به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۱۳۳۹۰۹

انتقال سرورهای تلگرام به ایران تكذیب شد

گروه فناوری: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شایعه پذیرفتن تلگرام مبنی بر پذیرفتن انتقال سرورهایش به تلگرام را رد کرد.

نصرالله جهانگرد در حاشیه بازدید از الکامپ درباره شایعه انتقال سرورهای تلگرام به ایران گفت: شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده که ارائه‌دهندگان خدمات خارجی باید به خود کشور منتقل شوند. بر همین اساس ما مذاکره‌ای با شرکت‌های خارجی انجام می‌دهیم که به ایران بیایند. وی در پاسخ به اینکه آیا تلگرام پذیرفته سرورهایش را به ایران منتقل کند، اظهار کرد: ما بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی از تلگرام درخواست کردیم که سرورهایش را به داخل منتقل کند. بنابراین افرادی که مذاکره می‌کنند باید نتیجه آن را اعلام کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه وزارت ارتباطات مسوول مذاکره با تلگرام است، ادامه داد: این مذاکره آغاز شده و امیدواریم که بتوان از آن نتیجه گرفت. همچنین محمود واعظی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ درباره اخبار مبنی بر انتقال سرورهای تلگرام به ایران اظهار کرد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفته‌اند که ما برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران در حال مذاکره هستیم اما تاکنون هیچ اقدام علمی انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در شورای عالی فضای مجازی به ما تکلیف شد که با تلگرام برای انتقال سرورهایش به ایران مذاکره کنیم. مذاکراتی انجام شده و برروی کلیات توافق شده است. اما درباره نحوه بهره‌برداری و چارچوب موجود، این مذاکرات ادامه دارد و به محض اینکه به نتیجه برسیم، آن را اعلام خواهیم کرد. واعظی در پاسخ به اخباری مبنی بر ضرب‌الاجل شورای عالی فضای مجازی به وزارتخانه برای مذاکره با اینستاگرام، گفت: ضرب‌الاجلی داده نشده، بلکه در یک جلسه تفاهم کردیم اکنون که شورای عالی فضای مجازی اجازه داده، ما به شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور که تعداد زیادی کاربر دارند، اجازه فعالیت دهیم. با آنها مذاکره کرده تا ملاحظات و مقررات موجود از جمله مسائل اخلاقی را رعایت کنند. در غیر این صورت تصمیم دیگری در مورد آنها گرفته خواهد شد.