کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بوریس جانسون:

برجام بهترین گزینه برای جامعه جهانی

25 تير 1396 ساعت 11:50

گروه سیاسی: وزیر خارجه انگلیس به‌مناسبت دومین سالروز امضای توافق برجام، ضمن تاکید بر کارآمدی برجام، اعلام کرد که این توافق بهترین گزینه برای جامعه‌ی جهانی است.


به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالروز امضای برجام، گفت: انگلیس به همراه سایر اعضای جامعه جهانی به تلاش ادامه خواهد داد تا تضمین کند اجرای توافق به موفقیت منجر خواهد شد و دستاوردهای واقعی برای امنیت جهانی و منع گسترش هسته‌ای در کنار منافع ملموس برای ایرانیان خواهد داشت.در ادامه‌ی این بیانیه آمده است: تصور کنید که مقامات ایران تنها چند هفته یا چند ماه با دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله داشتند، در آن صورت یک مشکل جدید به بحران‌های خاورمیانه اضافه می‌شد. به نظر ما برجام موثر بوده است و بهترین گزینه برای جامعه‌ی جهانی است.
به گزارش ایسنا، مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن تاکید بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌ی هسته‌ای کشورمان، ادعاهای واهی غربی‌ها در این‌باره را رد کرده‌اند.این بیانیه می‌افزاید: ایران پیش از امضای برجام در حال ساخت سانتریفیوژهای بیشتر بود و ممکن بود زمانی که برای ساخت سلاح هسته‌ای نیاز دارد، تا چند هفته کاهش یابد. امروز ایران به واسطه‌ی برجام حداقل یک‌سال تا ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد. بازرسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که تاکنون ایران به برجام پایبند مانده است.به گفته‌ی جانسون، ایران بدون وجود برجام بیشترین آزادی عمل را در برنامه‌ی هسته‌ای خود می‌یافت. برجام هرگز قرار نبود همه‌ی مشکلات ما با ایران را حل کند. هم اکنون دخالت‌های ایران باعث ایجاد بحران در یمن و سوریه شده است. من احساس آمریکا نسبت به نقش مداخله‌جویانه ایران در منطقه را درک می‌کنم و انگلیس کنار این کشور در مقابله با دخالت‌های ایران در منطقه خواهد ایستاد.


کد مطلب: 133565

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/133565/برجام-بهترین-گزینه-جامعه-جهانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir