به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : ۱۳۴۱۰۱
سپاه: حرکت تحریک آمیز ناو آمریکایی در خلیج فارس خنثی شد

شلیک اخطار ناو آمریکایی به قایق ایرانی

گروه سیاسی: «سی‌ان‌ان» گزارش داد ناو نیروی دریایی آمریکا در کرانه شمالی خلیج فارس اقدام به شلیک اخطار به سمت یک قایق ایرانی کرده است.
دو مقام آمریکایی روز سه‌شنبه مدعی شده‌اند یک ناو نیروی دریایی آمریکا اقدام به شلیک اخطار به سمت یک قایق گشت‌زنی ایرانی در کرانه شمالی خلیج فارس کرده است. یک مقام پنتاگون مدعی شده که گمان می‌رود قایق مورد نظر متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. مقام‌های پنتاگون مدعی شده‌اند قایق ایرانی به فاصله 150 یاردی (حدود 140 متر) ناو آمریکایی «یو.اس.اس تاندر بولت» نزدیک شده است. مطابق این ادعا، قایق ایرانی به هیچ‌یک از علائم ارتباطی شناخته‌شده بین‌المللی برای اعلام وضعیت خطر، اعم از تماس‌های رادیویی، شلیک منور و پنج انفجار کوتاه توجهی نکرده‌ است. یکی از دو مقام مورد استناد «سی‌ان‌ان» می‌گوید پس از این مراحل، ناو آمریکایی به دلیل نگرانی از احتمال برخورد، اقدام به شلیک اخطار به داخل آب کرد. مقام دیگر پنتاگون مدعی شده که شناور ایرانی در این مرحله نزدیک شدن به ناو آمریکایی را متوقف کرد، اما برای چند ساعت اقدام به گشت‌زنی در آب‌های اطراف کرد. مقام‌های نظامی ایران ادعاهای مطرح‌شده در گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان را تأیید نکرده‌اند. 
 
 سپاه پاسداران:حرکت تحریک آمیز ناو آمریکایی در خلیج فارس خنثی شد
در پی انتشار خبری توسط برخی رسانه های بیگانه مبنی بر "شلیک هشدار ناو امریکایی به سمت قایق ایرانی در خلیج فارس" روابط عمومی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: صبح امروز یک رزم ناو امریکایی در شمال خلیج فارس به سمت یک شناور گشتی نیروی دریایی سپاه که در آبهای بین المللی در حال گشت زنی بود حرکت کرد و به قصد تحریک و ایجاد هراس مبادرت به شلیک دو گلوله هوایی کرد. این اطلاعیه افزوده است: شناور نیروی دریایی سپاه بدون اعتنا به رفتار غیر حرفه ای و تحریک آمیز آنها به مأموریت خود ادامه داد و پس از مدت کوتاهی شناور امریکایی منطقه را ترک کرد.