به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۳۳۷۹۵

«جان مک کین» تومور مغزی دارد

گروه بین الملل: جان مک کین سناتور سرشناس آمریکایی و اسیر سابق جنگی به سرطان مغز مبتلا شده است.
این سناتور ۸۰ ساله هفته پیش برای خارج کردن لخته خون از ناحیه بالای چشم تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون در خانه اش در آریزونا مشغول استراحت است. دفتر مک کین گفت که او مشغول "بررسی گزینه های درمانی بیشتر" است که ممکن است شامل شیمی درمانی و رادیوتراپی باشد. او که در جنگ ویتنام خلبان ارتش بود که بیش از پنج سال را در اسارت گذراند.او شش دوره سناتور بوده و در سال ۲۰۰۸ نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورد. او آن انتخابات را به باراک اوباما واگذار کرد.

تحلیل بافت های استخراج شده نشان داد که یک تومور مغزی به نام "گلیوبلاستوما" عامل لخته خون است. گلیوبلاستوما یک نوع تومور مغزی خیلی فعال است و خطر ابتلا به آن با افزایش سن بیشتر می شود و بیشتر مردان را مبتلا می کند.مگان دختر مک کین در بیانیه ای از "شوک" خانواده از این خبر سخن گفت. او که ۳۲ سال دارد نوشت: "البته برایتان مایه تعجب نیست که بشنوید در خلال این ماجرا آرام ترین و مسلط به نفس ترین فرد در میان ما پدرم است." او با همان روحیه همیشگی با این چالش روبرو شده. سرطان ممکن است از خیلی جهات او را مبتلا کند اما او را تسلیم نخواهد کرد. تاکنون هرگز چیزی باعث تسلیم او نشده."

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای نوشت: "سناتور جان مکین همیشه یک رزم آور بوده. من و ملانیا به فکر او و سیندی و کل خانواده مکین هستیم و برایشان دعا می کنیم. با آرزوی سلامتی فوری."باراک اوباما رئیس جمهور سابق هم در توییتر نوشت: "جان مکین یک قهرمان واقعی و یکی از شجاع ترین جنگاورانی است که شناخته ام. سرطان نمی داند با چه کسی روبروست. جان به روز سیاه بنشانش."