به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۳۴۰۶۹

اسپیلبرگ واقعیت مجازی را فیلم می‏ کند

گروه فرهنگی: کارگردان محبوب سینما نخستین جزییات از پروژه جدیدش را منتشر کرد که شخصیت های دوست داشتنی فیلم های دهه هشتادی و نودی را در قالب دنیای گیمینگ به تصویر می کشد.
به نقل از ورایتی، استیون اسپیلبرگ خیلی مطمئن نبود که فرد درست برای نشستن روی کارگردانی پروژه علمی تخیلی حماسی جدیدش یعنی «بازیکن شماره یک آماده» یا «Ready Player One» است.
 
اسپیلبرگ واقعیت مجازی را فیلم می‏کند 
 
طی یک پنل مباحثه ای در مراسم کامیک کان سن دیگو روز شنبه، اسپیلبرگ گفت بعد از اینکه رمان پرفروش ارنست کلاین درباره آینده ای که معتاد به واقعیت مجازی شده را خواند، نخستین فکری که به ذهنش خطور کرد این بود که «آن ها به یک کارگردان جوان تر نیاز خواهند داشت.»روی صحنه، کلاین و ستاره های این فیلم تای شریدان، بن مندلسون و تی جی میلر به اسپیلبرگ ملحق شدند و تریلری از این فیلم به نمایش درآمد که باعث شد همه هیجان زده بشوند و فریاد بزنند. دنیای گیمینگی که فیلم «Ready Player One» به نمایش می کشد، به بازیکنان اجازه می دهد با فیلم های معروف فرهنگ عامه از دهه های هشتاد و نود میلادی مثل «غول آهنی»، «ترون»، «آکیرا»، «ارباب حلقه ها»، «بازگشت به آینده» و «کابوس در خیابان اِلم» فعل و انفعال داشته باشند.
 
اسپیلبرگ گفت «وقتی برای نخستین بار کتاب ارنی را خواندم، خارق العاده ترین فلش فوروارد و فلش بک در عین حال بود» و به این نکته اشاره کرد که این فیلم به بازه ای از گذشته صنعت سرگرمی اشاره می کند که در آن خود او نقشی بسیار بزرگ داشت و حتی به او به عنوان محبوب ترین کارگردان دوران رونالد ریگان اشاره می کنند. این کتاب همچنین بینشی تیره و پادآرمان گرا از آینده را به تصویر می کشد که در آن مردم دارند ایالات متحده را ترک می کنند. واقعیت مجازی به مردم اجازه می دهد از زمان حال تلخ خود فرار کنند.آنطور که اسپیلبرگ می گوید: «در این دنیا می توانید هرکاری که در مخیله تان می گنجد انجام بدهید.» خلق کردن این اثر دو سال و نیم برای این کارگردان و تیمش زمان برد.اسپیلبرگ چیزی درباره جزییات و پیچش های داستانی «بازیکن شماره یک آماده» نگفت، اما یک نکته از خط داستانی آن گفت که می تواند باعث شود هواداران بازی های ویدیویی حسابی هیجان زده شوند. او گفت: «غول آهنی یکی از بازیکنان اصلی این داستان است.»