت مریم میرزاخانی نابغه ایرانی ریاضی، تعدادی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی در پیام‌هایی این ضایعه را به جامعه علمی کشور تسلیت گفتند.گروه سیاسی:
تسلیت شخصیت‌ها برای مریم میرزاخانی
به گزارش ایسنا، متن پیام محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس به شرح زیر است:«مطلع شدم سرکار خانم مریم میرزاخانی بعد از تحمل کردن یک دوره بیماری سخت جان به جان آفرین تسلیم کردند.خبر درگذشت این نخبه ایرانی برای من بسیار سخت و متاثر کننده بود.سرکار خانم میرزاخانی با دانش و نبوغ بالای خود باعث سرافرازی ملت ایران در مجامع بین‌المللی شدند و مطمئنا جبران ضایعه درگذشت ایشان بسیار سخت خواهد بود.مطمئنا آثار علمی برجای مانده از این استاد برجسته دانشگاه می‌تواند برای جهان و نسل جوان ما میراثی گرانبها باشد.اینجانب فقدان این چهره برجسته علمی را که بی‌تردید برای جامعه علمی ایران و جهان ضایعه جبران‌ناپذیری است به دانشگاهیان و پژوهشگران کشور و بستگان آن فقیده سعیده بویژه جامعه علمی کشور و دانشگاه صنعتی شریف تسلیت عرض کرده و برای ایشان رضوان الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می‌کنم.
محمدرضا عارف»
بانوان کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در پیامی درگذشت مریم میرزاخانی را تسلیت گفتند.
در پیام تسلیت پروانه سلحشوری، سیده فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاوشی آمده است:
«از شمار دو چشم، یک تن کم
وز شمار خرد، هزاران بیش
خبر فوت دختر نابغه ایرانی، مریم میرزاخانی برای تمام مردم دنیا و برای جامعه ایران و ایرانی، دردناک و ناگهانی بود. گرچه این دختر سختکوش در پس سالیان سکوت، نجیبانه با بیماری سرطان مبارزه کرد و در نهایت تنها در موعد واپسین ما را با خبر بیماری خویش شریک ساخت، چرا که سیمای استوار او بری از تمایل به ترحم و دلسوزی بود.بانوان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران ضایعه از دست دادن چنین گوهری را به مردم ایران و تمام ایرانیان در هر کجای دنیا، تسلیت می گویند. ستاره ای که ظاهرا در آسمان علم دنیا به خاموشی گرایید ولی انوار دستاوردها، تلاش‌ها و نبوغ او همچنان پرتلالو خواهد ماند.»
پیام تسلیت روابط عمومی حزب اعتماد ملی به مناسبت درگذشت مریم میرزاخانی
روابط عمومی حزب اعتماد ملی نیز به مناسبت درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی نخبه جوان علمی ایران پیام تسلیتی صادر کرد که به شرح زیر است:خبر درگذشت نخبه جوان ریاضی ایران و جهان، بانو مریم میرزاخانی همه ما را در غمی عمیق فرو برد. او یک افتخار ملی بود و غم فقدان او برای تمامی ملت شریف ایران غمی جانکاه است. روابط عمومی حزب اعتماد ملی درگذشت این بانوی افتخار آفرین ایرانی را به ملت شریف ایران بالخصوص جامعه علمی تسلیت عرض می نماید و ضمن آرزوی آرامش و مغفرت برای روح بلند او، از خداوند منّان برای خانواده و بازماندگان ایشان صبر جزیل مسألت دارد.
تسلیت نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس
سید فرید موسوی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز درگذشت مریم میرزاخانی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
«إنّا لله و إنّا إلیهِ رَاجعُون
پایان غم انگیز نابغه ای از ایران زمین حین حل معادله سرطان.
او که کوتاه ولی موثر و پرافتخار زیست، با رفتنش جهانی را در حیرت و اندوه فرو برد.
یادش مانا و روحش در آرامش ابدی.»
پیام تسلیت گری لوییس نماینده سازمان ملل در تهران
نماینده سازمان ملل در تهران در توییتر خود نوشت: از خبر درگذشت مریم میرزاخانی غمگین شدم؛ دختر، همسر، مادر و پروفسور هوشمند ایرانی؛ روحش جاودانه در آرامش باد.