به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۳۳۹۳۶

بيماري آلزایمر چه نشانه‌هایی دارد؟

گروه سلامت: بسیاری از ما فکر می‌کنیم روشن‌ترین علامت آلزایمر از دست دادن حافظه است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد این‌طور نیست. به گفته محققان، نشناختن علائم این بیماری باعث می‌شود تشخیص بیماری در بسیاری از افراد به تاخیر بیفتد.
آخرین تحقیقاتی که در مرکز تحقیقاتی بیماری‌های آلزایمر دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا انجام شد نشان می‌دهد علائم و نوع بیماری آلزایمر در افراد مختلف، به بخشی از مغز بستگی دارد که در افراد مبتلا تحت تاثیر قرار می‌گیرد. براساس این تحقیق، برخی نشانه‌های کلیدی برای این بیماری وجود دارند که احتمالا افراد آنها را به عنوان نشانه‌های بیماری درنظر نمی‌گیرند. محققان دانشگاه نورث وسترن در این باره می‌گوید افراد معمولا به دلیل این که علائم کاهش حافظه را نشان نمی‌دهند مورد درمان قرار نمی‌گیرند درحالی که نشانه‌های دیگری از بیماری آلزایمر را دارند.

به گفته محققان، مشکلات گفتاری ازجمله این علائم است که در افراد مبتلا به آلزایمر مشاهده می‌شود. زبان‌پریشی پیشرونده نوع خاصی از زوال عقل است که باعث کاهش توانایی فرد در پردازش جملات گفتاری و تلفظ کلمات می‌شود. بیماران ممکن است توقف‌های گفتاری، کاهش دامنه لغات و نیز استفاده نابه‌جا از کلمات را شاهد باشند. بروز مشکلات در زمینه نوشتن را نیز می‌توان از دیگرعلائم آلزایمر دانست.

فردی که مشکلی در املای کلمات ندارد، ممکن است ناگهان در این زمینه دچار مشکل شود. محققان تیم تحقیقاتی نورث وسترن همچنین می‌گویند بیماران آلزایمری ممکن است در زمینه خواندن مشکلاتی پیدا کنند؛ به عنوان مثال قادر به دنبال کردن جملات تا انتهای آنها نباشند یا یک پاراگراف کامل را بخوبی درک نکنند.در واقع آلزایمر اگر تشخیص داده نشود، افراد مبتلا فرصت مشارکت در درمان‌های کلینیکی این بیماری را از دست خواهند داد. افزایش آگاهی در مورد اشکال مختلفی که بیماری آلزایمر می‌تواند به خود بگیرد گام مهمی در تشخیص بموقع آن خواهدبود؛ اما این نشانه‌ها براحتی نادیده گرفته می‌ شوند.