به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۶ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۳۳۶۵۷
شهيدسازي براي امر به معروف!

صداوسیمایی که باز هم باخت!

صداوسیمایی که باز هم باخت!
روزنامه بهار: خبرنگار صداوسیما که بیشتر با گزارش‌های کنکوری اش معروف شده است دوان دوان خود را به ایستگاه مترو شهرری می‌رساند تا گزارش کاملی را از ماجرای مجروح شدن یک فرد روحانی به واسطه آنچه «امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از نوامیس مردم» خوانده شد به اخبار این رسانه انحصاری برساند. چه موضوعی از این بهتر!

به خصوص در دوره زمانی که از برخی‌تریبون‌ها سخنانی درباره کم کاری دولت در موضوع امر به معرف و نهی از منکر هم شنیده می‌شود و باید زمینه چینی کافی برای راه افتادن مجدد گشت‌های پلیس برای ارشاد مردم در خیابان‌ها و خودروهایشان فراهم آید. خبرنگار صداوسیما به جنوب شهر می‌رود و با مردمی روبه‌رو می‌شود که قرائتی غیر از آن چه او می‌پسندد را در برابر دوربینش می‌گویند. در آن جا کسی از امربه معروف سخنی نمی‌گوید و همه از حالت غیرعادی فرد ضارب و حمله بی مقدمه او به روحانی مضروب سخن می‌گویند. در بین صحبت‌های مردم خبری از این که ضارب به نوامیس مردم متعرض شده است و مورد اعتراض آن روحانی قرار گرفته است نیست.

 و این جا همان جایی است که ظاهرا تیر خبرنگار به سنگ خورده است و از اساس، ماجرا آن طور که تصور می‌کرد نبوده است. عصبانیت خبرنگار لحظه به لحظه بیشتر می‌شود تا جایی که کار به درگیری لفظی با مردم می‌رسد. حالا او به سازمان صداوسیما بازگشته است و نوبت استفاده از تکنیک تدوین و سانسور است تا با استفاده از آن بشود به هدف مورد نظر رسید. دستپخت خبرنگار، تدوینگر و تیم سیاسی صداوسیما گزارشی می‌شود که در شب حادثه از بخش‌های مختلف خبری درباره آن چه در ایستگاه مترو شهرری رخ داد با عنوان «مضروب شدن روحانی آمر به معروف به واسطه دفاع از نوامیس مردم» منعکس شده است.

گزارشی که تفاوتی معنادار با آن چه در فضای مجازی از گفتگو با مردم منتشر شده است دارد. سیاست زدگان تصمیم گیر در صداوسیما هنوز در این تصورند که می‌توانند با چنین شیوه‌های نخ نمایی به اهدافشان برسند و موج رسانه‌ای ایجاد کنند، آن هم در این روزگار که هر فرد دیگر به شکل بالقوه تبدیل به یک رسانه شده است. کوتاه سخن آن که اگر قرار است برای چنین پرونده هایی موج رسانه‌ای ساخته شود (فارغ از ارزشگذاری بر روی آن) قطعا این کار از خبرنگاری در قد و قامت آن خبرنگار، بخش خبری سیاست زده‌ای همچون خبر20: 30  و صداوسیمایی که چه از نظر سازمانی و چه از نظر مخاطب یکی از بدترین دوره‌های خود را تجربه می‌کند بر نمی‌آید.

مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۲۶ ۱۵:۲۴
این دولت از اون اول صدا و سیما رو مورد هجمه قرار داد. (354685)
۱۳۹۶/۰۴/۲۶ ۱۹:۵۹
چرا شما ناراحتید؟! (354691)
111
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۲۷ ۰۷:۲۷
بر اینکه اعتماد ما از بین رفته و با نام دین دروغ رواج میدهند . برا همین ناراهحیم برادر (354703)
111
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۲۷ ۰۷:۲۰
واقعا ارسال خبر با این وضع شرم آوره و تلوزیون هنوز فکر میکنه تنها منبع دریافت اخبار هست (354701)
111
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۲۷ ۰۷:۲۶
جدیدا دقت کردید با تمام شدن انتخابات مخالفین دولت رای اکثریت را نمیپذیرند و همان هاییکه دنبال مسدود کردن اینترنت یا کند کردن سرعت آن بودند و هستند مرتب در سایتها از همین طریق نظرات ضد دولتی خود را انتشار میدهند (354702)