کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران جزو 10 کشور پرمخاطره جهان

10 مرداد 1396 ساعت 9:48

گروه جامعه: معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان بحران کشور با بیان اینکه کشور ایران جزو10 کشور پرمخاطره جهان است، گفت: آموزش های مدیریت بحران در سطح کشور باید جدی گرفته شوند.


به گزارش ایرنا، بهنام سعیدی در دومین روز از کارگاه آموزشی مدیریت بحران در دانشگاه آزاد اسلامی دورود افزود: بیش از 97 درصد سرزمین ایران با خطر زلزله و حدود 80 درصد از مناطق جمعیتی کشور در معرض خطر سیل قرار دارند. وی با بیان اینکه وقوع حادثه در یک کشور باعث عدم توسعه آن کشور می شود، گفت: گاهی عملکرد ضعیف مدیران در مواجهه با یک حادثه طبیعی آن را به فاجعه تبدیل می کند. معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان بحران کشور وظیفه اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان ها را سنگین و مقدس دانست و اظهار کرد: اعضای این شورا فرشته نجات انسانها هستند و دست های پرتوان آنها جان انسانها را نجات می دهد به همین دلیل ثانیه های کار این عزیزان تأثیرگذار است. سعیدی افزود: آموزش ها نباید نزد مدیران باقی بمانند بلکه باید به اعضای خانواده و کارکنان اداره منتقل شوند.

وی با بیان اینکه نخستین امدادگران در حوادث مردم هستند، گفت: فرمانداران آموزش مردم را در دستور کار خود قرار دهند زیرا بیشتر انسان هایی که جان خود را در این بلایا از دست می دهند آموزش های لازم را در این خصوص ندیده اند. وی با تأکید بر لزوم برگزاری مرتب جلسات مدیریت بحران در شهرستان ها افزود: برای آمادگی بیشتر اعضای مدیریت بحران مانورهایی با سناریوی منطبق با واقعیت برگزار شود. معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان بحران کشور با بیان اینکه تلفن همراه هیچ مدیری در مواقع بحران نباید خاموش باشد، اظهار کرد: شهرداری ها باید بر ساخت و سازها نظارت کنند و حریم راه ها و رودخانه ها نیز باید رعایت شوند. وی اضافه کرد: به منظور مدیریت بحران از امروز نقاط حادثه خیز، نقاط امن، مکان های اضطراری، راه های فرار و وسایل نقلیه کارآمد در شهرستان ها شناسایی شوند.

در دومین روز از کارگاه آموزشی مدیریت بحران که با حضور اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان های بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز در دورود برگزار شد هر یک از شهرستان ها سناریویی درخصوص وقوع زلزله در روز و ساعت مشخص شده ارائه دادند. در پایان این کارگاه با نظر کارشناسان سازمان بحران کشور شهرستان های دورود و الیگودرز در شاخص کیفیت ارائه سناریوی بحران رتبه های اول و دوم را در استان لرستان کسب کردند.


کد مطلب: 134419

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134419/ایران-جزو-10-کشور-پرمخاطره-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir