به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۳۴۱۱۵
ترامپ: ایران دچار مشکل بزرگی خواهد شد

تصویب طرح تحریم ایران، روسیه و کره شمالی

گروه بين‌الملل: مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم های ایران، کره شمالی و روسیه را تصویب کرد.
تصویب طرح تحریم ایران، روسیه و کره شمالی
مجلس نمایندگان آمریکا طرح مربوط به اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت بسیار بالا و با 419 رای موافق تصویب کرد. این طرح بیش از دو سوم آرای موافق مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص داده و تنها 3 نماینده از حزب جمهوری‌خواه مخالف بودند.  البته این طرح نسخه اصلاح شده طرحى است که پیش از این با هدف تحریم ایران و روسیه در سنا تصویب شده بود. این طرح با حمایت قاطع جمهوریخواهان و همچنین دموکرات ها روبرو شد. اکنون این طرح باید به تصویب سنا برسد و سپس برای کاخ سفید ارسال شود تا ترامپ آن را امضا یا وتو کند. رهبران سنا به این مسئله اشاره نکرده اند که چه زمانی ممکن است بررسی این طرح را آغاز کنند. کاخ سفید نیز اعلام کرد؛رئیس جمهور هنوز تصمیم نگرفته است چنین طرحی را امضا کند یا خیر.
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از قانون جدید تحریم های ایران روسیه و کره شمالی که لحظاتی پیش به تصویب این مجلس رسید، به عنوان یکی از گسترده ترین بسته های تحریمی در طول تاریخ یاد کرد. پل رایان در حساب توئیتری خود نوشت: مجلس نمایندگان یکی از گسترده ترین بسته های تحریمی در طول تاریخ را عیله ایران، کره شمالی و روسیه تصویب کرد. کاخ سفید نیز اعلام کرد؛ در حال بررسی طرح مجلس نمایندگان است. سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: «‌اگرچه رئیس جمهور از تحریم های سخت علیه کره شمالی، ایران و روسیه حمایت می کند اما کاخ سفید هم اکنون درحال بررسی طرحی است که در مجلس نمایندگان تصویب شد و در انتظار بسته قانونگذاری نهایی برای قرار گرفتن روی میز رئیس جمهور است.»
 
ترامپ: ایران دچار مشکل بزرگی خواهد شد
رئیس جمهور آمریکا عنوان كرد، ایران اگر به تعهداتش در برجام پایبند نباشد، دچار مشکل بزرگی خواهد شد.
دونالد ترامپ در سخنانی در ایالت اوهایو بار دیگر به ایران هشدار داد تا به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند باشد، در غیر این صورت دچار مشکل بزرگ بزرگی خواهد شد. ترامپ که در جمع هوادارانش در یانگ استون اوهایو سخنرانی می کرد، وقتی با فریادهای آمریکا آمریکا روبرو شد، گفت: حال که در مورد این موضوع (یعنی همان آمریکا صحبت می کنیم) باید بگویم توافقنامه هسته ای ایران بدترین توافقنامه ای است که من تاکنون دیده ام، کسی چنین چیزی تدوین کرده باشد. اگر این توافقنامه مطابق با چیزی نباشد که باید باشد، این یک مشکل بزرگی برای آنها خواهد بود. این چیزی است که من به شما می گویم و ما خواهیم دید.