به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۱۳۳۹۸۳

خرید انواع محصولات ضد‌آفتاب و ضد‌ریزش مو در داروخانه اینترنتی مثبت سبز


تقویت مو با ویتامین

داشتن موهایی سالم، پرپشت و خوش‌ رنگ از خواسته‌ های مشترک تقریبا تمام مردم جهان است. تاثیر مو بر زیبایی و تاثیر تغذیه در کنار دیگر عوامل مهم در سلامت موها انکار نشدنی است! آیا با وضع تغذیه مرسوم دنیای پیرامونمان، می‌ توان انتظار سلامت کامل داشت؟ تاثیر ویتامین‌ ها بر تقویت مو چقدر است؟

دلایل ریزش مو:
ابتدا قصد داریم عوامل موثر بر رشد و ماندگاری مو را با هم مرور کنیم. ارث، سن، گروه خونی، نحوه نگهداری از مو (نوع بستن مو، استفاده از انواع شوینده‌ ها، نحوه خشک کردن مو و…)، تغذیه، آلودگی محیطی و… از مهم‌ ترین عوامل تاثیر گذار بر رشد و ماندگاری مو می‌ باشند.
تقریبا تمامی افراد در دوره ای از زندگی، ریزش مو و بسیاری از مشکلات مربوط به مو را تجربه خواهند کرد و گفتنی است این امر هیچ ارتباطی به جنسیت افراد ندارد.

راه‌ های جلوگیری از ریزش مو:
راه‌ های ضد ریزش مو به دو بخش تغذیه و دارو درمانی تقسیم می‌ شود.
در امر تغذیه ویتامین‌ ها و مواد معدنی بسیاری برای تقویت و استحکام موها شناخته شده است که با مصرف به اندازه آنها مو محکم و پرپشت خواهد شد.

تغذیه:
متخصصان معتقدند که سلامت موی افراد با تغذیه آنها تعیین می‌ شود. اگرچه دلایل متعددی برای ریزش مو در خانم‌ ها وجود دارد، اما یکی از دلایل عمده تغذیه می‌ باشد. باید گفت تقریبا تمام ویتامین‌ ها بر روی مو تاثیر مثبتی دارند بنابراین بهتر است که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تقویت مو با ویتامین:
کمبود ویتامین‌ ها و مواد معدنی در بدن می‌ تواند منجر به ریزش موها شود.
ویتامین ها، فولیکول‌ های مو را تقویت کرده و عوامل ریزش مو را تحت کنترل خود در می‌ آورند و موجب رشد سریع‌ تر آنها خواهند شد. همچنین بسیاری از این ویتامین‌ ها، باعث ضخیم‌ تر شدن تارهای مو نیز می‌ شوند.ویتامین ها از ترشح دی هیررو تستوسترون، آندروژنی که مسئول ریزش و کاهش مو است، به خوبی جلوگیری می‌ کنند.

کدام ویتامین‌ها سبب تقویت مو می شوند؟
حال با هم به مرور نقش هر یک از ویتامین‌ ها می‌ پردازیم:

ویتامین B:
به گروه ویتامین‌ های B “ویتامین های مو” می‌ گویند. این ویتامین نقش مهمی در ضخیم تر کردن مو دارد و از سفیدی زودرس مو جلوگیری می‌ کند. معمولا  اکثر پزشکان اولین مکملی که برای ریزش مو تجویز می‌ کنند ویتامین B کمپلکس است.
B کمپلکس یکی از بهترین ویتامین ها برای رشد موها به شمار می‌ آید. این ویتامین شامل تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، اسید پانتوتنیک (B5)، اسید فولیک (B9)، پیریدوکسین (B6)، بیوتین (B7) و (B12) می‌ باشد. این ویتامین در ترکیب با اسیدهای آمینه، فولیکول های مو را برای تولید موهای جدید تقویت می‌ کند. از این رو مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین B کمپلکس، برای رشد موها بسیار لازم و ضروری است.برخی منابع حاوی بیوتین (B7) شامل جگر، زرده تخم مرغ، مخمر و شیر است. (این نوع ویتامین از زود سفید شدن مو جلوگیری می‌ کند).
نیاسین (B3) را می توان با مصرف مرغ، بوقلمون، ماهی و جوانه گندم به دست آورد.غلات سبوس‌ دار، گوشت و زرده تخم مرغ دارای اسید پانتوتنیک (B5) می‌ باشند.منابع حاوی ویتامین B6 شامل آووکادو، لوبیا سبز، غلات سبوس‌ دار، اسفناج، مرغ، موز، و غذاهای دریایی می‌ باشد.ویتامین B12 را نیز می‌ توان در غذاهایی مانند جگر، تخم مرغ، شیر، غلات و غذاهای دریایی یافت.

