به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۳۳۷۹۸

جزئیات جلسه شورای شهر پنجم

گروه جامعه: رئیس سنی شورای پنجم تهران، به تشریح جزئیات جلسه امروز منتخبین شورای پنجم پرداخت.
مرتضی الویری در حاشیه برگزاری جلسه منتخبین مردم تهران، ری و شمیرانات در شورای شهر پس از پایان جلسه منتخبین درباره انتخاب گزینه های شهردار تهران اظهار کرد: مرحله اول گزینش شهردار تهران در شورای شهر کلید خورد و هر کدام از اعضا سه نفر را به عنوان کاندیدای موردنظر خود معرفی کردند. وی تصریح کرد: پس از این فرآیند که ۲۴ گزینه بودند، هفت نفر برگزیده و قرار است هر کدام برنامه های خود را اعلام کنند. الویری ادامه داد: آقای آخوندی، خانم معصومه ابتکار و آقای علی اصغر احمدی با توجه به حضورشان در دولت انصراف دادند. رئیس سنی شورای پنجم تهران افزود: نفر اول از گزینه ها که آقای نجفی بوده ۲۱ رای کسب کردند، ضمن اینکه در ادامه نیز آقای مرعشی، خانم کولایی، آقای افشانی، بیطرف، شریعتمداری و مهرعلیزاده سایر گزینه های شهردار تهران خواهند بود.

وی تصریح کرد: این هفت نفر اشاره شده باید طی دو هفته آینده برنامه های خود را آماده و در اختیار اعضای شورای پنجم قرار دهند و در نهایت از بین این هفت نفر، دو نفر انتخاب و در نخستین جلسه رسمی شورای پنجم، شهردار تهران مشخص می شود. الویری اضافه کرد: طبق برنامه انجام شده هفت گزینه انتخاب شهردار باید میثاق نامه ای را به امضا برسانند و در نهایت برنامه های اجرایی خود را برای شهرداری تهران اعلام کنند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا محسن هاشمی نیز در لیست گزینه های شهردار تهران بوده است یا خیر، گفت: در جلسه امروز و قبل از آغاز جلسه، وی اعلام کرد که برنامه ای برای حضور در شهرداری ندارد. الویری در خصوص اینکه چه کسی علیرضا جاوید را به عنوان گزینه شهرداری معرفی کرده بود، گفت: هر کدام از اعضا سه عضو را مطرح کردند و قصد نداریم جزییات اینکه چه کسی چه گزینه هایی را مطرح کرده عنوان کنیم. وی همچنین در خصوص حذف آخوندی و حجتی، توضیح داد: این دو تمایل به حضور در دولت داشتند.