به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۷ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۳۳۷۱۲

میمون‌ها، مرد عنکبوتی را کنار زدند

گروه فرهنگی: فیلم علمی-تخیلی «جنگ برای سیاره میمون‌ها» با بازی اندری سرکیس و وودی هرلسن از جمعه گذشته روی پرده رفت و با بیش از 56 میلیون دلار فروش افتتاحیه، صدرنشین گیشه آخر هفته امریکا شد.
 
میمون‌ها در گیشه امریکا مرد عنکبوتی را کنار زدند

هرچند برای دنباله‌ای تا این اندازه پرهزینه (با 150 میلیون دلار بودجه ساخت) که در بیش از 4 هزار سالن سینما در سراسر ایالات متحده و کانادا افتتاح شده، کسب چنین نتیجه‌ای چندان رضایت‌بخش نیست. کارشناسان گیشه کف فروش افتتاحیه این فیلم را 60 تا 65 میلیون دلار پیش‌بینی کرده بودند.اما نکته حایز اهمیت در این میان، استقبال چشمگیر منتقدان از جدیدترین ساخته مت ریوز بوده است. امتیاز این فیلم 140 دقیقه‌ای در وبسایت «راتن تومیتوز» تا اینجا 95 درصد و در وبسایت «متاکریتیک» هم 83 اعلام شده است.

«جنگ برای سیاره میمون‌ها» (War for the Planet of the Apes) سومین فیلم این مجموعه سینمایی به شمار می‌رود. فیلم دوم با عنوان «طلوع سیاره میمون‌ها» سه سال پیش، همزمان با سومین هفته اکران داخلی «ترانسفورمرها: عصر انقراض» روی پرده رفت و در سه روز نخست افتتاحیه بیش از 72 میلیون دلار فروخت. فیلم قبلی هم توسط خود ریوز کارگردانی شده بود که ظاهرا عملکرد موفق‌تری در گیشه داشته است.اما فیلم ابرقهرمانی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در دومین هفته اکرانش در گیشه امریکا بیش از 45 میلیون دلار فروخت. به این ترتیب، جدیدترین محصول مشترک سونی و مارول با 61 درصد افت فروش، در رتبه دوم جدول پرفروش‌های گیشه آخر هفته قرار گرفت. همزمان، فروش داخلی این فیلم تا پایان روز یکشنبه به بیش از 208 میلیون دلار رسید. نباید از یاد برد این میزان افت فروش در دومین هفته اکران چنین فیلمی، با نتیجه دلخواه استودیوی سونی مغایر است.

با این حال، در مقایسه با دو فیلم قبلی «مرد عنکبوتی» که با عنوان «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» و بازی اندرو گارفیلد روی پرده رفت، جدیدترین بازسازی این فیلم ابرقهرمانی با استقبال گسترده‌تری از سوی منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شده است.همچنین فیلم ترسناک «طلسم آرزو» (Wish Upon) هم با 5.6 میلیون دلار فروش افتتاحیه، در فهرست 10 فیلم پرفروش گیشه آخر هفته قرار گرفت. این فیلم 12 میلیون دلاری که در بیش از 2200 سالن سینما روی پرده رفته، روایتگر داستان دختری است که از پدرش یک جعبه موسیقی هدیه می‌گیرد. کلر شانون وقتی متوجه می‌شود این جعبه قابلیت برآورده ساختن تمام آرزوهایش را دارد شگفت‌زده می‌شود. اما این غافلگیری خوشایند چندان دوام ندارد و کلر خیلی زود می‌فهمد برای برآورده شدن تک تک آرزوهایش، تاوانی سنگین در انتظارش است.

در پایان، فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت‌انگیز» نیز در سه روز گذشته نزدیک به 7 میلیون دلار فروخت و ششمین فیلم پرفروش گیشه شد. به این ترتیب، فروش داخلی این فیلم بعد از شش هفته اکران در سینماهای امریکای شمالی از مرز 381 میلیون دلار عبور کرد و با پشت سر گذاشتن «هری پاتر و قدیسان مرگبار 2»، رکورد سومین محصول پرفروش تاریخ استودیوی برادران وارنر را به خود اختصاص داد. این فیلم ابرقهرمانی تنها چند میلیون دلار تا شکستن رکورد «نگهبانان کهکشان 2» (با فروش داخلی 386.2 میلیون دلار) فاصله دارد.
 
میمون‌ها در گیشه امریکا مرد عنکبوتی را کنار زدند