به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۳۳۸۲۸

داعش در جنوب شرق آسیا

گروه بین الملل: یک پژوهشگر ارشد امور تروریسم امروز (جمعه) هشدار داد، حملات شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی داعش به شهر ماراوی فیلیپین باعث تشویق دیگر حامیان این گروه تروریستی در جنوب شرق آسیا و افزایش احتمال حملات آنها در دیگر کشورهای منطقه شده است.
داعش در جنوب شرق آسیا
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، در حالی که اشغال شهر ماراوی در فیلیپین از سوی شبه نظامیان مرتبط با داعش حدود 2 ماه است که ادامه دارد، سیدنی جونز یک کارشناس شبکه‌های شبه نظامی در جنوب شرق آسیا در گزارشی اعلام کرد: اکنون دیگر شهرهای فیلیپین نیز با افزایش خطر حملات شبه نظامیان مواجه هستند و همکاری میان گروه‌های شبه نظامی در مرزهای کشورهای منطقه ممکن است افزایش پیدا کند. وی هشدار داد: اکنون شبه نظامیان مالزی و اندونزی به دنبال آن هستند که با تشدید تلاش‌های خود هر چه بیشتر نیروهای نظامی را هدف قرار دهند و ممکن است به حمله به خارجی‌ها نیز چشم داشته باشند.

جونز گفت: عکس‌هایی که بعد از اشغال شهر ماراوی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و در آن شبه نظامیان مرتبط با داعش با لبخند و اسلحه به دست نشان داده می‌شوند، تاثیری مشابه با تصاویر اشغال شهر موصل عراق در سال 2014 از سوی داعش خواهد داشت. وی افزود: این تصاویر همان حس پیروزی را انتقال می‌دهد و باعث افزایش تمایل حامیان داعش در منطقه برای پیوستن به درگیری می‌شوند.

جونز همچنین هشدار داد: اتباع اندونزی و مالزی که به درگیری در شهر ماراوی پیوسته‌اند می‌توانند به کشورهایشان بازگردند و با اعتبار زیادی تبدیل به رهبران جدیدی برای گروه‎‌های شبه نظامی حامی داعش شوند. با این حال حمله‌ای به سبک ماراوی در کشور اندونزی بعید به نظر می‌رسد چون این کشور برخلاف فیلیپین گروه‌های شبه نظامی متعدد که به جذب نیرو و سلاح بپردازند، ‌ندارند.
مرجع : ایسنا