ویتامین A:
ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است و مصرف مقدار مناسب آن بر مشکل ریزش مو غلبه می‌ کند. با این حال، مصرف بیش از حد این ویتامین باعث ریزش موی بیشتر می‌ شود. بنابراین در میزان مصرف آن باید دقت نمود!
هویچ، سبزیجاتی که دارای برگ سبز تیره هستند، تخم مرغ، کدو، طالبی و جگر منابع مهمی از ویتامین A هستند.

ویتامین E:
ویتامین E، به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای تقویت مو و سالم و درخشان شدن آنها مورد توجه می‌ باشد. دلیل تاکید بر استفاده از بادام و روغن زیتون برای مو وجود ویتامین E فراوان در آن ها می‌ باشند.منابع مهم دارای ویتامین E برای رشد مو عبارتند از آجیل، غلات سبوس دار و سبزیجات برگ سبز روشن است.

ویتامین C:
ویتامین C کمک می‌ کند تا خون به طور مناسب در پوست سر جریان یابد و رشد مو افزایش یابد. آنتی اکسیدان های موجود در این ویتامین از زود سفید شدن موی سر نیز جلوگیری می‌ کند.
منابع غنی از این ویتامین عبارتند از خانواده مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل سبز و قرمز، توت فرنگی، انگور، کلم بروکلی و آناناس است.

نکته مهم:
دو ماده مغذی دیگر وجود دارد که به جذب این ویتامین ها کمک می‌ کنند و موجب تقویت مو می شوند:

آهن: ریزش مو و شکستگی آن ناشی از کمبود آهن است. منابع غنی از آهن شامل: گوشت قرمز، سبزیجات برگ سبز، بوقلمون، لوبیا، میوه های خشک و… می‌ شوند.

پروتئین: پروتئین‌ ها برای براق شدن مو و قوت ریشه مو‌ بسیار ضروری است. بدون این ماده، مو کدر و شکننده شده و از بین می‌ رود. ماهی، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، لبنیات و… مملو از پروتئین مورد نیاز بدن هستند.
استفاده از انواع مکمل‌ های خوراکی و موضعی جهت تقویت مو، در این راستا ساخته شده و می‌ تواند تمام نیازهای روزانه شما به انواع مواد مفید را کاملا پوشش دهد. همچنین دقت کنید که می‌ توانید با برخی شامپوها و محلول‌ ها به ریزش موی خود پایان داده و یا حداقل روند ریزش را کند کنید.
 


انواع کرم‌ ضد آفتاب
بیشتر افراد در انتخاب کرم ضد آفتاب دچار مشکل هستند. زیرا مقایسه کردن آنها با یکدیگر کاری دشوار است. با هم انواع کرم‌ها را بررسی خواهیم کرد.کرم ضد آفتاب همانند سپری است که از پوست در مقابل پرتوهای خطرناک فرابنفش نور خورشید به دو شکل محافظت می‌کند. برخی از آنها باعث پراکنده شدن نور خورشید از طریق بازتاب آن می‌شوند. برخی نیز پرتوهای فرابنفش را قبل از رسیدن به پوست به خود جذب می‌کنند.در گذشته، برای انتخاب یک ضد آفتاب خوب کافی بود به دنبال محصولی با SPF بالا باشیم. با این حال عامل محافظتی SPF فقط از ما در مقابل پرتوهای UV نوع B و در واقع فقط از یکی از انواع سرطان محافظت می‌کنند.

با این حال تحقیقات نشان می‌دهند که پرتوهای UV نوع A نیز می‌توانند باعث بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان شوند. این پرتو باعث سوختگی پوست نمی‌شود، اما به اعماق پوست نفوذ کرده و چین و چروک ایجاد می‌کند. با تمام این اوصاف، یک کرم ضد آفتاب خوب باید از پوست در مقابل هر دو پرتو UVA و UVB محافظت کند.

مشخصات یک کرم ضد آفتاب مناسب:
SPF 15 یا بالاتر: این عامل نشان می‌دهد که کرم ضد آفتاب تا چه حد از سوختگی‌هایی که توسط پرتو UVB به وجود می‌آیند پیشگیری می‌کند. اگر پوست شما پس از گذشت ۱۰ دقیقه شروع به سوختن می‌کند، یک ضد آفتاب با SPF 15 این مدت را ۱۵ برابر می‌کند؛ بدین معنی که می‌توانید پس از استفاده به مدت ۱۵۰ دقیقه در معرض نور خورشید باشید.

محافظت در مقابل پرتو UVA: هیچ معیاری برای اینکه مشخص شود یک کرم ضد آفتاب چقدر در مقابل پرتو UVA مقاومت ایجاد می‌کند وجود ندارد. به همین دلیل برای پی بردن به این مهم باید به محتویات کرم دقت کنید. به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که حاوی حداقل یکی از این مواد باشند:

اکامسول: یک ماده که به تازگی به عنوان فیلتری برای جلوگیری از UVA مورد تایید قرار گرفته است اکامسول است. این ماده در اروپا و کانادا به عنوان مکسوریل شناخته می‌شود.

آووبنزون: هلیوپلکس ماده‌ای جدید نیست. این ماده نسخه تثبیت شده آووبنزون یا پارسول است. مولکول‌های این ماده اگر تثبیت و متعادل نشوند، پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید شکسته شده و خاصیت خود را از دست می‌دهند.

دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی: این مواد در ضد آفتاب‌های قدیمی نیز یافت می‌شوند و ارزانترین ضد آفتاب‌ها حاوی این مواد هستند.

مقاوم در برابر آب و تعریق: اگر قرار است که پس از مصرف ضد آفتاب شنا کنید یا بر اثر ورزش کردن بدنتان عرق کند، این دسته از ضد آفتاب‌ها را فراموش نکنید. با این حال فراموش نکنید که این کرم‌ها به طور کامل ضد آب نیستند و باید به طور منظم آنها را استفاده کنید. حداکثر زمان استفاده از آنها در آب در برخی از انواع ۸۰ دقیقه است.

ضد آفتاب مخصوص کودکان: پوست کودکان بسیار حساس است و به راحتی پس از استفاده از ضد آفتاب‌های مخصوص بزرگسالان تحریک می‌شود. پس باید استفاده از کرم‌های حاوی پارا آمینو بنزوئیک اسید و بنزوفن‌هایی مانند دی‌اکسی‌بنزون، اکسی‌بنزون و سالیسوبنزون بر روی پوست آنها خودداری کنید.در عوض از محصولاتی که حاوی دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند استفاده کنید.
کرم ضد آفتاب برای پوست‌های دارای حساسیت یا مشکل: افرادی که دارای پوست حساس هستند یا مشکلات پوستی مانند آکنه روزاسه دارند می‌توانند از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان نیز استفاده کنند.

مجله پزشکی مثبت سبز خود به سوالات وابهامات ذهن شما در قالب مقالاتی علمی، پاسخ گفته و بر دامنه اطلاعات روزانه شما می‌افزاید.
منبع: https://mosbatesabz.com