به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۳۴۱۲۳

موفقیت چشمگیر فیلم نولان در آسیا

گروه فرهنگی: بعد از گیشه امریکای شمالی و بریتانیا، افتتاحیه درام جنگی «دانکرک» در سینماهای کره جنوبی بیش‌ترین میزان استقبال مخاطبان را به دنبال داشته است.
طبق آمار منتشر شده از سوی استودیوی «برادران وارنر»، جدیدترین ساخته کریستوفر نولان بعد از سه روز اکران در سینماهای این کشور آسیایی بیش از 10 میلیون دلار فروش کرده است.
 
موفقیت چشمگیر فیلم کریس نولان در آسیا

به این ترتیب، گیشه کره بعد از امریکای شمالی (50.5 میلیون دلار) و بریتانیا زادگاه فیلمساز 46 ساله (12.4 میلیون دلار)، بزرگ‌ترین بازار این فیلم جنگی پرهزینه در دنیا به شمار می‌رود.به گزارش «ورایتی»، فیلم نولان از جمعه گذشته در بیش از 1200 سالن سینمای کره جنوبی روی پرده رفته و در میان تمام فیلم‌های روی پرده، موفق به جذب 46.5 درصد مخاطبان سینما در تعطیلات آخر هفته شده است.

علاوه بر این، در میان محصولات استودیوی «برادران وارنر» که تا امروز در کره اکران شده‌اند افتتاحیه «دانکرک» با پیشی گرفتن از دو فیلم «جاذبه» ساخته آلفونسو کوآرن و «تک تیر‌انداز امریکایی» کلینت ایستوود در فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت. اما در میان فیلم‌های این فهرست، درام علمی-تخیلی «بین ستاره‌ای»  -ساخته قبلی کریس نولان که در سال 2014 روی پرده رفت - همچنان پیشتاز است.«بین ستاره‌ای» رکورد یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ گیشه کره جنوبی را به نام خود ثبت کرد و شهرتی بی‌سابقه را برای فیلمساز انگلیسی مقیم امریکا در میان تماشاگران کره‌ای به ارمغان آورد. «بین ستاره‌ای» جزو معدود فیلم‌هایی است که در کشوری با جمعیت حدودا 50 میلیون نفری، فروش بلیت‌هایش از مرز 10 میلیون فراتر رفت و در پایان با کسب 73.5 میلیون دلار درآمد از پرده سینماهای این کشور پایین آمد.به عقیده کارشناسان، عمده موفقیت زودهنگام «دانکرک» در گیشه سینماهای کره را باید مرهون شمار بالای هواداران فیلمساز انگلیسی در میان سینماروهای 20 تا 40 سال این کشور دانست.