به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۳۴۰۴۹

اعتراض ابتکار به خبرگزاری تندرو

گروه سياسي: معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست در یادداشتی تلگرامی با عنوان «پرونده‌های شخصی و دعاوی دو طرفه که با قصد سودجویی مطرح می‌شود، محل پیگیری دارد» نوشت: خبرگزاری فارس با بی توجهی به تذکر معاون اول محترم قوه قضاییه جناب آقای اژه‌ای که در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ گفتند: «پرونده فرزند یکی از مسئولان دولتی، فساد مالی نیست و در برخی رسانه ها مسایلی مطرح شده که خلاف قانون است و اگر این فرد شکایت کند، انتشاردهنده و گوینده تحت تعقیب قرارمی گیرد»، دوباره به طرح اتهاماتی مشابه پرداخته است. آقای اژه ای در تاریخ یاد شده در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت دعاوی مربوط به فرزند اینجانب پس از بررسی پرونده مورد بحث گفته اند: “پرونده تشکیل شده دعوای شخصی بوده، فساد مالی نیست و از ناحیه بیت المال نیست، خواهشا مسایل حقوقی را با سیاسی خلط نکنید.”

در حالی که بارها هرگونه ارتباط این شکایات شخصی با رانت دولتی تکذیب شده و هیچ مدرکی هم در مورد چنین رانتی ارایه نمی کنند، خبرسازی ها تلاش دارند تا آن را تخلفات مالی نشان دهند. بنابراین لازم می دانم تاکید کنم که در اولین مراحل این اتهامات، موضوع توسط بازرسی نهادهای عالی نظارتی مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن موجود بوده که حاکی از تلاش افراد برای سوء استفاده از موقعیت اینجانب به منظور کسب منافع بیشتر است. این افراد حتی مراجعات مکرر و ایجاد مزاحمت در محل کار داشته اند، اما چون به نتیجه مطلوب خود نرسیدند از رسانه های خاص برای امیال خود سوء استفاده می کنند.

به طور قطع این اقدام خبرگزاری فارس مانند شکایت قبلی که مراحل قضایی خود را طی می کند، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. اگر چه خبرسازی ها برای سیاه نمایی از سوی فارس و رسانه های هم طیفش جدید نبوده و در دولت یازدهم فقط برای سازمان حفاظت محیط زیست بیش از ۴۵۰ مورد می رسد.