کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علائم و نشانه‌های سرطان حنجره

8 مرداد 1396 ساعت 10:54

گرو سلامت: دبیر علمی سومین سمینار تومورهای سروگردن گفت: اختلال تکلم و گرفتگی صدا از جمله علائم ابتلا به سرطان حنجره است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوید احمدی روزبهانی در نشست خبری که در ارتباط با سومین سمینار تومورهای سروگردن برگزار شد، اظهار داشت: تومور حنجره ازجمله شایع‌ترین تومورهای ناحیه سروگردن بوده که در دنیا از هر صدهزار نفر یکی مبتلا به این بیماری می‌شود.وی با اشاره به اینکه اصولاً این نوع تومور بدخیم بوده، گفت: این نوع سرطان آمار شیوع آن در کشور ما همچون سایر دنیا بوده و عمده‌ترین عامل بروز آن قرار گرفتن در معرض دود دخانیات است.

دبیر علمی سومین سمینار تومورهای سروگردن ادامه داد: این نوع سرطان در آقایان به دلیل استعمال بیشتر دخانیات شایع‌تر است، البته طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش مصرف دخانیات در بین زنان آمار این نوع سرطان نیز در بین آنها بیشتر شده است.روزبهانی ادامه داد:‌اختلال در تکلم، گرفتگی صدا ازجمله علائم سرطان حنجره بوده که در صورت پیشرفت این بیماری مشکل در بلع غذا و تنگی نفس نیز بروز می‌یابد.این متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به اینکه تشخیص زودهنگام سرطان سبب درمان راحت‌تر و باکیفیت‌تر خواهد شد، گفت: عوامل ژنتیک نیز می‌توانند در بروز این نوع سرطان دخیل باشد. البته در معرض قرار گرفتن افراد در برابر دود ناشی از دخانیات می‌تواند آنها را مستعد این بیماری کند.وی اضافه کرد: سوخت ناکامل هیدروکربن‌ها و به مدت طولانی قرار گرفتن در معرض هوای آلوده نیز ممکن است در درازمدت سبب این بیماری شود. البته مطالعات جامعی در این زمینه صورت نگرفته و آمار دقیقی از آن منتشر نشده است.


کد مطلب: 134289

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134289/علائم-نشانه-های-سرطان-حنجره

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir