به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۱۳۳۸۳۱
حسن رسولی:

کابینه آماده هزینه دادن برای دولت باشد

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ‌وزرایی باید برای دولت دوازدهم انتخاب شوند که هماهنگ با رییس‌جمهور بوده و آمادگی برای هزینه‌دهی در جهت تحقق برنامه‌ها و وعده‌های دولت را داشته باشند.
کابینه آماده هزینه دادن برای دولت باشد
حسن رسولی با اشاره به این‌که «کابینه مطلوب دولت دوازدهم کابینه‌ای خواهد بود که تک تک وزرا معیارهایی از قبیل کاردانی،‌ کارآمدی، پاکدستی و مشهور بودن به مبارزه با فساد را داشته باشند»، اظهار داشت: این وزرا باید معتقد به گفتمان سیاسی و انتخاباتی رییس‌جمهور و متعهد و مقید به دفاع از مواضع و دیدگاه‌های دولت باشند. وی افزود: وزرای دولت دوازدهم همچنین باید سازگار با کار جمعی و هماهنگ با رییس‌جمهور بوده و اهل تعامل با سایر بخش‌های حاکمیت باشند.

وی درباره استفاده از زنان و جوانان در کابینه دولت دوازدهم نیز خاطرنشان کرد: حضور زنان و جوانان در کابینه به عنوان یک مطالبه از رییس جمهور مطرح است و طبعاً به هر میزانی که دولت روحانی از میانگین سنی‌ جوان‌تر برخوردار بوده و تعداد بیشتری از زنان توانمند در سطوح عالی مدیریتی، دولت را همراهی کنند، انطباق بالاتری میان وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور و مطالبات سازمان رأی و پشتیبانان ایشان در حوزه نخبگی و احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالگرا و همچنین در سطح جامعه حاصل می‌شود.

این عضو بنیاد باران ادامه داد: اگر ترکیب کابینه دولت روحانی چنین خصوصیاتی داشته باشد، هم دستاوردهای بهتری خواهد داشت و هم رضایتمندی بیشتری از رأی‌دهندگان به روحانی تأمین خواهد شد. همچنین منافع ملی کشور با نقش‌آفرینی چنین دولت منسجم، هماهنگ و همراه بهتر تأمین می‌شود.

وی با ارائه این پیشنهاد که «دولت از افراد جناح مقابل در کابینه استفاده کند»، افزود: با توجه به میزان رأی جناح رقیب رییس جمهور چنانچه وی از این جریان متناسب با وزن و سهم‌شان در دولت استفاده کند،‌ به جامعیت، مقبولیت و مطلوبیت دولت او افزوده خواهد شد. وی معتقد است: روحانی با پیشینه اصولگرایی که دارد شناخت و اطلاع کاملی نسبت به ظرفیت مدیریتی جناح راست دارد و بهتر از هر کسی می‌تواند نسبت به گزینش این افراد از جناح رقیب خود اقدام کند.
مرجع : ایسنا