به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۱۳۴۳۷۹

دلار ثابت ماند؛ سکه ارزان شد

گروه اقتصادی: در بازار امروز - دوشنبه - طلا و سکه روند نزولی پیدا کرده است؛ به طوری که سکه تمام طرح جدید با کاهش ۳۰۰۰ تومانی یک میلیون و ۲۱۹ هزار تومان فروخته می‌شود اما دلار آمریکا همچنان در کانال ۳۸۰۰ تومان قرار دارد.

به گزارش ایسنا، در بازار ارز دلار آمریکا با ثبات قیمت نسبت به دیروز 3812 تومان عرضه می‌شود. ‌یورو نیز با یک تومان کاهش ۴۵۷۰ تومان، پوند انگلستان بدون تغییر ۴۹۷۲ تومان و لیر ترکیه با دو تومان افزایش ۱۱۱۲ تومان قیمت دارد.دلار مبادله‌ای نیز  ۳۲۷۳ تومان از سوی بانک مرکزی قیمت‌گذاری شده است.از سوی دیگر در بازار سکه، ‌سکه تمام طرح جدید با افت ۳۰۰۰ تومانی قیمت یک میلیون و ۲۱۹ هزار تومان است. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۶۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۳۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شوند. همچنین سکه گرمی با ۱۳۰۰ تومان کاهش ۲۵۱ هزار تومان قیمت دارد.  انواع طلا نیز با حرکت نزولی روبرو شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۷ هزار و ۹۲۶ تومان و هر مثقال طلا ۵۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد. هر اونس طلا برای معاملات در بازارهای جهانی نیز بیش از  ۱۲۶۸ دلار داد و ستد می‌شود.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها در بازار آزاد در طول روز نوسانی بوده و ثابت نیستند و جدول زیر بر اساس آخرین قیمت‌ها تا لحظه مخابره گزارش تکمیل شده‌ است.

 

نوع طلا قیمت تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۷ هزار و ۹۲۶ تومان ۳۱۲ تومان کاهش
مثقال طلا ۵۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان ۱۳۵۰ تومان کاهش
اونس جهانی ۱۲۶۸ دلار و ۱۰سنت ۲ دلار کاهش
نوع سکه    
سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۲۱۹ هزار تومان ۳۰۰۰ تومان کاهش
نیم سکه ۶۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۰۰ تومان کاهش
ربع سکه ۳۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۷۰۰ تومان افزایش
سکه گرمی ۲۵۱ هزار تومان ۱۳۰۰ تومان کاهش
نوع ارز    
دلار آمریکا 3812 تومان  بدون تغییر
یورو ۴۵۷۰ تومان ۱ تومان کاهش
پوند انگلستان ۴۹۷۲ تومان بدون تغییر
لیر ترکیه ۱۱۱۲ تومان ۲ تومان افزایش
یوان چین ۵۷۹ تومان بدون تغییر
درهم امارات ۱۰۴۴ تومان بدون تغییر